Gå til innhold

Misbruk av annonse fra finn.no, forsøk på svindel? gratisannonsernorge.com..

Nique

Anbefalte innlegg

Jeg ble i kveld kontaktet av en som ville kjøpe brudekjolen min. Til info ble denne solgt i februar i år, og annonsen ble fjernet fra finn.no umiddelbart.

På spørsmål finner jeg ut at min annonse fra finn nå ligger på gratisannonsenorge.com, et nettsted jeg ikke har hørt om engang.

Der ligger også min adresse fremme på annonsen.

På nettstedet kontakter man selger på mail, uten å se hvilken adresse man kontakter, så det får jeg ikke sjekket hvem er/hvilken mailadresse som brukes :(

Heldigvis var den potensielle kjøperen oppegående nok til å søke meg opp via adressen, så nå er jeg obs på den, og har sendt mail til de som drifter siden om problemet, men er det andre som har erfaring med dette?

Jeg synes dette var litt uggent rett og slett :(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff! Det høres jo helt sykt ut! Nei, det der høres ulovlig ut faktisk hvis du spør meg. Send en mail til datatilsynet også! Du trenger ikke skrive så mye mer enn det du skrev i innlegget nå. Tror de vil ha en del å si om den praksisen der.

Anonym poster: 1e104213161fac6311946958eac7c534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Har ikke hørt om den siden men prøvde å google den. Jeg ble ikke veldig imponert over seriøsiteten. Det ser ut som at en person i utlandet har opprettet en "gratis annonseside" i Norge. Han har en blogg der han beskriver hva siden er og hvorfor han har opprettet den, og språket bærer veldig preg av å være skrevet i google translate. Suspekte greier. Håper og tror han bare har tjuvlånt annonsen din for å ha den som "alibi" for at siden er ekte og seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen virker som om den er fjernet nå heldigvis. Jeg sendte også mail til datatilsynet om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...