Gå til innhold

Ulik eierbrøk - fordeling av utgifter til oppussing

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger noen synspunkter. Kanskje det her er et dumt spørsmål, men når to personer kjøper leilighet sammen, og den ene eier mer enn den andre, f.eks 70/30, hvordan er det vanligst å fordele utgiftene til oppussing?

Betaler man halvparten hver, eller følger man eierbrøken?

Takker for svar :)

Anonym poster: 2802baa326cf50c655c9030c66e08dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville fulgt eierbrøken. Det blir jo litt urettferdig hvis den med minst brøk skal være med på å betale for verdiøkningen til den med størst eierandel - tenker nå jeg da.......

Det greieste er vel å følge lov om sameie, da blir det lettest. Tenker at når det er snakk om fast eiendom, så skal ting gjøres rettest mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celebi

Skal dere pusse opp selv? Har dere tenkt å fordele arbeidsoppgavene 30/70 også da eller?

Nei, dette synes jeg blir tull. Selv om du eier bare 30 % av boligen er du vel like interessert i at din eierandel i boligen skal stige i verdi som den andre eieren er. Og hvis dere ikke skal selge med det første, er det også i din interesse at det ser bra ut der.

Jeg synes dere bør dele 50/50 på utgiftene og arbeidet med å pusse opp. 100 % rettferdig vil det aldri bli uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha fordelt selve utgiftene etter en eierbrøk siden det er dette som blir uttellingen ved et ev. salg. Da tenker jeg mer på litt store og dyre prosjekter. Ikke det å bare male om på nytt igjen fordi dere vil ha en annen farge. Tenker mer på det som har betydning for salg som gulv, kjøkken, bad osv. Egeninnsatsen hadde jeg ikke fordelt etter eierbrøk. Der hadde jeg gjort det jeg klarte og kunne uansett.

Anonym poster: 108f247325df52f6655c89ec272fbcb6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza_80

Enig over her. Er det investeringer som vil ha mye å si for verdiøkning bør utgiftene fordeles etter eierbrøken. Er det snakk om maling og andre enkle ting som nye beboere uansett vil gjøre om igjen ved salg er 50/50 riktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...