Gå til innhold

Hjelp, sukkeravhengig og småspising heletiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med at jeg MÅ ha noe søtt og MÅ ha noe å spise.. Mye er nok dette kjedespising fordi jeg gjør ikke så mye utenom skoletiden, litt begrenset på grunn av at jeg har ME. Dette med søtt er veldig dumt for meg, sukkeret gjør meg dårligere.

Flere ganger i uken går jeg inn for å snu på kosten og være flink, men så sprekker jeg med en gang igjen.... Mangler selvdisiplin..

Trenger noen gode råd, noen som kan fortelle om sine erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må kutte ut sukker helt i minimum en måned, da forsvinner avhengigheten. Sett en dato og hold ut.

Det som fungerte best for meg var moderat lavkarbo. Jeg har aldri behov for å småspise lengre, og ikke behov for søtt.

Eller ha alternativer du kan spise:

Grønnsaker med yoghurtdip, frukt etc

Anonym poster: e3d08b7ed09c7a15df1da341cf7d1f31

• Liker 1
Skrevet

Takk, da skal jeg prøve ut det!

Hva er egentlig lavkarbo? Altså hva går det ut på, mengde og type mat?

AnonymBruker
Skrevet

Grovt sett går lavkarbo ut på å kutte ut vanlig brød/korn, pasta, sukker og ris, samt frukt. Man kan spise litt frukt, helst bær, men unngå de søteste som feks banan.

Her er en innføring:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å spise en bolle med usukret bær og litt hjemmelaget vaniljesaus (søtet med sukrin+) til dessert hver eneste dag.

Det hjelper enormt på søtsuget mitt!

Og hvis jeg fyser på noe søtt om kvelden, tar jeg enda en porsjon til, men begrenser vaniljesausen da. :fnise:

Anonym poster: 2b84e849edf85aaaf7819cf3fb09ffaa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å spise en bolle med usukret bær og litt hjemmelaget vaniljesaus (søtet med sukrin+) til dessert hver eneste dag.

Det hjelper enormt på søtsuget mitt!

Og hvis jeg fyser på noe søtt om kvelden, tar jeg enda en porsjon til, men begrenser vaniljesausen da. :fnise:

Jeg må bare legge til, jeg har ikke spist andre søtsaker siden jeg begynte med dette for 3 uker siden. :)

Skrevet

Grovt sett går lavkarbo ut på å kutte ut vanlig brød/korn, pasta, sukker og ris, samt frukt. Man kan spise litt frukt, helst bær, men unngå de søteste som feks banan.

Her er en innføring:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Takk:)

Skrevet

Jeg må bare legge til, jeg har ikke spist andre søtsaker siden jeg begynte med dette for 3 uker siden. :)

Høres lurt ut, men for meg tror jeg det ville vekke søtsuget og fristet til andre ting og er jeg redd:(

Skrevet

Som sagt tidligere er det bare å holde ut i 1 måned uten godteri, kaker og andre søte saker. Så forsvinner sukkerlysten. Jeg gjorde det selv og blir ikke en gang fristet av godteri, kaker eller andre slike.

• Liker 1
Skrevet

der er jeg også, klart å kutte ut brus helt, ikke rørt det på 1 år, kun litt bris, men er jo så sugen på sjokolade,og potetgull hele tiden

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

3 uker uten godteri på fredag! ^^ Var sinnsykt vanskelig i starten men det går bedre nå:)

Anonymous poster hash: 89590...7fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...