AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 Er det noen som vet noe om økt formue eventuelt ved arv eller avkastning på aksjer har noe å si i forhold til støtte gjennom Nav? Jeg er dessverre under Nav nå en periode hvertfall (AAP) så jeg tenkte jeg skulle spørre dersom noen vet noe? Jeg skulle i utgangspunktet ikke tro det betyr noe men spør allikevel, Anonym poster: 4425a156d4e6ab225d56241ad9670cf6
Glitnir Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Ikke ved AAP. Ved sosialhjelp er det relevant. 2
Anon1234 Skrevet 13. august 2018 #3 Skrevet 13. august 2018 Greit om jeg bumper denne? Mitt spørsmål gjelder det samme. Jeg er for tiden i AFT. Arbeids Forberedende Trening. AAP heter vel stønaden. For nesten to måneder siden fikk meg og mine brødre 600k i arv. Så da lurer jeg på om dette er noe jeg må fortelle NAV og om jeg da kommer til å miste stønaden? De kommer jo til å finne det ut, kan finne det ut når de selv ønsker en oppdatering. De fikk vel det når vi fikk skatte greiene før sommerferien? Eller er det bare på slutten av året de sjekker sånt?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #4 Skrevet 13. august 2018 Nav sosial kan man miste, men ikke de andre. Iallefall var det slik da jeg gikk på NAV for noen år siden. Anonymkode: 3e4a9...483
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Så lenge du leverer korrekte meldekort, og ikke har tjent pengene via jobb, så mister eller reduseres ikke ytelsen din. Anonymkode: 3345a...8b9
Anon1234 Skrevet 16. august 2018 #6 Skrevet 16. august 2018 På 15.8.2018 den 6.32, AnonymBruker skrev: Så lenge du leverer korrekte meldekort, og ikke har tjent pengene via jobb, så mister eller reduseres ikke ytelsen din. Anonymkode: 3345a...8b9 Når man er i AFT, så kan man vel fortsatt jobbe opptil 60%?
applestories Skrevet 16. august 2018 #7 Skrevet 16. august 2018 35 minutter siden, Anon1234 skrev: Når man er i AFT, så kan man vel fortsatt jobbe opptil 60%? Når du har AAP som ytelsen heter kan du jobbe 60%. Da får du 40% AAP. Jobber du mer enn 60% får du ikke AAP på det meldekortet. Grovt sagt kan man si at for ytelser der man leverer meldekort (AAP, dagpenger, tiltakspenger) er det hvor mange timer man jobber som har betydning, ikke hvor mye man tjener. For ytelser der man ikke leverer meldekort (uføretrygd, sosialhjelp) er det inntekt, ikke arbeidstimer, som har konsekvens for ytelsen. Jeg kjenner ikke til noen måte NAV har tilgang til din skattemelding eller konto. Det som blir rapportert inn som skattbar inntekt har enkelte avdelinger tilgang på måneden etter det er rapportert inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå