Gå til innhold

Er mye av dette "dealbreaker" for dere jenter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en gutt, som føler at jeg har flere mangler som gjør at jeg ikke tror jeg vil finne kjæreste.

1. Det flaueste først:

Jeg tør ikke kjøre bil! Har hatt lappen i nesten et tiår, og har kjørt maks 10 ganger.

Å kjøre bil er nesten definisjonen på "mann".. Gutter ELSKER jo å kjøre bil. Jeg får angst, skjelvninger og svetter som en gal. Jeg er ikke redd for å kjøre på folk eller krasje, men f.eks å starte bilen i en bakke skremmer meg.

Jeg tenker at hvorfor skal ikke jeg være like flink til å kjøre bil som alle andre..

Merker jeg blir deppa bare av tanken, siden bilen er en viktig del for å komme seg fram. Og at en jente ikke ville vært sammen med en gutt som ikke kjørte bil.

2. En annen ting er at jeg ikke er handy, og kan ingenting om å fikse ting, snekre ting, legge fliser eller hva det måtte være..

3. Jeg har ikke jobb, eller utdannelse. Også her sliter jeg med tanken om at jeg ikke greier å prestere, å være "bra nok".

4. Jeg har ikke mange venner, og de få jeg har tar nesten aldri kontakt. Derfor har jeg begynt å isolere meg mer og mer det siste året:-/

5. Jeg har ikke noen perfekt kropp. Er tynn, og har litt mage (ikke synlig med genser på). Jeg er liksom bare middelmådig.

Jeg kunne selvsagt skrevet om de positive sidene mine også, for jeg HAR slike sider også. Men er mest interessert i å høre hva av dette som er mest dealbreakere for dere jenter..

Og dere trenger ikke svare "holdninga mi", for den er jeg ganske klar over ikke er bra.. Men det jobbes med hele tiden.

Anonym poster: 308effadaff8ba62617c5b0dc0b5c6f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Selvfølgelig er dette "en" dealbreaker. Beklager, men hva forventer du? Det du sier er mer eller mindre at du er en person som.. ikke gjør noe som helst med livet ditt, annet enn å være redd og syntes synd på deg selv. Du har ikke en jobb, ergo har du ikke noe god inntekt. Går du på NAV eller lever du på arv? Det er rett og slett uattraktivt. Å være venneløs er som et varseltegn for mange mennesker.

Du må kunne noe. Du må ha noe å tilby. Hva i all verden har du å tilby?

Jeg er riktignok ikke ei jente, men. Ja. Jeg tør å påstå at dette er en del heftige dealbreakers.

Edit: Bare for å ha det sagt, det som er verst her etter min mening er mangelen på utdannelse eller jobb. Hvorfor tar du ikke et tak og kommer deg tilbake på skolebenken? Hadde du hatt en jobb eller vært i en påbegynt utdannelse hadde ikke de fire resterende punktene betydd så mye. At du ikke har noen av delene insinuerer at du rett og slett er lat, eller ikke tør/gidder.

Edit 2: Personen under meg hadde et veldig viktig poeng. Dersom du ikke jobber eller har utdannelse pga sykdom eller annet, så er det plutselig ingen dealbreaker lengre. Men da spørs det om grunnen til at du ikke har jobb kan bli en ny dealbreaker.

Endret av Klatt
  • Liker 11
Skrevet

100% ærlig

Nr 1: Absolutt ingen dealbreaker.

Nr 2: Ingen dealbreaker.

Nr 3: ER dealbreaker fra min side. Det er viktig med jobb. Ikke nøye hvilket, om det så skulle være rema 1000 eller søppelmann. Skal man være sammen og skape fremtid sammen er dette viktig. Det blir jo selvsagt en annen sak hvis du ikke kan jobbe fordi du har en sykdommen eller noe annet som gjør det umulig for deg.

Nr 4: Ingen dealbreaker.

Nr 5: Ingen dealbreaker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Manglende bilkjøring i seg selv er ikke noe problem, men at du ikke jobber med angsten din er mindre attraktivt. Ingen dealbreaker i seg selv, men om det er slik du forholder deg til alle vanskelige ting... eh.

2. Heller ikke dealbreaker, du prøver da så godt du kan? Kunne sikkert funnet ut av det meste sammen om det var "oss".

3. Ingen jobb og ingen utdannelse... Holder du på med utdannelse, prøver du å finne jobb? Er du syk? Om det ikke er tiltak eller grunn til dette kan det sette stopper, ja.

4. Prøver du å skaffe deg venner, lar du det påvirke deg negativt eller trives du alene?

5. Tynn og litt mage er helt fint det.

Beklager, men det handler faktisk mye om holdninger.

Anonym poster: db7dd4906fc83dc585f891b0837f3e43

• Liker 4
Skrevet

1. Manglende bilkjøring i seg selv er ikke noe problem, men at du ikke jobber med angsten din er mindre attraktivt. Ingen dealbreaker i seg selv, men om det er slik du forholder deg til alle vanskelige ting... eh.

2. Heller ikke dealbreaker, du prøver da så godt du kan? Kunne sikkert funnet ut av det meste sammen om det var "oss".

3. Ingen jobb og ingen utdannelse... Holder du på med utdannelse, prøver du å finne jobb? Er du syk? Om det ikke er tiltak eller grunn til dette kan det sette stopper, ja.

4. Prøver du å skaffe deg venner, lar du det påvirke deg negativt eller trives du alene?

Må bare si at det var dette jeg mente da jeg skrev svaret mitt lengre opp. Men jeg er ikke så flink til å formulere meg.
Skrevet

Men du er ydmyk, reflektert og du er ærlig - se så! Allerede 3 flotte egenskaper å finne hos deg! :laugh:

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det at du ikke kjører bil er en dealbreaker for meg, jeg har ikke lappen.

At du ikke er handy er ingen dealbreaker, jeg er handy og liker å være handy"man"

At du ikke har mange venner er ingen dealbreaker så lenge du ikke henger hjemme dag ut og dag inn.

At du hverken har jobb eller utdannelse er en delbreaker om du ikke er aktiv innenfor noe av det.

Kroppen din driter jeg i.

Anonym poster: bb28040fd78f3c52ab7da3e05c7b45c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nummer 3 er veldig turn-off, men ikke dealbreaker.

Jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt på flere måter. Jeg håper du arbeider med nummer 4 og ikke sitter inne hele dagen! Kom deg ut, gå en tur, gjør noe!

Lykke til!

Anonym poster: 7b967185861c5fede466f3471306e89a

AnonymBruker
Skrevet

Men du er ydmyk, reflektert og du er ærlig - se så! Allerede 3 flotte egenskaper å finne hos deg! :laugh:

Takk, det var veldig snilt sagt! Du er en god person :hug:

Ts

Anonym poster: 8644ecd91d225e4d85a4b14fd3f8a02c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

1. Nei, absolutt ingen dealbreaker! Trust me, går helt fint.

2. Neeeh, går fint det og. De fleste "handymen" burde ofte ha overlatt snekringen til profesjonelle uansett.

3. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men er du over 25 så ja, da er dette en massiv dealbreaker med mindre du har noe i mente. Må skaffe deg en eller annen jobb ja, og helst enten ett fagbrev (feks snekker, datatekniker eller liknende) eller eventuelt høyere utdannelse.

4. Det å ikke ha så mange venner er ikke en dealbreaker i det hele tatt, men det å være passiv, ikke ha noe å gjøre om dagene er igjen en massiv dealbreaker. Viktig å ha noen hobbyer, uansett om dette er trening, snekring, bilmekking eller radiostyrte modellfly. Rett å slett ganske viktig å komme seg litt ut!!!

5. Nei, dette er STORT SETT ingen dealbreaker. For min del hadde det personlig vert det, men ikke fordi at du er for tynn eller tykk, men fordi jeg trener veldig mye selv, er i god form og ønsker en partner som er det samme.

Anonym poster: 41caa19a286ab69e2356d87b661e1279

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med angst og selvbildet mitt, så om man kan kalle det for "syk" vet jeg ikke. Tror de fleste som kjenner meg vil se på meg som normal. Nesten ingen av problemene mine synes, med mindre du tilbringer en del tid med meg.

Noen vil kanskje kalle meg lat, men det er jeg IKKE. Jeg trener, jeg vasker leiligheten min, vasker opp, vasker klær og gjør ellers daglige gjøremål uten problemer.

Jobber med angsten, men foreløpig er det fryktelig høy fjelltopper å komme seg over. Har prøvd psykolog, men fikk ikke noe utav det. Nå nå skal jeg prøve på egenhånd, siden det uansett er MEG som må gjøre innsatsen. Skal lese selvhjelpsbøker og skrive meg konkrete mål jeg vil oppnå.

Jeg prøver ikke skaffe meg nye venner, for i perioder trives jeg greit alene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med angst og selvbildet mitt, så om man kan kalle det for "syk" vet jeg ikke. Tror de fleste som kjenner meg vil se på meg som normal. Nesten ingen av problemene mine synes, med mindre du tilbringer en del tid med meg.

Noen vil kanskje kalle meg lat, men det er jeg IKKE. Jeg trener, jeg vasker leiligheten min, vasker opp, vasker klær og gjør ellers daglige gjøremål uten problemer.

Jobber med angsten, men foreløpig er det fryktelig høy fjelltopper å komme seg over. Har prøvd psykolog, men fikk ikke noe utav det. Nå nå skal jeg prøve på egenhånd, siden det uansett er MEG som må gjøre innsatsen. Skal lese selvhjelpsbøker og skrive meg konkrete mål jeg vil oppnå.

Jeg hadde dessverre takket nei til deg. Men hadde det vært slik at jeg forelsket meg i deg før jeg visste dette så hadde jeg blitt hos deg og hjulpet deg så godt jeg kunne. Men hadde ikke satt meg selv i en slik situasjon hvis jeg kunne unngått det.

Anonym poster: f56967617629a8d0f54f43a1faa4d2a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg svare helt ærlig utifra mine egne preferanser. Jeg svarer ikke forf noen andre enn meg selv.

1. Det at du er redd for å kjøre og lar vær å gjøre det er definitivt en deal breaker for meg. Jeg er en jente som er bittelitt over middels interessert i bil, og jeg liker menn som er gode til å kjøre og har litt kunnskaper om hvordan biler fungerer. Jeg har litt av disse kunnskapene selv, og hadde følt meg som mannen i forholdet siden jeg hadde måttet styre med bilen, og du hadde da blitt kvinnen som ikke kunne dette.

2. At du ikke er handy går på det samme som punktet over. Jeg går etter menn som er en skikkelig mannemann. Så det er en deal breaker hvis du ikke behersker dette ihvertfall i liten grad - og du ikke er villig til å lære mer.

3. Mangel på utdannelse gjør meg ingenting. Jeg vet selv hvordan det er å slite med å få seg en utdannelse, så jeg dømmer deg ikke der. At du ikke har jobb går også fint, så lenge du er jobbsøker - eller skal bli det i nær framtid. Og som vimp skrev, alle typer jobber går fint, selvom det "bare" er søppeltømmer eller i matbutikk. Høy lønn og en jobb som gir høy status er ikke viktig for meg.

4. Hvis du ikke har en eneste venn og aldri er sosial blir det nok en deal breaker. For da ser jeg for meg at du kan bli en "byrde" med at jeg får dårlig samvittighet for deg nå jeg er med mine venner, eller at du ofte må bli med oss. Men hvis du har få venner og at du er sosial ihvertfall et par ganger i måneden, så er det ikke noe problem. Jeg er ikke så veldig sosial selv.

5. På det siste punktet ditt må jeg innrømme at jeg er så overfladisk at kroppen din er en deal breaker for meg. Jeg klarer bare ikke å tenne på tynne menn, aldri klart det. Jeg foretrekker store menn, men ikke muskel-stor, jeg synes synlige muskler er kvalmt. Jeg foretrekker feite menn.

Anonym poster: 7b3bf9e191fbbdbfc1ccd5c903559b93

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

det med bil er helt okei. men du burde nok jobbe med det så du kan kjøre etterhvert.

men det med ingen jobb eller utdannelse blir veldig vanskelig.

jeg er handy så det går greit det altså. men for å være ærlig liker jeg ha en mann som kan litt slikt . jeg hadde følt meg som en mann i det forholdet. noe som er uaktuelt. jeg har utdannelse,jeg har jobb. jeg kan fikse det meste i leiligheten ... mens du kan vaske klær og hus?? nei det blir feil for meg.

Anonym poster: 781456d2f41ed22bdf72a7335959abb3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dessverre takket nei til deg. Men hadde det vært slik at jeg forelsket meg i deg før jeg visste dette så hadde jeg blitt hos deg og hjulpet deg så godt jeg kunne. Men hadde ikke satt meg selv i en slik situasjon hvis jeg kunne unngått det.

Dette er ikke noen bombe.

Ts

Skrevet

Jeg ville aldri dømt noen før jeg har truffet dem.

Jeg kan godt ramse opp en liste med negative sider om meg selv som ville gjort meg veldig lite attraktiv, men på den annen side har jeg mange positive sid er og egenskaper som jeg vet at mange ville likt.

Om du framstiller deg selv som en taper, vil andre syntes det samme, men om du derimot fukuserer på dine positive sider (som du garantert har), så er du sikkert en flott person.

Dessuten er det aldri for sent å få jobb/utdannelse, og angst for bilkjøring kan bearbeides på mange måter.

Du burde jobbe med selvbildet ditt og fokusere på noe positivt med deg selv. Om du har troen på deg selv, vil andre også ha det. Jeg personlig bedømmer aldri et menneske før jeg har møtt personen.

Det er utrolig hva en skjønn personlighet eller glimt i øyet kan gjøre med utseendet til en person. En som er pen på et bilde, men er en dust i det virkelige liv, vil ikke jeg nødvendigvis syntes er pen når jeg først treffer ham.

Har du vurdert psykolog? Du er garantert ikke så ille som du sier. Du må bare få troen på deg selv

• Liker 7
Skrevet

Du vet du kan skifte psykolog til du finner en du trives med?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noen bombe.

Ts

Som du selv sa, det er du som må gjøre innsatsen selv. Gjør det. Det er ditt liv, det er ingen andre enn deg selv som kan redde det. Det finnes ingen mirakelkur dessverre. Hvis du trives alene, og er lykkelig slik du har det, FLOTT. Men ønsker du mer, ønsker du en du kan dele livet med, så er ikke det så innbydende. Jeg har vært borti en slik fyr før, og må bare si det ødela meg. Problemet hans ble til mitt og tilslutt endte jeg opp som han.

• Liker 2
Skrevet

Nr 1 Er definitivt en deal breaker for meg. Jeg har lappen selv, men kunne aldri tenkt meg å kjøre rundt på kjæresten min vist han hadde en avtale ect. Selvfølgelig hadde en og annen gang gått greit, men ikke som en fast sjåfør. Og det måtte du hatt i min by.

Nr 2. Ikke en dealbreaker, ikke alle kvinner er glad i å bake heller :)

Nr 3. Det verste jeg vet er når folk ikke jobber eller går på skole fordi de har angst. Jeg sleit veldig mye før, og hadde panikk anfall bare ved å gå inn på skole området. Jeg måtte kjøpe meg deo som nummet svett kjertlene, bare så ikke alle skulle se hvor ille svett og nervøs jeg ble. Men jeg var der. Vær jævla forbanna dag. Det var helvette på jord, grusomt var det. Men jeg minnet meg alltid på hvorfor dette var så viktig. Fokusere på framtiden , og på hvor man vil være om 10 år. Jeg kunne gitt opp (og tro meg jeg hadde lyst, jeg forbannet alle som forventet noe av meg), men jeg tok en dag av gangen. Og helt plutselig, ut av det blå, gikk alt bra.

Men jeg sloss hardt og lenge, og det burde du også !

Nr 4. Venner får du når du får bukt med angsten.

Nr 5. Jeg hadde jugd om jeg sa jeg ikke brydde meg det spor om utseende. Men å være tynn er absolutt ikke det verste å være.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 bryr jeg meg i utgangspunktet ikke om, men jeg forventer at mennesker konfronterer angsten sin.

Nr 2 er irrelevant.

Nr 3 er en dealbreaker, forventer at folk jobber, med mindre det er en kort periode.

Ang 4 ville jeg forventet at du jobber med saken

Jeg har selv slitt mye med sosialangst og tvunget meg selv inn i situasjoner jeg var redd for, for å utfordre angsten. Derfor har jeg problemer medennesker som ikke gjør det samme.

Nr 5 er ikke så viktig.

Anonym poster: 277bb5116297ee83f3c93478d21c0e21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...