Gå til innhold

Normal katteoppførsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er hysterisk eller noe, men jeg vil gjerne høre om flere har samme erfaring. Jeg har nettopp flyttet til er nytt sted og har med meg en katt. Det tok ikke mere en 1 dag før jeg slapp henne ut fordi hun siklet veldig etter frisk luft og hun er forsovet voksen. Nå er hun aldri hjemme lenger, kommer kun inn 1 time hver kveld og da ser hun ut som et troll. Er det vanlig at kattene er slik? Dette er til og med en rasekatt.

Anonym poster: 0447287a52b8b05b73dc3ecd1c809d39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter skal ikke slippes ut på nytt sted før det har gått minst 14 dager! Hun sliter sikkert med å finne fram og kanskje roter seg bort hver eneste dag? At det tar så lang tid før hun finner hjem at hun blir utsultet og sjuskete? Prøv å holde henne inne i noen dager til, selv om hun vil ut. Det er til hennes beste :)

AnonymBruker
Skrevet

Katter skal ikke slippes ut på nytt sted før det har gått minst 14 dager! Hun sliter sikkert med å finne fram og kanskje roter seg bort hver eneste dag? At det tar så lang tid før hun finner hjem at hun blir utsultet og sjuskete? Prøv å holde henne inne i noen dager til, selv om hun vil ut. Det er til hennes beste :)

jeg setter jo ut mat til henne, og den blir borte. Hun er den eneste katten der. Kanskje jeg rett og slett må holde henne inne noen dager.

Anonym poster: 97e06005f0776c2061a25ddfa2dcf1fc

Skrevet

På hvilke måte ser katten din ut som et troll? Er hun skitten eller har knuter i pelsen?

Hvordan er området du bor i nå sammenlignet med tidligere? Hvis dere bor mer landlig, kan det jo rett og slett være at katten liker seg godt, og gjerne vil være mer ute enn hun gjorde tidligere. Kanskje hun vandrer over et større område og blir sjuskete av å utforske områder ute i skog og mark.

Jeg er likevel enig med Missdior i at katten burde vært inne i flere dager før dere slapp henne ut. De første dagene kan dere være med henne på kortere turer utenfor huset og i nabolaget slik at hun blir mer trygg.

Skrevet

jeg setter jo ut mat til henne, og den blir borte. Hun er den eneste katten der. Kanskje jeg rett og slett må holde henne inne noen dager.

Du vet jo ikke hundre prosent om hun er den eneste katten i området :) Hun lider nok ingen nød når det gjelder mat, men ta henne inn og hold henne der noen dager til. Det er for hennes beste :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er et veldig kattevennlig sted med masse buskas hun kan rote i. Virker som hun trives veldig, men blir jo litt bekymret over henne.

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er hysterisk eller noe, men jeg vil gjerne høre om flere har samme erfaring. Jeg har nettopp flyttet til er nytt sted og har med meg en katt. Det tok ikke mere en 1 dag før jeg slapp henne ut fordi hun siklet veldig etter frisk luft og hun er forsovet voksen. Nå er hun aldri hjemme lenger, kommer kun inn 1 time hver kveld og da ser hun ut som et troll. Er det vanlig at kattene er slik? Dette er til og med en rasekatt.

Anonym poster: 0447287a52b8b05b73dc3ecd1c809d39

For så vidt.

Anonym poster: d0a822abeca934fe14f5c81ee7b1bdee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...