AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 Mannen min er forelsket i en annen dame, men nekter å innrømme det. Han stalker henne i hemmelighet på nettet. Hun er 15 år yngre enn ham. Han blir irritert når jeg konfronterer ham, og sier at han slett ikke er forelsket, nei, ikke en gang betatt og at hun heller ikke er spesielt pen. Han har sendt henne masse meldinger tidligere og måtte love å ikke ha mer med henne å gjøre for at jeg skulle fortsette forholdet med ham. Han sier "hun er ikke interessert i meg" - og det stemmer nok. Jeg føler meg virkelig som et andrevalg og merker at selvtiliten min har sunket dramatisk. Jeg føler meg gammel og stygg. Jeg vet at han blar gjennom bikinibildene hennes på nettet og at det er henne han egentlig vil ha, men hva hjelper det når han ikke vil innrømme det? Hvorfor lyver han? Jeg vurderer å gå fra ham, for jeg orker ikke ha det sånn lenger. Han sier jeg er en idiot og at han elsker meg og bare meg, og at det ikke finnes noe fascinerende ved henne med unntak av at han blir "nysgjerrig" når han ser hun legger ut lettkledde bilder på nettet og da må han bare se på dem. Han sier det hadde vært tilfelle uansett hvem som la ut slike bilder bare han kjente dem. Noen (seriøse) råd? Hva hadde dere gjort? Alternativet er vel enten å akseptere at han holder på sånn eller gå fra ham, for forandre ham får jeg tydeligvis ikke til. Anonym poster: 39cffea2854acd1f0c4c695bc2e56580
Gjest * Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Hvis han elsker deg slik han sier, så ville han ikke såret deg på den måten. Og hva er et svar som "hun vil ikke ha meg". Er det virkelig godt nok for deg. Tror du det kommer til å hjelpe at du tar opp kampen? Jeg ville vært rolig og sagt at jeg tok en pause. La ham bli redd for å miste deg. Hvis du kan gjøre dette uten at det blir for mye krøll. Bo hos en venninne eller be ham bo hos en venn. Gå ut med venninner for å føle deg litt i vinden igjen, samt la ham bli redd for deg. I tillegg kan du begynne å trene/spise sunt og gjøre gode ting for deg selv.Sett i gang, du mister ingenting ved å prøve dette. Om han ikke respekterer dette, eller finner på noe tull, ja, da har du ikke tapt noenting. Da er det bare st spørsmål om tid før dette ryker. Å være en annens 2 dre valg ville ikke vært noen løsning for meg og jeg ser ingen grunn til at du bør ta til takke med det heller.
MLy92 Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Hadde gått i fra han. Han kan i det minste være ærlig å si "Ja, jeg syns hun er pen". For det finnes jo alltid penere jenter, og dessuten er hun 15 år yngre - du var sikkert like pen på den tiden du også. Det er jo ikke tvil om at han syns hun er pen, når han sier at han bare må gå gjennom bildene hun legger ut av seg selv. Men det er feigt av han, at han ikke tørr å innrømme at han syns hun er pen. Men det behøver vel ikke å si at han er forelsket i henne? Kjenner han henne? Det er vel bare utseende og bilder han syns er fine. Du har vel guttekjendiser du syns er fine du og, og kanskje noen som legger ut fine bilder av seg selv, og du tenker, "Ja, han er pen". Det er jo ingenting farlig med det. Han kan i det minste innrømme det. Jeg syns det er rart han driver å sender meldinger til henne, en 15 år yngre jenter han vet han ikke har sjanse på, og som han er for gammel for. Det er greit å se et bilde, og tenke at hun/han er pen. Men å begynne å sende masse meldinger og slikt, syns jeg er totalt feil.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 Ja, han kjenner henne. Men han får ikke lov av meg å være sammen med henne lenger. Jeg trener og spiser sunt og holder meg i form allerede. Han truer med skilsmisse pga mitt "kontrollbehov", men ser ikke at han selv gjør noe galt. For min del er det løgnene som er verst. Å syns andre er pene eller til og med forelske seg er vel sånt som kan skje. Når han lyver har jeg ingenting å stille opp, jeg blir den kontrollerende kjerringen som ødelegger forholdet med min sykelige sjalusi. Men om det er sant at det ikke betyr noe, hvorfor klarer han ikke å slutte med det, da? Han synes hun er veldig hyggelig og før jeg merket at han stalket henne snakket han om henne hele tiden. Tragisk at det skal ende sånn med tanke på ungene, men det er vel bedre å være alene enn sammen med en løgner. Anonym poster: 39cffea2854acd1f0c4c695bc2e56580
MLy92 Skrevet 23. mai 2013 #5 Skrevet 23. mai 2013 Jeg er helt enig. Som du sier, han lyver. Du må tenke om forholdet gjør deg lykkelig, eller om du kanskje vil ha det bedre uten han. Jeg mener at det beste for barna er at begge foreldrene er lykkelige, og her virker det ikke som du ikke har det bra. Hvis du vil fortsette forholdet med han, må du sette deg ned med han og si at han må være ærlig og slutte med løyene, klare å innrømme ting, og si det som det er, slutte å stalke yngre jenter for det er creepy og ikke rettferdig ovenfor deg. Om han virkelig elsker deg og setter pris på familielivet dere har, så klarer han å slutte. Hvis han ikke gjør det, gå i fra han. Si det rett ut til han: "Hvis du ikke slutter, ønsker jeg å avslutte forholdet". Kjenn på hva du selv ønsker innerst inne, for ingen her inne kan fortelle deg hva du skal gjøre. Du kan høre på meningene våre og få mange gode råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå