AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Oki, dette er sikkert ekkelt å lese om. Men jeg trenger noen råd! Har en hemoride, ganske hard kul som kan dyttes inn men bare spretter ut igjen da den er ganske hard. Det er utrolig vondt og plager meg hele tiden og må bruke smertestillende for å få det roet ned litt. Har fått en krem av legen Sheriproct, dette har hjulpet men tar utrolig lang tid. Nå hadde jeg endelig blitt frisk og så kom det tilbake igår pga jeg går på antibiotika som jeg blir løs i magen av. Jeg har snart termin og er redd denne vil plage meg mye frem til fødsel, under fødsel og etter fødsel. Har dere noen råd? Det plager meg så utrolig mye og jeg sliter med å sitte, stå og ligge uten at det verker. Anonym poster: 1fc6085ea744e795dd6f9be531e15369
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Det jeg fikk beskjed fra legen min var: spis mye fiberrikt mat og være aktiv. også fikk jeg: de som oftest er plaget med dette må bare lære å godta det for det er ikke mer som kan gjøres. Når slikt skjer med meg så holder jeg meg i ro. Har ingen andre råd dessverre. Anonym poster: e529a9404141c71942fdeefc48cd4f3d
Nilla-Jo Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Kjøp asellie-sårsalve på apotek og smør noen ganger for dagen. Hos meg forsvant de på under en uke.
siebaeo Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 (endret) I tillegg til fiber bør du drikke mye! Og det er sikkert lurt å ligge en del for å få mindre trykk på underlivet. Edit: du var kanskje ikke plaget med hard mage ser jeg nå.. En kollega av meg er veldig (VELDIG) plaget, og sitter i dårlige perioder på en ring. Etter fødselen kan du nok få satt på sånn strikk (tror jeg det er) som får kulen til å "dø". Eller noe i den duren.. Jeg bekymrer meg litt for fødsel jeg og siden jeg kan ha tendenser selv.. Endret 23. mai 2013 av siebaeo
Sugerøret Skrevet 23. mai 2013 #6 Skrevet 23. mai 2013 AU, det er vondt! Hadde store hemoroider som ble vurdert fjernet kirurgisk da jeg gikk gravid.Du har min sympati! Det som hjalp meg var : En stk kald klut, som du legger på hemoroiden.Prøv først å dytte den inn så langt du klarer og knip. Dytt på kluten,den kjøler og lindrer litt smerte. Unngå å sitte! Ligg heller . Jeg sov med min rompeklut. Etter fødsel fikk jeg hjelp. Og nå er de heldigvis borte
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #7 Skrevet 23. mai 2013 Som det blir sagt over her, ikke sitt men ligg. Å sitte presser mye på rumpa. Når du har fått det pga løs mage så bør du få stoppet diareen, noe som ikke er så lett når du fortsatt går på antibiotika. Banan, blåbær, ris, pasta og loff er stoppende. Prøv det. Du får også kjøpt melkesyrebakterier i helsekost og apotek som skal hjelpe mot løs mage. Når du har fått orden på magen så kan det hende Scheriproct hjelper, for da kommer ikke presset på nytt og på nytt. Anonym poster: 4ae729a3ed192c06db3e76fd6e1b44eb
Nilla-Jo Skrevet 24. mai 2013 #8 Skrevet 24. mai 2013 Prøv den asellie-salven asså!!! Jeg hadde mange vonde hemorider i flere mnd.. Var til lege og alt og fikk all slags råd og tips.. Men etter smøring morgen, etter å ha vært på Do, og kveld, ( godt med salve inni og utenpå) så vips var de borte på en ukestid.. Og har ikke hatt problemer siden. (3,5 år siden)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå