Bertha Skrevet 7. april 2004 #1 Del Skrevet 7. april 2004 Hva slags bolig har dere, og hvor stor er innboforsikringen? Jeg sitter og går gjennom mine egne forsikringer, men akkurat dette med innbo synes jeg er svært vanskelig å estimere. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 7. april 2004 #2 Del Skrevet 7. april 2004 Vi har enebolig, og en innboforsikring som dekker 500.000. I tillegg har vi selvsagt villaforsikring. Forsikringsmannen vi pratet med sa at han ikke ville anbefale dekning under 500.000 i en enebolig, da verdien av innboet fort kommer opp i det beløpet (kjøkkeninnretning, hvitevarer, stereroanlegg/TV/prosjektor osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 7. april 2004 #3 Del Skrevet 7. april 2004 og i tillegg alle dine klær, kunst, møbler, sengetøy, hobby ting, trengingsting, gardiner, service osv. Mitt tips er at du setter opp en liste over hvert rom og estimerer hvor mye det ville koste å kjøpe inn alt på nytt. Og da må du også tenke på fullpris verdi. Summen skal dekke alt nytt på engang i værstefall. Og det faller muligens ikke sammen med høstsalget.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 7. april 2004 #4 Del Skrevet 7. april 2004 Ifs beregning av anbefalt forsikringssummer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 7. april 2004 #5 Del Skrevet 7. april 2004 Jeg har innboforsikring for inntil 1.500.000,-, synes det høres utrolig lite ut med 500.000,-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 10. april 2004 #6 Del Skrevet 10. april 2004 Vi valgte å ha innboforsikring på 800.000 på en bolig på litt over 100 kvadrat. Vi vurdterte 500.000, men fant ut at vi hadde så mye plater og cd'r og bøker som fort blir en høy sum, og det kosta ikke mange hundrelappene ekstra å få opp forsikringssummen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2004 #7 Del Skrevet 28. april 2004 innboforsikring på 500.000 på enebolig? Er ikke det lite? Vi hadde det da vi bodde i en 3 roms leilighet. Nå har jeg enebolig og summen er ubegrenset oppad. (gj.fagforeningen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 28. april 2004 #8 Del Skrevet 28. april 2004 Husker ikke hvilken sum vi har forsikring for nå, men det er garantert mye mer enn 500.000! Gjorde ett overslag for noen uker siden, og fant ut at vi bla. har bøker for godt over 100.000 kr. i leiligheten, og har jo masser med andre ting også... I tillegg har vi tatt bilder av alt vi eier og har, vi åpnet alle skuffer og skap og tok bilder med digitalkamera. Gjorde det samme hjemme hos foreldrene mine, og brant bildene på to cder. Den ene ligger nå i pengeskapet hos foreldrene mine, den andre i ett skap hos oss. Kjekt å ha hvis ulykken noen gang skulle være ute... Kommer til å ta nye bilder igjen om noen år, eller når vi går til anskaffelse av noe stort og dyrt og fint noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 29. april 2004 #9 Del Skrevet 29. april 2004 har innboforsikring gjennom norsk sykepleieforbund...(vesta) Vi har forsikring som dekker innbo for opp til 1,5 mill. Bor i en liten leilighet, men har en del verdier likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå