AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Skal til Larnaca på kypros om noen uker og lurer på om noen har tips om hva som kan være gøy å finne på for en vennegjeng på 7? Vi er i 20-års alderen. Anonym poster: 0d5b6b0a0032fdd99749b7181530c7cf
Alina X Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Larnaca er ikke den største byen akkurat. Var der i litt under en uke og det holdt. Men skal dere bare bo i Larnaca?Det er gode muligheter for å dra til andre byer på Kypros med buss, billetten koster rundt 2 euro og bussene går ofte. Man kan ta buss til Limassol som har mer å by på, og Pafos med kongegraver og mye historie rundt seg. Nicosa er også fint å dra til. I Larnaca kan man få gratis guidet bytur hver onsdag tror jeg det var. Finnes og museum og kirker man kan ta et besøk til, og et vell av gater og trange smug som skjuler små restauranter, turistbutikker og klesbutikker. Det er bra partyliv ved strandpromenaden, mer sostifikert enn Ayia Napa feks. Kommer helt ann på hva dere søker, så jeg kan bare gi generelle tips.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Ja, leste litt rundt (etter at billetten var i boks så klart) ar folk syns Larnaca var litt kjedelig og skittent(?). Men vi tenker oss en tur til Ayia Napa og ta slingshoten og til Limassol på vannparken Kjekt hvis bussene er såå billige! Takk for tips! :D Anonym poster: 0d5b6b0a0032fdd99749b7181530c7cf
Gjest Kim Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 Larnaca er en liten by, men veldig koselig. Ikke så mye ting å finne på utenom typiske turist ting. Det tar ca 40 min med buss til Limassol, som er Kypros nest største by, der er det mye å se på og greie muligheter for shopping. Fra Larnaca så tar det ca 3 timer med buss til Nicosia, som er hovedstaden. Der er det gode shoppingmuligheter, grei standard på restaurantene og mye å se på. Ta med passet, så kan du gå over til den Tyrkisk okkuperte siden, der har tiden stått stille i 30 år. Fra Larnaca, så er det vel ca 1 time med buss til Fig Tree Bay, der er det helt fantastisk å bade, snorkle og dykke. Det er mange som driver med dykke opplæring og du får grunnkurs for ca. €50 - det er en opplevelse som helt klart er verdt pengene. Jeg elsker Kypros - det er mitt favoritt sted i Europa!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå