AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Jeg har en venninne som jeg ikke lenger har god kontakt med eller ser på som nær. Jeg ble til min store overraskelse invitert i bryllupet. Men jeg er ikke invitert i utdrikningslaget, er dette normalt? Må innrømme at jeg føler jeg ble invitert kun for å fylle en stol, når hun ikke ønsker å ha meg i utdrikningslaget. Så jeg lurer på om jeg bare har misforstått, jeg trodde venninner invitert i bryllupet var selvskrevne i utdrikningslaget, men det er de kanskje ikke? Anonym poster: 02d7b0cc24a9df296f874f031b989af8
estrella Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Nei, det er ikke noen automatikk i at du blir invitert til utdrikningslaget, selv om du ble invitert i bryllupet. Det er iallefall ikke jeg vant med. 8
Mariahamm Skrevet 22. mai 2013 #3 Skrevet 22. mai 2013 Her er det ingen automatikk Man kan jo ikke ha alle med i utdrikningslaget, hvis man har mange venninner osv som er invitert til selve bryllupet.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #4 Skrevet 22. mai 2013 eller forloveren glemte å invitere deg.. Anonym poster: e33ea2c7efc4d6278490a2430132d94d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #5 Skrevet 22. mai 2013 Er ikke bryllupet bedre da ? Jeg hadde heller foretrukket det, framfor å drikke meg dårlig.. Anonym poster: 62eefb4fd47ec5d8a0dabaf71544045c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #6 Skrevet 22. mai 2013 Jeg har en venninne som jeg ikke lenger har god kontakt med eller ser på som nær. Jeg ble til min store overraskelse invitert i bryllupet. Men jeg er ikke invitert i utdrikningslaget, er dette normalt? Må innrømme at jeg føler jeg ble invitert kun for å fylle en stol, når hun ikke ønsker å ha meg i utdrikningslaget. Så jeg lurer på om jeg bare har misforstått, jeg trodde venninner invitert i bryllupet var selvskrevne i utdrikningslaget, men det er de kanskje ikke? Anonym poster: 02d7b0cc24a9df296f874f031b989af8 Ingen automatikk i det. Og det er forlover som inviterer til utdrikningslaget, ikke bruden. Siden du selv sier du ikke har god kontakt med eller føler deg nær bruden, så vet kanskje ikke forloveren om deg en gang? Anonym poster: 02f8b5fb75a8b090de260f304f299a1d
CathFoto Skrevet 22. mai 2013 #7 Skrevet 22. mai 2013 Tror de færreste ber noen i bryllup for å fylle en stol. Om utdrikningslaget kun er for de nærmeste, forloveren kan ha glemt deg eller kanskje synes hun du har for lang reisevei eller trodde du ikke ville. Mange muligheter. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #8 Skrevet 23. mai 2013 Jeg er ikke veldig skuffet og klarer meg fint uten utdrikningslaget, syntes bare det var rart men det e er det tydligvis ikke likevel selvom jeg ikke forstår hvorfor jeg er invitert i bryllupet da.. Men jeg vet at forloveren har snakket med bruden og jeg bor akkuratt samme sted som bruden, så det er ikke grunner Anonym poster: 02d7b0cc24a9df296f874f031b989af8
skruf Skrevet 23. mai 2013 #9 Skrevet 23. mai 2013 Jeg synes det er rart at du ikke ble invitert i utdrikkingslag når dere fortsatt er venninner (tydeligvis, siden du er invitert i bryllupet) og i tillegg bor på samme plass. Kan du ikke kontakte forloveren og spørre? Det kan jo være at det har skjedd en glipp en plass. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #10 Skrevet 23. mai 2013 Jeg har opplevd å kun være invitert til utdrikningslag, ble ikke fornærmet av det da jeg og bruden ikke er kjempe nære, og jeg ble invitert av forlover til utdrikningslaget. Anonym poster: 12199120e259fabc1669daedd07e2cce
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #11 Skrevet 23. mai 2013 En venninne av meg er invitert, og reagerte på at noen ikke var invitert (også folk hun har mye kontakt med). Venninnen min ba forloveren kontakte bruden for å spørre hvem hun ønsket å ha der, tydligvis har bruden sagt at hun ikke ville ha flere Jeg trodde det var mer vanlig å ha flere venninner i utdrikningslaget enn i bryllupet Anonym poster: 02d7b0cc24a9df296f874f031b989af8
Petalouda Skrevet 23. mai 2013 #12 Skrevet 23. mai 2013 Jeg er enig med Maya. Hva er greia med å utelukke enkelte fra enten det ene eller det andre ? I mitt hode bør folk som er invitert i bryllupet være selvskrevne i utdrikkingslaget - og motsatt. 1
Ella1981 Skrevet 23. mai 2013 #13 Skrevet 23. mai 2013 Jeg er enig med Maya. Hva er greia med å utelukke enkelte fra enten det ene eller det andre ? I mitt hode bør folk som er invitert i bryllupet være selvskrevne i utdrikkingslaget - og motsatt. Er det slik altså? At alle som er bedt i bryllupet er selvskrevne i utdrikningslaget? Alle jentene? Men...det kommer jo "følge" og flere andre i vårt bryllup, som ikke er en selvfølge å ha med i utdrikningslaget mitt. 1
Petalouda Skrevet 23. mai 2013 #14 Skrevet 23. mai 2013 Er det slik altså? At alle som er bedt i bryllupet er selvskrevne i utdrikningslaget? Alle jentene? Men...det kommer jo "følge" og flere andre i vårt bryllup, som ikke er en selvfølge å ha med i utdrikningslaget mitt. jentene ja så klart, man har da ikke med fisk på fisketur
Petalouda Skrevet 23. mai 2013 #15 Skrevet 23. mai 2013 - og ikke tante Olga, med mindre tante Olga er en man vanligvis har med på fest
skruf Skrevet 23. mai 2013 #16 Skrevet 23. mai 2013 Alle jentene/damene som kommer i et bryllup er vel ikke naturlig å invitere i utdrikkingslag. I de siste utdrikkingslagene jeg har vært med på så har alle venninnene, kusiner og svigerinnene som skal i bryllupet blitt invitert i utdrikkingslag. Ikke de som kommer som følge, bestemødre, og gamle tanter liksom:) 1
Gjest lisha Skrevet 23. mai 2013 #17 Skrevet 23. mai 2013 Er det slik altså? At alle som er bedt i bryllupet er selvskrevne i utdrikningslaget? Alle jentene? Men...det kommer jo "følge" og flere andre i vårt bryllup, som ikke er en selvfølge å ha med i utdrikningslaget mitt. samme her sambo har bedt noen kollegaer fra jobben også, noen av de er vi litt sammen med på fritiden. Men de to kollegaene som jeg knapt har møtt på, og som har godt voksne ektefeller jeg knappest har hilst på, de og tanter og slikt inviterer jeg ikke i utdrikningslaget, men de er selvskrevne gjester i bryllupet sammen med mannen sin. 1
Karmosin Skrevet 23. mai 2013 #18 Skrevet 23. mai 2013 Det er ikke så lenge siden det var en lignende tråd, så jeg gjentar meg selv her, men jeg mener at utdrikningslaget er halloi med de ganske nære vennene, og at det bare er de nære som er mer eller mindre selvskrevne. Jeg synes det er litt pussig at ei venninne av bruden blir bedt i bryllup, men ikke i utdrikningslag, for i mitt hode har da bryllupet ganske svære dimensjoner. Jeg ser det slik at det ofte kan være flere venner i utdrikningslaget enn i bryllupet, men ikke omvendt (tror jeg begynner å uttrykke meg uklart nå...), men det er ingen automatikk i å bli bedt til begge deler uansett. Heeelt på siden: svigerinnen min, som er grei og snill men som jeg har null til felles med ville det aldri falt meg inn å be forloveren min invitere i utdrikningslaget mitt. Jeg fikk da ikke utdrikningslag for å smalltalke med folk som ikke interesserer meg. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #19 Skrevet 23. mai 2013 Men det er jo ikke det som er greien her, at jeg er følge, regner ikke å bli invitert utdrikningslag om jeg er invitert i bryllup som følge (selvom jeg har opplevd det også ). Greia er at det er jeg som er invitert, som venninne, noe jeg ikke hadde regnet med, men nå eg jeg det. Og som det påpekes her, venninner invitert i bryllup burde ansees som så nære at de også ble invitert i utdrikningslag Selv satt jeg henne opp på min gjesteliste når vi fikk invitasjon, og da automatisk også opp på utdrikningslag, for det trodde jeg det var automatikk i. Det var det jeg reagerte på. Har egentlig fått svar på det nå, at slik tenker tydligvis ikke alle Anonym poster: 02d7b0cc24a9df296f874f031b989af8
CathFoto Skrevet 24. mai 2013 #20 Skrevet 24. mai 2013 Jeg er enig med Maya. Hva er greia med å utelukke enkelte fra enten det ene eller det andre ? I mitt hode bør folk som er invitert i bryllupet være selvskrevne i utdrikkingslaget - og motsatt. Dette er ikke jeg vant med, og ærlig talt hadde jeg syntes det var kleint å ha med min samboers sine fetteres koner som jeg nesten ikke kjenner i utdrikningslaget mitt. Jeg har satt opp en liste til min forlover med alle venninner som er bedt i bryllupet og så har vi endel vennepar hvor damene står på listen, samt damene til min samboers kompiser. Men at alle damer skal bes hadde vært kleint for meg, og ser ærlig talt ikke poenget da det for meg er en kveld med mine venner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå