Gå til innhold

Han nekter å ha på seg solhatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja..Hva gjør man da? Gutten vår nekter plent å ha den på seg. Han får den av seg selv om det er knytting. Jeg tar den på, han blir kjempesint og tar den av. Sånn fortsetter det.

Med helt lyst, blondt hår så blir han solbrent i hodebunnen når vi har sommervær sånn som vi har hatt helt siden 17.mai. Han er en anelse lyserosa i hodebunnen nå.

Hvordan får dere ungene til å ha på seg solhatt? Tror han har "oppdaget" hvor deilig det er å gå uten hodeplagg på, for det har han strengt tatt aldri gjort før nå i det siste. ;)

Ungen er 1,5 år.

Anonym poster: 8d2bd1ebf97cb8c5bd940f40888ed7e7

AnonymBruker
Skrevet

en kul caps da???

Nei det har ingen betydning for han.

Han er på en måte litt i mellomfasen. Det vil si han er blitt så stor at han kan bestemme seg for at han ikke vil ha på seg noe, men han er ikke der hvor jeg kan overbevise han hvor kul han ser ut i hatten, eller ta han med til byen for å velge ut en kul caps han kan få ha på. Har prøvd ulike hatter, men ingenting funker. Har også prøvd å kle den på når han er opptatt med noe annet, men da tar han den enten av med en gang, eller etter kort tid når han merker at han har den på seg.

Anonym poster: 03405a8668fae198338648d5d8c63b6a

Gjest pysepusen
Skrevet (endret)

Solhatt med knyting og dobbeltknute :) Det er først nå når han er tre år at han kan ha noe som sitter løst på hodet.

Endret av pysepusen
  • Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

En sånn tupe som man limer på? :fnise:

Skrevet

Vi tok jenta vår inn om hun tok av seg lue/solhatt. "Vil du ikke ha på lua må du være inne" Også sa vi bestemt nei når hjn tok den av. Hun har alltid elsket å være ute da, vet ikke hva vi hadde gjort om hun likte seg best inne ;)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En sånn tupe som man limer på? :fnise:

Hehe :laugh:

Synes ideen med solhatt med knyting var god.

Anonym poster: 59c58e3f93348da9a93fed6c138aec8e

Skrevet

Støtter redbulls forslag, vær konsekvente og ta ungen inn når det tar av hatten..

Og så ville jeg i tillegg kjøpt solkrem på sprayboks og sprayet hodebunnen..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Solhatt med knyting og dobbeltknute :) Det er først nå når han er tre år at han kan ha noe som sitter løst på hodet.

Han får den av seg..Bare drar forran på hatten slik at den glir av..

Støtter redbulls forslag, vær konsekvente og ta ungen inn når det tar av hatten..

Og så ville jeg i tillegg kjøpt solkrem på sprayboks og sprayet hodebunnen..

Solspray på boks var lurt!

Vi tok jenta vår inn om hun tok av seg lue/solhatt. "Vil du ikke ha på lua må du være inne" Også sa vi bestemt nei når hjn tok den av. Hun har alltid elsket å være ute da, vet ikke hva vi hadde gjort om hun likte seg best inne ;)

Ja, vi får gjøre det... :) Får øve mest muiig fram til vi skal til syden i juni.

Anonym poster: 03405a8668fae198338648d5d8c63b6a

Skrevet

Vår gutt nekta også å ha caps/solhatt på hodet, helt til han fikk med seg capsen i barnehagen og de voksne der var ''strenge'' med ham.

Han har mye lettere for å gjøre det andre voksne enn vi foreldre sier, så i morgen tenkte vi å utnytte barnehagepersonalet til å lære ungen vår å bruke solbriller. :fnise:

Kan det være et alternativ? Å be en besteforelder eller en ansatt i barnehagen vise ham at han må? Små barn har jo gjerne litt mer ''respekt'' for andre voksne enn foreldrene sine som de gjerne tester grenser hos.

Gjest Nefertiti.
Skrevet

Jeg og søsknene mine er vokst opp med solkrem i hodebunnen. Det funker bra mot solbrenthet.

Skrevet

Datteren min er generelt ikke særlig glad i hodeplass, hun tar de fort av, og vi må for all del ikke gjøre henne bevisst på at hun har på lue/solhatt, for da skal den av med en gang.

Men så fikk hun en stilig bomullslue uten noe knyting, og den har hun gjerne på. Jeg vet ikke om det er en blanding over at hun synes den er fin, og det at det ikke er noe knute under halsen?

Hun er 17 måneder.

Skrevet

Lillegutt på 18 mnd vil og helst gå uten caps :) Han tar den av og jeg tar den på, det som funker her er at jeg bare stopper opp. Når vi er ute å går tur, noe han elsker, så stopper jeg når han tar den på... Det gjør vi to tre ganger så beholder han den på :)

Skrevet

Vår gutt nekta også å ha caps/solhatt på hodet, helt til han fikk med seg capsen i barnehagen og de voksne der var ''strenge'' med ham.

Han har mye lettere for å gjøre det andre voksne enn vi foreldre sier, så i morgen tenkte vi å utnytte barnehagepersonalet til å lære ungen vår å bruke solbriller. :fnise:

Kan det være et alternativ? Å be en besteforelder eller en ansatt i barnehagen vise ham at han må? Små barn har jo gjerne litt mer ''respekt'' for andre voksne enn foreldrene sine som de gjerne tester grenser hos.

Kanskje dere burde sette dere mer i respekt hos ungen selv! *sjokkert*

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg smurte hodebunnen med solkrem, man trenger strengt tatt ikke solhatt hvis det ikke er ekstremt varmt slik at hodet kan bli overopphetet.

Annonse
Skrevet

Beklager, jeg glemte at en ikke kan komme med sleivete uttalelser på KG uten å ta med en utredning for å unngå misforståelser fra mennesker som tar alt bokstavelig.

• Liker 7
Skrevet (endret)

At barn ofte hører lettere på folk de ikke kjenner like godt framfor foreldre som stadig oppdrar og snakker til ungene er vel en kjennsgjerning

Handler ikke om respekt, men at barna er såpass trygge på foreldrene at de i større grad tørr å teste grenser.

Endret av Teriyaki
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

At barn ofte hører lettere på folk de ikke kjenner like godt framfor foreldre som stadig oppdrar og snakker til ungene er vel en kjennsgjerning

Handler ikke om respekt, men at barna er såpass trygge på foreldrene at de i større grad tørr å teste grenser.

Heia Teriyaki! Du er mitt orakel, du har så mange kloke svar her inne :) Blir så ofte forbløffet over hvor bra du svarer, du er jo bare 22? 23?

Anonym poster: 3eaf30c9da8feba922efafc6d7fb3d99

• Liker 2
Skrevet

Heia Teriyaki! Du er mitt orakel, du har så mange kloke svar her inne :) Blir så ofte forbløffet over hvor bra du svarer, du er jo bare 22? 23?

Så hyggelig å høre :) er vel en konsekvens av å ha hengt på forum siden jeg var 16. Er 22 ja. :)

AnonymBruker
Skrevet

Enig!! I tyveårene? Trodde hun var godt voksen jeg, virker så klok og erfaren. :-)

Anonym poster: c09564c12b737e72f61824fb8ed27d70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...