AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 I november i fjor solgte jeg en hest til en jente som ikke kunne betale for seg med en gang (vet at dette var utrolig dummt gjort, og har ikke tenkt å gjøre dette igjen, men er visst veldig naiv, og tror på folk ). Vi skrev da kontrakt om at hesten skulle være ferdig betalt innen august 2013. Men etter kun 2 måneder så solgte hun hesten videre pga. økonomi. Men da har hun vel strengt tatt solgt noe som ikke var hennes å selge, i og med at jeg ikke har fått en eneste krone. Hesten var ikke hennes før den var betalt? Hun tok kontakt med meg og spurte etter kontonummeret mitt i forbindelsen med at hun skulle selge hesten igjen, for hun hadde mistet kontrakten vi hadde der kontonr. stod. Hun ville overføre pengene med en gang hun hadde fått betalt selv. Jeg ventet, men fikk ingen penger. Så tok jeg kontakt igjen i april, og hun ble veldig "overasket" over at pengene ikke var kommet, for hun hadde overført sa hun. Da skulle hun ringe banken og se hva som var problemet. Ingen penger kom. Etter å ha spurt igjen hva som skjer, avtalte vi at hun skulle overføre penger med en gang hun fikk lønn i mai (som er rundt 15 mai). Den 14 mai sendte jeg melding til henne for å minne henne på å betale. Fikk svar 17 mai at hun hadde hatt det så travelt at hun ikke hadde hatt tid, men hun skulle gjøre det med en gang. Tirsdag 21 mai tok jeg kontakt igjen, og sa at jeg ikke hadde fått noen penger ennå. Da svarte hun at hun hadde overført pengene den 17 mai, og dersom pengene ikke var kommet på min konto til onsdagen så skulle hun ta kontakt med banken. Jeg gav beskjed i går at pengene ikke var kommet, og har ikke fått svar fra henne nå. Jeg har spurt henne mange ganger om hvem hun har solgt hesten til, da jeg selvsakt er interessert i å vite hvordan hesten har det, og kunne ha muligheten til å besøke den for å se hvordan den har det, for det var et veldig sårt valg å ta når jeg valgte å selge, men jeg har ikke fått et ordentlig svar fra henne på hvor den er solgt. Dette er en hest som jeg ikke har eid så veldig lenge, og den er papirløs, så jeg har kun kjøpskontrakten fra de jeg kjøpte hesten fra som bevis på at hesten er min. Pga. personlige årsaker, som jeg ikke vil gå inn på her nå, ble jeg nødt til å selge den igjen etter kun 3 måneder. Har jeg noen rettigheter her? Eller har jeg tapt? Anonym poster: 0262e7ff5b815ff2aa787255d7b1c2f8 Anonym poster: 0262e7ff5b815ff2aa787255d7b1c2f8
Gjest Kaffekrus Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 (endret) Anmeld henne og vis meldingene der hun bekrefter at hun skal betale og skal sjekke med banken om hvorfor pengene ikke er kommet til din konto. Hun er en svindler og driver med uthaling. Hun gir akkurat så mye etter at du finner deg i å vente litt til...enda litt til..og enda litt til. Enda godt du også har kontrakten å vise til. Synd at det skulle ende slik. Håper hesten har det bra hos skikkelige folk. Endret 23. mai 2013 av Kaffekrus 2
Gjest Liza_80 Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Du må si til henne at du nå legger inn en politianmeldelse for svindel og kontakter advokat for å ta saken vider, da du har kommunikasjonen og kontrakten, da tipper jeg pengene kommer fort inn på konto. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 Takk for svar begge to Tenker at jeg kan gi henne en frist til mandag, og si at dersom jeg ikke har pengene på konto innen da, kommer jeg til å politianmelde henne for svindel? Hadde jo selvsakt håpet på å kunne ordne dette uten at det skulle bli sånn som det kommer til å bli, men ser jo ikke ut som at hun kommer til å samarbeide uten at jeg setter foten ned. Ja, jeg håper inderlig at hesten har det fint der den er, og får bli der i mange år fremmover, vil nødig at den skal bli en "kasteball". Var redd for at den kunne vært sendt til slakt en stund, men er det sånn at slakterier ikke tar imot hester uten papirer, noen som vet? Anonym poster: 0262e7ff5b815ff2aa787255d7b1c2f8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Hvordan gikk det? Anonym poster: c279c82a59ade6d03acb0dc81cc804fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå