Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått meg krøller (permanent altså) og trenger vedlikeholdstips.

Jeg vet jo selvfølgelig at man ikke bør børste håret når det er tørt, med mindre man vil se ut som en ulldott, men da jeg prøvde å gre det med balsam og en grovtannet kam fikk jeg den nesten ikke gjennom. Har hår et stykke lenger enn skuldrene, begynte i tuppene og arbeidet meg oppover, men ga opp halvveis, det var jo nesten helt umulig.

Hva gjør folk med krøller egentlig?

Har noen her erfaring med krøller og har noen andre tips til hvordan man pleier dem?

Ville vært veldig takknemlig.

Hilsen Bustehode

Videoannonse
Annonse
Gjest Cuddly
Skrevet

Jeg har en del krøller og børster så godt som aldri håret!

Bruk fingrene til å gre med, og en kam til akutte floke-situasjoner.

En god balsam og regelmessige hårkurer er et must...

Gjest Anonymous
Skrevet

La balsamen virke ganske lenge, og gre det i dusjen :-) Funker bra! Jeg grer meg sjelden jeg også. SP har en shampo som heter curl saver, den er bra å bruke :-) Pluss styling milk, for å unngå brusing, og for å gjøre det litt tyngre, blir finere krøller da.

Gjest gjest1
Skrevet

Eg har ekte krøller og børster berre håret når eg har vaska det og det er vått, ellers ordnar eg det med fingrane og litt skum eller voks. Tørre krøller har ein tendens til å bli urejerlege når dei blir herja for mykje med..

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar. Har skjønt at krøllene mine ikke trenger å vaskes så ofte heller, det hjelper jo en del.

Har prøvd å børste det og så bare skylle det i dusjen, blir ok det også.

Eller bruker dere dusjhette?

Skrevet
Eg har ekte krøller og børster berre håret når eg har vaska det og det er vått' date=' ellers ordnar eg det med fingrane og litt skum eller voks. Tørre krøller har ein tendens til å bli urejerlege når dei blir herja for mykje med..[/quote']

:enig_animasjon:

jeg har også ekte krøller...grer alltid håret når det er vått, etter at jeg har dusja. prøver å gre det minst mulig når det er tørt, bare litt på toppen (hvor det ikke er så krøllete). Jeg bruker hårkur, shampo, balsam, og "balsam" til å ha på tuppene og som gjør det lettere å gre ut håret... alt fra PPS (får du kjøpt hos frisøren). Jeg bruker ikke dusjhette...

...har forresten klippet bort en del av krøllene idag :sminkedokke:

Gjest Malama
Skrevet

Jeg grer håret når det er tørt jeg. Rett før jeg går i dusjen, aldri ellers altså. Da er det nemlig mulig å få kammen gjennom når jeg har hatt i balsam.

Men jeg har ikke kjempemasse krøller, men en god del er det jo av dem. 100% naturlige. Dette er noe som funker for meg da i alle fall.

Men, jeg skal klippe bort en del av dem, for håret mitt er litt slitt. Og da blir det lettere å gre det igjen, det vet jeg av erfaring. Da kan jeg kanskje droppe denne greinga FØr dusjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...