panic-attack Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 har hatt meg en runde på div blomster forretninger å må si jeg er utrolig overrasket at prisene kan skille så mye for en helt enkel brudebukett med hvite roser! minste pris for 1 brudebukett og 2 små buketter til brudepikene samt 3 knapphullblomster 1000-1200 til 3400 forskjellen må være at den rimeligste er ikke med i noen kjede de har eget gartneri. Jeg sa jeg skulle ha brudebukett alle plassene så til alle dere der ute SJEKK PRISER!!! 2
Gjest orkidebuketten Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Det er dyrt. Men et lite tips, ikke si at du skal ha brudebukett. Da jeg giftet meg så spurte jeg om prisen på en stor rund ball av roser, og fikk en pris, Så gikk jeg tilbake noen timer senere, det var da nye folk der og sa at jeg skulle ha en stor rund brudebukett, og endte med en nesten 3 ganger så dyr pris. Alt er dyrere bare det er ordet bryllup i spørsmålet. 3
Amens Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Jeg gikk inn i en blomster forretning dagen før bryllupet og tok ut blomster til brudebukett og tre knappehullsblomster. Det kom på 405,-. Dette er nok fordi jeg valgte blomster de hadde i butikken, de måtte ikke bestille inn noe som helst ekstra.
Gjest lisha Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 Jeg bestiller fra blomsterbutikk med eget gartneri. En stor bukett røde roser og litt pynt inni buketten en stor knapphullsblomst til mannen og fire litt mindre til fedrene våre og forloverne til mannen. Det skulle komme på 1500 tilsammen. Men det er enorme prisforskjeller ute og går ja! lønner seg å bruke litt tid på å sjekke rundt!
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #5 Skrevet 23. mai 2013 Det dere må tenke på er at det ofte er faglærte som gjør denne jobben,har selv stått i 3 timer med en brudebukett +corsager,og for å få ordentlig håndtverk så koster det! Noen overpriser seg,det kan jeg være enig i. Enkelte blomsterbutikker må spesial bestille de blomstene du ønsker og da kan den fine rosen du ønsket deg koste alt fra 30 og oppover-per stk. Bare finn noen du stoler på,ikke bare ta det billigste- det trenger absolutt ikke være det beste:) Anonym poster: e5dec3680d442031e3e18c6fa7403d61
Gjest lisha Skrevet 23. mai 2013 #6 Skrevet 23. mai 2013 Ja det er sant, det billigste er ikke alltid det beste! men noen overpriser seg noe vanvittig! Sambo har hatt en fast blomsterbutikk han har kjøpt blomster til meg fra. De lager kjempeflotte buketter Så jeg bestemte meg for å bestille derfra, og prisen syns jeg heller ikke var noe ille
CathFoto Skrevet 24. mai 2013 #7 Skrevet 24. mai 2013 Det er slik i alle bransjer at om man nevner bryllup så gå prisen opp, det er ikke alltid fordi man ønsker å tyne mest mulig ut av et brudepar. Man vet hvor viktig denne dagen er for folk, og derfor bruker man ekstra tid, mer research og legger hele yrkesstoltheten sin i arbeidet. Jeg vet sel hvor mye jeg legger i en bryllupsfoto, og man strekker seg virkelig litt lengre for at folk skal bli veldig fornøyde. Men det er store lokale forskjeller på pris, i tillegg er det prisforskjeller mellom de som markedsfører seg som lavpris i forhold til de som markedsfører seg som eksklusive, kjeder har ofte en annen pris enn enkeltstående butikker, og ikke minst om det er en ufaglært eller en faglært som gjør jobben vil påvirke resultatet.
Residensfruen Skrevet 24. mai 2013 #8 Skrevet 24. mai 2013 Det er dyrt. Men et lite tips, ikke si at du skal ha brudebukett. Da jeg giftet meg så spurte jeg om prisen på en stor rund ball av roser, og fikk en pris, Så gikk jeg tilbake noen timer senere, det var da nye folk der og sa at jeg skulle ha en stor rund brudebukett, og endte med en nesten 3 ganger så dyr pris. Alt er dyrere bare det er ordet bryllup i spørsmålet. Helt enig, ikke bruk ordet brudebukett:-)
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #9 Skrevet 24. mai 2013 Helt enig, ikke bruk ordet brudebukett:-) Imponerende å komme med et så enkelt svar etter den gode forklaringen CathFoto hadde... Anonym poster: 7e4a5f47a03ed41e562d2c3ff49f0bb6
Gjest Kiara! Skrevet 24. mai 2013 #10 Skrevet 24. mai 2013 Jeg er den første til å innrømme at jeg er prisbevist, men det er en vesentlig forskjell i de aller fleste tilfeller på ting som er hjemmesnekret og billig når man sammenligner med noe som er laget av profesjonelle. Er man fornøyd med at det ikke er mer enn ok er det helt greit, ønsker man noe mer og at resultatet garantert er bra betaler man hva ting koster. Vi ser det på brudekjoler, slør etc at mange skryter de billige tingene opp i skyene, men nesten uten unntak er det de tingene som er gjort av proffe som kommer best ut. 1
panic-attack Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 24. mai 2013 Jeg er den første til å innrømme at jeg er prisbevist, men det er en vesentlig forskjell i de aller fleste tilfeller på ting som er hjemmesnekret og billig når man sammenligner med noe som er laget av profesjonelle. Er man fornøyd med at det ikke er mer enn ok er det helt greit, ønsker man noe mer og at resultatet garantert er bra betaler man hva ting koster. Vi ser det på brudekjoler, slør etc at mange skryter de billige tingene opp i skyene, men nesten uten unntak er det de tingene som er gjort av proffe som kommer best ut. er fagfolk som jobber på samtlige av de plassene flere av de har 15 år i bransjen de dyreste er faktisk de med nyutdannede blomsterdekoratører
Gjest Kiara! Skrevet 24. mai 2013 #12 Skrevet 24. mai 2013 er fagfolk som jobber på samtlige av de plassene flere av de har 15 år i bransjen de dyreste er faktisk de med nyutdannede blomsterdekoratører Tviler ikke på det. MesterGrønn er vel kjent for å ikke være det beste når det kommer til bryllup. Jeg bare tror at på.mange ting så er det viktig å betale litt slik at resultatet også blir bra. Betyr ikke at man skal betale overpris. Bare bra å støtte mindre forretninger i slike sammenhenger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå