AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 Idag er jeg 9+0 og jeg vil så gjerne fortelle! Jeg vil fortelle alle allerede og føler vel at jeg snart sprekker her jeg sitter. Vi har fått vært å sett den lille sist uke for å se at det satt i livmoren og så greit ut! Når fortalte dere folk? (Offentligjore det**?) Anonym poster: 46d6bd5c1e9eaf1aa7ff22ab65de5305
VeoVeo Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Nærmeste familie i uke 13 og til venner etter ordinær UL i uke 18! mistet i uke 11 første gangen, så når jeg da ble gravid igjen ville vi vente til vi var helt sikker på at det skulle gå bra!
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 hmm uke 16 Anonym poster: 43023423b42f4cf1e01abdfd900edb67
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 Jeg er en person som ikke liker å dele følelser med andre enn kjæresten min og til nød mamma. Likevel fortalte vi om forrige graviditet i uke 7, til nærmeste familie. Uka etter endte det i en MA og det var helt grusomt å ringe rundt til familien og si at det ikke blir baby likevel. Jeg hata å måtte høre "ååå nei stakkars dere åå vi syntes så synd på dere åååå det er bare å prøve igjen åå stakkars stakkars". Så forbered deg hvertfall på å ta konsekvensene av det hvis det ender dårlig. Nå er jeg gravid igjen og skal ikke si noe før i uke 17-18. Anonym poster: f5fb7c258ddbfe97c75dd4bdca24da9f 1
Gjest Clafoutis Skrevet 23. mai 2013 #5 Skrevet 23. mai 2013 Vi fortalte det til mine foreldre i uke 5, svigermor og annen nær familie i uke 12 og til venner og arbeidsplassene våre etter ordinær UL i uke 18. Grunnen til at vi ventet med svigermor er fordi jeg var gravid en gang tidligere, men mistet i MA i uke 12. Da hadde svigermor allerede fortalt "alle" om graviditeten selv om vi hadde bedt henne om å holde det hemmelig til vi selv ville fortelle det. Den foregående MA'en var også årsaken til at vi valgte å vente til etter ordinær UL med å fortelle venner og kolleger.
Yesterday Skrevet 23. mai 2013 #6 Skrevet 23. mai 2013 Familie uke 13, noen på jobb uke 15 (pga bekkenløsning og ryggplager måtte jeg få tilrettelegging), noen nære venninner uke 16 og resten etter ultralyd i neste uke. Jeg har tidligere hatt en SA, og kjenner alt for mange som har fått dårlige nyheter under ultralyd i uke 18.
Yesterday Skrevet 23. mai 2013 #7 Skrevet 23. mai 2013 (endret) Jeg er en person som ikke liker å dele følelser med andre enn kjæresten min og til nød mamma. Likevel fortalte vi om forrige graviditet i uke 7, til nærmeste familie. Uka etter endte det i en MA og det var helt grusomt å ringe rundt til familien og si at det ikke blir baby likevel. Jeg hata å måtte høre "ååå nei stakkars dere åå vi syntes så synd på dere åååå det er bare å prøve igjen åå stakkars stakkars". Så forbered deg hvertfall på å ta konsekvensene av det hvis det ender dårlig. Nå er jeg gravid igjen og skal ikke si noe før i uke 17-18. Anonym poster: f5fb7c258ddbfe97c75dd4bdca24da9f Jeg sa det til mine foreldre og ei venninne forrige gang dagen før min SA, var grusomt ja å måtte fortelle det så "fort som mulig" for å slippe spørsmål om hvordan det går, og ikke så gøy å høre "stakkars deg" der og da. Å fortelle det til andre venner noen uker etterpå var ok. Så derfor så vi ikke noe til familien før uke 13. Jeg kjenner 3 (som jeg husker i farta) som har mistet etter uke 20, så er jo aldri helt sikkert at alt går i orden etter uke 12 eller 18. Vi fortalte det til mine foreldre i uke 5, svigermor og annen nær familie i uke 12 og til venner og arbeidsplassene våre etter ordinær UL i uke 18. Grunnen til at vi ventet med svigermor er fordi jeg var gravid en gang tidligere, men mistet i MA i uke 12. Da hadde svigermor allerede fortalt "alle" om graviditeten selv om vi hadde bedt henne om å holde det hemmelig til vi selv ville fortelle det. Den foregående MA'en var også årsaken til at vi valgte å vente til etter ordinær UL med å fortelle venner og kolleger. Huff, det var litt dårlig gjort av din svigermor, men det er jo mange som ikke tenker på at man kan miste fordi de har ikke opplevd det selv, så de tar det som en selvfølge at det går bra. Min svigermor har mistet selv to ganger så hun sa at hun vil ikke si noe til vi sier at hun kan si noe til andre. Mine foreldre og nære venninner vet at jeg har mistet tidligere (men de har ikke mistet selv) så de sier heller ikke noe til andre. TS: anbefaler deg å vente, men er jo opp til dere Endret 23. mai 2013 av Yesterday
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #8 Skrevet 23. mai 2013 Er 6+4. Fortalte det til sambo og søster med én gang (4+6), og har sagt det til et par i nærmeste familie i løpet av de neste par ukene. Kommer til å si det til resten av nærmeste familie og venner når anledningen byr seg, men ikke kolleger og slikt, det venter vi med til ihvertfall uke 12. Siden det er så tidlig har jeg ikke rukket å utvikle noen veldig sterke følelser for spiren - jeg gleder meg masse og håper på det beste, men foreløpig føles det hele ganske uvirkelig, så jeg tenker at hvis jeg skulle miste, så er ikke det verdens ende, og jeg får bare si det til de som vet om det, jeg tror jeg kan takle dét helt greit. Jeg vil heller si det og så måtte gi kontrabeskjed senere, enn å lyve når noen spør hva som skjer i livet mitt for tiden. Men det skal sies at vi har vært veldig heldige og fått det til nesten på første forsøk, så det har ikke vært noen lang og tung prøveperiode eller sene SA'er og slikt, som selvsagt gjør det mye tyngre. Anonym poster: f7c208ee8456bdc3d68d42cba86ee3fc
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #9 Skrevet 23. mai 2013 Jeg sa det til mine foreldre og ei venninne forrige gang dagen før min SA, var grusomt ja å måtte fortelle det så "fort som mulig" for å slippe spørsmål om hvordan det går, og ikke så gøy å høre "stakkars deg" der og da. Å fortelle det til andre venner noen uker etterpå var ok. Så derfor så vi ikke noe til familien før uke 13. Jeg kjenner 3 (som jeg husker i farta) som har mistet etter uke 20, så er jo aldri helt sikkert at alt går i orden etter uke 12 eller 18. Selvsagt er det ikke helt sikkert, det er det jo aldri. Men det er jo HELT klart sikrere, altså hvor liten prosent er det som enser i SA/MA etter uke 18 hvis man ser at alt er fint på UL? Dessutten vil jo magen strutte frem på denne tiden og er jo litt vanskelig å skjule graviditeten. Hvis magen ikke hadde syntes før i uke 30 hadde jeg sikkert ventet til da til og med, nettopp fordi jeg vet at det kan gå galt. Anonym poster: f5fb7c258ddbfe97c75dd4bdca24da9f
Yesterday Skrevet 23. mai 2013 #10 Skrevet 23. mai 2013 Selvsagt er det ikke helt sikkert, det er det jo aldri. Men det er jo HELT klart sikrere, altså hvor liten prosent er det som enser i SA/MA etter uke 18 hvis man ser at alt er fint på UL? Dessutten vil jo magen strutte frem på denne tiden og er jo litt vanskelig å skjule graviditeten. Hvis magen ikke hadde syntes før i uke 30 hadde jeg sikkert ventet til da til og med, nettopp fordi jeg vet at det kan gå galt. Anonym poster: f5fb7c258ddbfe97c75dd4bdca24da9f Så lenge hadde jeg ikke klart å vente Men skjønner hva du mener
Nilla-Jo Skrevet 23. mai 2013 #11 Skrevet 23. mai 2013 Jeg kommer til å fortelle det i uke 11/12. Har allerede hatt to ul, og skal på en til i uke 10. Det er veldig vanskelig å skjule det for jeg er så og si sengeliggende med ekstrem kvalme og magen er allerede stor da jeg venter tvillinger. Og bekkenløsningen gjør at jeg går helt rart for tiden, så jeg orker rett og slett ikke å holde det lenger enn uke 11/12.... Om det ikke går veien så får det bare være at folk rundt meg vet om det.. Bedre det enn at de går rundt å spør i hytt og pine om "frister det ikke med baby nå da?" og "når skal dere få en liten en" som de har gjort igjennom de 1,5 årene vi har prøvd nå..
Yesterday Skrevet 23. mai 2013 #12 Skrevet 23. mai 2013 Uke 12 er ikke så ille, er mye mindre sjanse for å miste da
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #13 Skrevet 23. mai 2013 Foreldre fikk vite det samme dagen vi fikk positiv test. Var 6 uker på vei da. Våre søsken fikk vite der ikke lenge etter sammen med våre besteforeldre. Skal til ny ul i uke 13, da regner jeg med at det blir en liten status på facebook. Anonym poster: 562cf482c433c9eead16c8cff8d3c9b5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #14 Skrevet 23. mai 2013 Jeg er gravid for første gang i uke 8(eller, snart 9) og fortalte det til enkelte(mor+noen venner) med en gang. Dvs; de jeg fortalte det til har visst at vi har prøvd ei stund, og har spurt jevnlig om "hvordan det går", og da klarer jeg ikke helt lyve. Men jeg har også hatt blødninger og har fortalt om det også, så jeg legger ikke opp til at her blir det garantert suksess. Jeg vet godt at man kan spontanabortere, og vet godt at ordinær UL kan bli noe annet enn man håpet for enkelte - men jeg velger å være åpen uansett da jeg ikke ser hensikten med å holde det skjult for min egen del. Jeg holdt heller ikke skjult at vi prøvde aktivt, og at vi planla å bestille utredning ganske snart(før jeg ble gravid, da). Om det holder videre forteller jeg de "relevante" det i uke 18 tror jeg(venter til UL) og kommer ikke til å annonsere noe på Facebook, slik en bekjent av meg gjorde etter kun 2mnd - med ultralydbilde og alt........! Anonym poster: 9b1a6fce93f36002f6b1408a4c10c917
Drea Skrevet 23. mai 2013 #15 Skrevet 23. mai 2013 Eg venta til etter veke 12 før eg fortalde det til nokon (min nærmaste familie (svigers var det vel endå seinare sidan gubben er litt treig av seg..)). Men eg har ein far og ein sjef som ser på folk at dei er gravide (eg skjønar ikkje kva dei ser, men...), så dei hadde visst det nokon veker allereie. Men dei hadde ikkje våga å spørRre meg om det då.. Andre fekk vel vite det etter ordinær ul.
Yesterday Skrevet 24. mai 2013 #16 Skrevet 24. mai 2013 Om det holder videre forteller jeg de "relevante" det i uke 18 tror jeg(venter til UL) og kommer ikke til å annonsere noe på Facebook, slik en bekjent av meg gjorde etter kun 2mnd - med ultralydbilde og alt........! Anonym poster: 9b1a6fce93f36002f6b1408a4c10c917 Ei jeg kjenner annonserte det i uke 4 altså få dager etter hun testet positivt, og skrev i samme status "siden de fleste allerede vet det". Heldigvis for henne gikk det bra, barnet er født
Someday Skrevet 24. mai 2013 #17 Skrevet 24. mai 2013 Vi fortalte det til mine svigerforeldre i uke 8, og mine foreldre i uke 11. Var på UL for noen dager siden (uke 14), og samboeren klarte ikke å vente lengre enn til at vi var hjemme med å legge ut UL-bildet på facebook. Så her ble det offentliggjort i uke 14!
Nique Skrevet 24. mai 2013 #18 Skrevet 24. mai 2013 Her fikk nærmeste familie, på både mors og fars side, vite det den dagen vi fikk positiv test. Vi gikk igjennom icsi for å få det til, og familien har fulgt oss hele veien. For oss var det riktig, da vi har hatt god støtte fra dem, og skulle det gått galt, så hadde ihvertfall jeg ikke klart å skjule det. Men det er oss og vår familie.
saltvann Skrevet 24. mai 2013 #19 Skrevet 24. mai 2013 Mamma fikk vite det tidlig. Søstrene mine fikk vite det i slutten av uke 9. Hadde tenkt til å vente til jeg var 12 uker, siden det var i julen, men så leste jeg også at etter 9 uker er det enda mindre sjanse for å miste Etter 12 uker begynte jeg smått å fortelle venner. Mens andre fikk vite det etter oul. Hvis du forteller det før 12 uker, så må det nesten være noen du også kan fortelle at det ikke gikk bra. kanskje ikke så gøy å legge ut på facebook at man er gravid, og 1 uke senere skrive at man ikke er det. Gratulerer så mye med graviditeten
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #20 Skrevet 24. mai 2013 Vi fortalte det (til foreldre, søsken, besteforeldre) så snart jeg visste at jeg var gravid, dvs. da jeg var ca. 5 uker på vei - det var for stort til at vi ønsket å holde det hemmelig. Ellers var vi åpen om det til flere andre familiemedlemmer og venner en stund før jeg var 12 uker på vei, mest fordi jeg var så dårlig. Anonym poster: 0dc8352187464e1dffbec18b42b1f5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå