Gå til innhold

Pottetrening 2-åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker gode tips til hvordan vi kan få i gang pottetrening med 2-åringen. :)

Hun er flink til å si fra at hun må tisse og bæsje. Bæsje på potta vil hun ikke, men hun sier ofte at hun vil tisse på potta - dessverre er det for sent da det allerede har kommet i bleia når hun sier fra. Hun syns det er kjempestas å sitte på potte, og skal alltid være med om jeg eller pappaen skal på do. Da sitter hun ved siden av, tar ned bleia og venter. Det kommer ingenting ennå da.

Nå har det ikke blitt særlig sommer ennå, men tenker å prøve når det går an å gå uten særlig klær ute. Da merker hun jo at det kommer, og skjønner kanskje at hun må på potta tidligere.

Jeg har ikke særlig hastverk med bleieslutt ennå, men ettersom hun selv syns det er spennende, så tipper jeg det vil bli stor stas når hun klarer det, og skjønner hvordan "ting fungerer".

Noen gode tips å få? :)

Anonym poster: c01570c54deac6ee7321d9a79f858812

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta på truse innenfor bleia, så kjenner hun når det blir vått, og blir motivert til å si i fra før det blir vått. Det finnes egne avvenningsbleier, som fungerer på akkurat samme måten, men truser innenfor bleia er en rimeligere variant. Kan bare skylle trusene, slenge dem i en bøtte med vann, og vaske dem når du likevel vasker 90 graders tøy.

Skrevet

Vi brukte aldri potte til gutten vår vi - gikk rett på do.

Tenker at det må være lettere, da slipper man å måtte ta enda en tilvenningsperiode med doen??

Bare en tanke, og ett tips ;)

Skrevet

Sånn var det her også, bare å ha tålmodighet så går det seg til :) frøkna mi sa også ifra litt for seint til å komme seg på potta i tide, men nå går det som regel fint :)

Gjest Marmot
Skrevet

Sønnen min har akkurat sluttet, og han trengte å bli våt noen ganger før han skjønte at truser ikke fungerer som bleier. Det er ikke så rart, for det kjennes jo forholdsvis likt ut. Truse innenfor bleia har jeg ingen tro på at fungerer. De få gangene han har hatt bleie på seg etter at han sluttet, har han tisset veldig på autopilot, det er nok noe med den fysiske følelsen som kroppen hans gjenkjenner.

Han er også glad i å lese gutteversjonen av denne hver gang han sitter på do. Vi bruker do og potte om hverandre, jeg klarer ikke helt se at man skal måtte avvenne med potta, det vil jo bli fysisk umulig å fortsette etterhvert som den blir for liten.

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi begynt å sette barnet på potte etter hver soveperiode fra hun ble 10 mnd. Fra første dag var det altid det første og det andre i potta. Barnet sitter rolig og leker med oss eller leker mens vi venter på resultat. Den kommer om 20-30 min.

Anonym poster: 579dab37c9b6b7115bd0acb2277e379d

AnonymBruker
Skrevet

Avføring bare etter natssøvn da.

Skrevet

Her har vi begynt å sette barnet på potte etter hver soveperiode fra hun ble 10 mnd. Fra første dag var det altid det første og det andre i potta. Barnet sitter rolig og leker med oss eller leker mens vi venter på resultat. Den kommer om 20-30 min.

Sitter hun i 20-30 minutter på potta etter hver soveperiode?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...