Portvinpiken Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Noen her som har hest på delfòr? Hva betaler dere?
Gjest Gaea Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Nå har jeg egen hest og ikke fôrhest lenger, men har selv betalt alt fra 0-250 kr. per gang. Nå har jeg en fôrrytter selv som rir en dag i uken på tur og blir undervist på bane av meg to ganger i måneden som betaler 500 mnd (null stallarbeid).
Gjest Belle Gunnes Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Vanlig pris er vel som Totiki sier - fra 0,- til 250,- men tror de fleste ligger på 100,- per gang. Det kommer helt an på hesten, hva den kan, og hva stallen tilbyr av tjenester.
Rainbow Skrevet 24. mai 2013 #4 Skrevet 24. mai 2013 Jeg har aldri tatt betalt for at folk rir for meg, for jeg ser det som en slags byttetjeneste. De får ri og ha det koselig med hest, jeg får hjelp og en dag jeg kan gjøre noe annet. Men hvis man hadde kunnet konkurrere med hesten min hadde jeg kanskje sett annerledes på det. 4
blomsterkvasten Skrevet 24. mai 2013 #5 Skrevet 24. mai 2013 Forrytterne mine betaler 1000,- mnd , de har han to ganger i uka hver
Gjest Belle Gunnes Skrevet 24. mai 2013 #6 Skrevet 24. mai 2013 Jeg har aldri tatt betalt for at folk rir for meg, for jeg ser det som en slags byttetjeneste. De får ri og ha det koselig med hest, jeg får hjelp og en dag jeg kan gjøre noe annet. Men hvis man hadde kunnet konkurrere med hesten min hadde jeg kanskje sett annerledes på det. Jeg har heller ikke tatt penger. Men da jeg hadde startklar ponni, og en forrytter, som fikk starte stevner og å dra på treningsleiere ol, så tok jeg betalt.
Ophelia85 Skrevet 25. mai 2013 #7 Skrevet 25. mai 2013 (endret) Betaler 300/mnd. Det er en eldre hest jeg bare rir tur på, helt grei pris forsåvidt. Egentlig syns jeg det er litt merkelig å ta så mye betalt som noen gjør (1000+ i mnd), særlig hvis det er en uskolert hest man ikke får lov til å bruke som man vil. Ser mange rare annonser på finn.no der eier krever at man må ta helgefôringer og gjøre ditt og datt, ikke lar fôrrytter hoppe med hesten (for det vil h*n gjøre selv) og allikevel krever 1000-1500 kr. Har noen tanker om dette? Endret 25. mai 2013 av Ophelia85 1
blomsterkvasten Skrevet 25. mai 2013 #8 Skrevet 25. mai 2013 Betaler 300/mnd. Det er en eldre hest jeg bare rir tur på, helt grei pris forsåvidt. Egentlig syns jeg det er litt merkelig å ta så mye betalt som noen gjør (1000+ i mnd), særlig hvis det er en uskolert hest man ikke får lov til å bruke som man vil. Ser mange rare annonser på finn.no der eier krever at man må ta helgefôringer og gjøre ditt og datt, ikke lar fôrrytter hoppe med hesten (for det vil h*n gjøre selv) og allikevel krever 1000-1500 kr. Har noen tanker om dette? Kan jo bare snakke for min egen del, men mine forrytterne får gjøre "hva de vil" med hesten , innenfor rimelighetens grense selvsagt . Hoppe, tur, kjøring eller dressur. Synes 125,- gangen er helt ok.
miramis Skrevet 26. mai 2013 #9 Skrevet 26. mai 2013 Måtte betale når jeg var dårlig å ri og bare red en lubben islending.. Derimot når jeg var flinkere fikk jeg passe en flott ridehest som jeg også fikk starte med (fikk bronse i lag første stevnet). Ikke nok med at det var gratis, fikk både konfirmasjonsgave, julegave og penger når jeg passet han en ferie de skulle vekk! 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #10 Skrevet 26. mai 2013 Jeg hadde fôrryttere når jeg sto i Oslo, da var det vanlig å betale for å ri. De var flinke og fikk gjøre som de ville med hesten sine dager og startet stevner og red på kurs med den som den var deres hest. Det var da tenåringsjenter med foreldre som betalte, og det var jo en bedre løsning for foreldrene enn å skulle kjøpe egen hest til jenta. Jeg hadde hest på halvfôr med en venninne, altså at vi to delte uka likt og da betalte jeg vel 1000kr i mnd, men det er noen år siden. Ellers har jeg aldri betalt for å ri og stelle hest, jeg gjør det som en tjeneste : Anonym poster: 8c1b56084643592a7813b77910b2c727
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå