Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg studert i ett helt år. Siste eksamen er om 2 uker, og jeg har ikke klart å skaffe meg en eneste venn på studiet mitt med over hundre folk og som alltid skryter av at vi har det beste studentmiljøet. :(

Anonym poster: e88888a71b8ad2948e3107bf196262f2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle studiesteder skryter av godt studiemiljø...

Jeg hadde heller ingen venner på studiet, men var aktiv i ulike studentforeninger og fikk venner der, samt at jeg flyttet inn i en studentby. Kanskje noe å prøve?

Anonym poster: 6488ddc4b3ac225fd1cfb0621ed6936c

Gjest Svampebob1
Skrevet

Da har jeg studert i ett helt år. Siste eksamen er om 2 uker, og jeg har ikke klart å skaffe meg en eneste venn på studiet mitt med over hundre folk og som alltid skryter av at vi har det beste studentmiljøet. :(

Har du deltatt på sosiale aktiviteter utenom?

Jeg opplever at hvis man skal få noen flere venner, så må man gjerne bli litt bedre kjent med folk.

Det er mange man ikke passer sammen med, hvis det er nære venner man er ute etter.

Skrevet

Min erfaring er at desto større miljø du har å forholde deg til, enten jobb eller skole, jo mer upersonlige forbindelser danner man. Det er enklere å skaffe seg tette bånd i et lite, tett miljø. Fatt mot, dette er langt ifra uvanlig. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faktisk med i to studentorganisasjoner på skolen og er med på alle arrangementene der i tillegg til ca. 90 % av alle arrangementer for hele skolen. Jeg kjenner flere enn de fleste andre, men jeg har aldri noen fra skolen å finne på ting med på fritiden. Alle har sine gjenger, men jeg er ikke med i noen av dem. Det føles urolig urettferdig at jeg ikke skal ha venner, når det er jeg som er med på flest sosiale arrangementer av så og si alle.

Skrevet

Ett år er da ikke lenge, det tar tid å bli en del av et miljø og få venner. Er ikke alle som klarer det første året! Er mye nytt å forholde seg til, både nytt sted og nye studier. Kanskje det å få venner har kommet litt i bakgrunnen. Jeg flytta langt hjemmefra for snart 4 år siden, og mange av de som er mine gode venner i dag møtte jeg ikke før etter både 2 og 3 år. De jeg ble kjent med i starten er ikke lenger gode venner.

Gi det litt mer tid, prøv å være sosial og ikke fokuser på at du skal ha flest mulig venner eller bli del av en stor gjeng. Klarer du å skaffe deg 2-3 nære venner, som du har felles interesser med, så er det nok!

Man møter jo nye mennesker gjennom hele livet, brått dukker det opp en eller flere personer du bånder med. Fordi man har hatt en venneløs og kanskje ensom periode så betyr ikke det at det vil bli sånn i flere år fremover :) Det er alltid lurt å være sosial og delta på ting da, om man bare sitter hjemme og ikke møter nye mennesker blir det vanskelig!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...