Gjest bare lille meg... Skrevet 7. april 2004 #1 Del Skrevet 7. april 2004 Noen som har en bra oppskrift på Loff? Og evt grovbrød? Bakeånden kom plutselig over meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 7. april 2004 #2 Del Skrevet 7. april 2004 Formloff 2 brød Ingredienser: 750 g hvetemel 5 dl melk 50 g tørrgjær 2 ss soyaolje 1 ts salt Tilberedning: Varm melken til den er lunken. Tilsett salt, olje, tørrgjær og det meste av melet. Elt deigen godt og tilsett mer mel etter hvert til deigen er blank og smidig. Dekk deigen godt med plast og la den heve til dobbel størrelse i 45 minutter. Elt deigen lett om, del den i to jevnstore emner og trill sprekkfrie brød, som legges i godt smurte former. Dekk formene og la brødene heve i en halv time. Pensl dem med vann eller melk og stek dem nederst i ovnen på 225 grader i 35 minutter. Avkjøles på rist. Kneippbrød 1 brød Ingredienser: 750 g sammalt hvete, fin 50 g tørrgjær 5 dl melk 1 ss soyaolje 1 ts salt Tilberedning: Varm melken til den er lunken. Tilsett salt, tørrgjær, olje og det meste av melet. Elt inn resten av melet til en fast og smidig deig. Dekk den med plast og la den heve til dobbel størrelse, i 1 time. Elt deigen lett om og form den til et sprekkfritt brød, som legges i godt smurt form eller det kan rundstekes på smurt stekebrett. Etterhev brødet i 20 minutter og stek det nederst i på 200 grader i 45 minutter. Avkjøl brødet på rist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare lille meg... Skrevet 7. april 2004 #3 Del Skrevet 7. april 2004 Tusen takk lilleputt! Du er en knupp!! :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 7. april 2004 #4 Del Skrevet 7. april 2004 Ingen årsak hvis du bestemmer deg for å lage noe av det, så fortell meg hvordan det ble :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå