slask Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Netcom hadde nylig en stor kampanje hvor alt nå plutselig var "gratis". Merkelig nok skrev de ikke gratis med "liksomtegn" rundt siden det overhodet ikke er gratis, men koster minimum 199,- pr måned selv om du ikke sender en eneste byte. Men uten at jeg har studert alle disse prisplanene så lurer jeg på følgende: Spiser tale, sms og mms av datatrafikken? Har vel skjønt at flere tilbyr denne typen abonnement allerede, men har ikke markedsført det så sterkt. Uansett er det vel heller ikke billig hvis man har lavt behov og ikke ønsker å øke bruken bare for å rettferdiggjøre den høyere prisen. Jeg har Onecall og bruker 70-100 i måneden. Har litt for simpel telefon og bruker ikke datatrafikk noe særlig utover wlan/wifi. 1
Pearl2.0 Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Jeg har OneCall folkepakka, betaler 199 i måneden og har gratis (ubegrenset) sms, mms og ringeminutter. Har 1000 mb inkl. i mnd. Det eneste som koster ekstra er bruk i utlandet og hvis jeg sender sms til tjenestenr. som feks saldo, 2100 eller sånt. Og nei, sms, mms og ringeminutter bruker ikke av datatrafikken Kan ha på mobildata hele tiden uten at det går over den inkluderte mengden.
Gjest Morteno Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 MMS bruker mobildata. Ikke så altfor mye. Ingen sender MMS disse dager uansett. SMS bruker mobildata dersom du bruker iMessage.
Perelandra Skrevet 24. mai 2013 #4 Skrevet 24. mai 2013 MMS bruker mobildata. Ikke så altfor mye. Ingen sender MMS disse dager uansett. SMS bruker mobildata dersom du bruker iMessage. Jeg bruker det ganske ofte. Det er både til slektninger på andre kanter av landet, og til kjæresten min. Telenor skal også fra 1. juni begynne med fri bruk av SMS og ringing, men ikke MMS. Tilbudet gjelder i Norge og ikke for spesialnumre. Jeg fikk melding fra Telenor om dette i går. Jeg ringer mye og har komlett L-abonnement.
slask Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2013 (endret) Kikka litt på Netcoms pristabell for de nye abonnementene. For de to billigste abonnementene står følgende info om databruk: "Smart Mini" kr 199 (200 MB data) "Smart Basis" kr 299 (1,5 GB data) Bruker du opp inkludert datamengde vil du bli belastet kr 5,-/MB opp til maksbeløp kr 399,-/mnd. Passerer ditt dataforbruk 1 GB vil hastigheten settes ned til 64 Kbit/s ut inneværende periode. Og for de som ikke helt er sikker på hvor mye 200 MB er i denne sammenhengen, så tilsvarer det noen få nettaviser - så er den kvoten oppbrukt og hver nettside du er innom koster minimum 5 kroner ps stk https://netcom.no/privat/priser/mobilabonnement Endret 3. juni 2013 av slask
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå