Gå til innhold

Hva synes dere om at en såpass tynn jente nå skal bli fit?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Teemo

"Syns ikke at det å kun være slank er så veldig fint. Fit is the new skinny, right? Jeg syns i alle fall det."

Jeg synes det er synd at det virker som hun mener kroppen hennes i dag ikke er noe å være stolt av. De fleste jenter skulle nok ønske de hadde hennes kropp. Hun ser verken utrent eller avmagret ut. Da jeg var ung ville man kalt det drømmekroppen, men i disse dager er det tydeligvis ikke nok å være perfekt. Man må være "fit" også, holde seg til et trenings- og kostholdsregime som om man trente for å vinne OL-gull, og hvis man ikke mestrer det har man visst ingen grunn til å være stolt av hvordan man ser ut... Jeg liker ikke denne trenden :(

Høres bare ut som hun jager etter de nyeste trendene. Har alltid vært fint å være slank, men nå har hun fått det for seg at det ikke er fint nok for nå er det å se "fit" ut mye finere. La hun holde på sier nå jeg. Er jo positivt å bli "fit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er jo helt perfekt, kroppsmessig. Mer muskler vil gjøre henne mindre hot, i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er 160 cm da. Så 47 kg med minimalt med muskler er ikke så lite. Og uansett - du ser jo hvordan hun ser ut - hun ser ikke avmagret ut selv om tallet ser lavt ut for deg.

Ja nettopp, jeg ser hvordan hun ser ut, og hun ser avmagret ut.

Anonym poster: ac84a1ca1c438d686541c39f6d84ab60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst??

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seriøst??

Ja.

Hva er problemet med min mening? At du synes/mener at 47 kg er normalt for noen på 160 cm, er jo flott for deg, men hennes BMI forteller at hun er undervektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja.

Hva er problemet med min mening? At du synes/mener at 47 kg er normalt for noen på 160 cm, er jo flott for deg, men hennes BMI forteller at hun er undervektig.

BMI er et ubrukelig mål.

Anonym poster: 6bfed9c34bbdd7cba7cdf9cdf0f45467

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BMI er et ubrukelig mål.

Javel. Jeg ser på BMI og bilder, og gjør meg opp en mening. Så får dere kose dere med syrlige kommentarer om andres mening. Alltid like koselig her på Kvinneguiden. :kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser flott ut nå, men hvis hun vil ha mer definerte muskler ser jeg ikke noe galt i det heller. Bør ikke alle ha lov til å ha kroppen de selv ønsker?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Javel. Jeg ser på BMI og bilder, og gjør meg opp en mening. Så får dere kose dere med syrlige kommentarer om andres mening. Alltid like koselig her på Kvinneguiden. :kyss2:

Jeg ser også på bildene og ser at hun ikke er avmagret.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

47 kg, ja...

Jeg er overvektig, og syns det er dumt å rakke ned på slanke mennesker. Hun ser ikke sykelig tynn ut, du ser ikke ribbbeina på henne eller lignende. Og om du så hadde sett ribbeina hennes, hadde det forsatt ikke vært greit å rakke ned på henne. Å få ufine kommentarer om vekta, gjør vondt uansett om man er slank eller overvektig.

Anonym poster: 9e5c9bcbf0ea1a67659b0b6a75158fa8

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avmagret var vel litt å ta i. Hun er slank - og helt fin!

Endret av FantasDick
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som om du har et veldig forvridd bilde på kropp.

Den jenta er ikke avmagret.

Anonym poster: 413da653981c268b0da3a0e8676b4681

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest celebi

Du liker ikke at folk tenker på kosthold og trening?

Joda, det er flott at folk tenker på kosthold og trening. Fedme er et samfunnsproblem som stadig blir verre. Jeg er ikke blant dem som applauderer feite mennesker, i retning "ekte kvinner har former" eller "mer å ta i, mer å være glad i". Forfall er ingenting å heie på.

Det jeg synes er mindre flott er at kravene for hva som er en kropp å være fornøyd med stadig blir strengere. På bloggen ser jeg en jente med en perfekt kropp, men det ser ikke hun selv i speilet. Man ser samme tendens på andre blogger. Det kan nesten minne om jenter med spiseforstyrrelser som aldri blir tynne nok. Nå handler det om å aldri være godt nok trent. Ut å løpe 4 mil før frokost, og dårlig samvittighet om det blir en treningsfri dag.

Jeg heier mer enn gjerne når en sofagris på 140 kg bestemmer seg for å begynne å jogge. Når en ung jente kaster seg inn i et strengt treningsregime fordi hun aldri føler seg bra nok, tror jeg kanskje det er andre ting enn en heiagjeng hun trenger mest. Hun trenger heller en varm klem og at folk forteller henne at hun gjerne kan trene, men også roe seg ned littegranne, for hun er allerede langt mer enn bra nok.

Jeg synes forresten at de aller fleste burde være stolte og fornøyde med sin egen kropp. "Normal" er et vidt spekter, og de aller færreste er så tykke eller tynne at de trenger et spark bak for å legge om livsstilen før det er for sent.

Jeg er overvektig, og syns det er dumt å rakke ned på slanke mennesker. Hun ser ikke sykelig tynn ut, du ser ikke ribbbeina på henne eller lignende. Og om du så hadde sett ribbeina hennes, hadde det forsatt ikke vært greit å rakke ned på henne. Å få ufine kommentarer om vekta, gjør vondt uansett om man er slank eller overvektig.

Anonym poster: 9e5c9bcbf0ea1a67659b0b6a75158fa8

BRAVO! :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

...blir også oppgitt over folk som skal snakke om vekt og kropp når de har null peiling på temaet, enn at de har lært seg å fylle ut en BMI kalkulator på nettet og tror de er eksperter på hva som er sunt og ikke.

At noen veier 47 kg betyr ikke at de er sykelig tynne, er mye mer som spiller inn der enn hva en BMI kalkulator sier.

Og selv om man blir presentert med et bilde av en helt sunn og normal kropp, så presterer man fortsatt å lire av seg at det man ser er usunt, gjør meg overbevist om at den personen har et forvridd syn på kropp.

Noen folk burde bare la være å si noen ting om temaer de har null peiling på.

Anonym poster: 413da653981c268b0da3a0e8676b4681

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja.

Hennes BMI er akkurat på grensa mellom normal og undervektig. Dvs etter et godt måltid så er hun "normalvektig" og når hun står opp om morgenen er hun helt i øvre grense av "undervektig".

Ingen ting å være bekymret over i det hele tatt, Hun er ikke for tynn.

Anonym poster: c3e95032f97830c679016213fa89981f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags signaler synes dere denne jenta sender ut? Sunt eller usunt fokus?

http://stina.blogg.no/1369251165_getting_fit.html

Anonym poster: 5d16561720daeae11b1c642d31a519c0

Har vel følgt bloggen hennes i cirka 2 år. Hun har overhodet ingen spiseforstyrrelse, og er ei heller for tynn. Styrketrening er positivt for alle, så langt de ikke er helt utmagret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ja.

Hun har en BMI på 18,4 som ligger innenfor normalvektig! Selv om BMI ikke har så veldig mye å si. Trener hun styrke og får mer muskler, vil BMI'en hennes gå opp siden muskler veier mer enn fett, ergo vil hun nok gå opp noen kilo, og BMI'en bli høyere.

Synes det er flott at hun vil trene styrke, få litt muskler og komme seg i form. Skulle ønske jeg hadde motivasjon til å gjøre det samme, men det har jeg ikke den dag i dag! ALLE har godt av å trene litt, røre på kroppen og spise sunt og variert kost. Sykelig tynn er hun ikke, og i mine øyne trenger hun ikke få definerte muskler, for hun er fin som hun er, men trives man ikke i egen kropp, gjør man som regel noe med det. Det er ikke du som skal trives i min kropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes at hun har alt for korte bein,jeg liker lange bein mye bedre.

160 er for kort å være en perfekt kropp,men synes det er bra at hun vil trene.

Anonymous poster hash: 89ceb...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...