Gå til innhold

Hva synes dere om at en såpass tynn jente nå skal bli fit?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh? Bare greit? Jeg kan ikke se at det handler om slanking eller noe.

• Liker 5
Skrevet

Det er vel bare positivt at en slank person trener styrke??

Akkurat som det er positivt at en overvektig trener styrke.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke noe om årsaken til at hun vil bli fit, fordi at "fit er det nye skinny".

På den andre siden er det flott at hun vil trene mer styrke, hun sier jo også selv at hun ønsker å motivere andre til å trene mer styrke, noe som er bra.

Anonym poster: e7f93265e0cf2eed6b8563cc5f08f4c5

AnonymBruker
Skrevet

Hun skriver jo klart og tydelig at hun er tynn, og ingenting om at hun vil bli tynnere. Det handler jo bare om trening..

Anonym poster: 88e000634557b23d706f455d833ef45f

• Liker 2
Gjest Gunfreak
Skrevet

Hun var tynn, men så jo ut som hun hadde en naturlig tynn kropps form, så det er jo ikke et problem, at hun vil trene og komme i form er jo sunt nesten uansett hvilken kropps form man har(med mindre man overtrener da)

Gjest Puravida
Skrevet

Å trene litt styrke er ikke usunt. Bare fordi hun er slank betyr ikke det at hun ikke kan trene og bry seg om kropp og helse. Å trene/spise sunt er ikke reservert for de over normalvekten..

• Liker 5
Skrevet

Synes ikke noe om årsaken til at hun vil bli fit, fordi at "fit er det nye skinny".

På den andre siden er det flott at hun vil trene mer styrke, hun sier jo også selv at hun ønsker å motivere andre til å trene mer styrke, noe som er bra.

Så du liker ikke at hun sier at det er viktigere å være veltrent enn tynn, men du liker at hun vil trene mer og at hun vil motivere andre til å gjøre det? Hæ?

Skrevet

Synes det er kjempebra at hun vil bygge muskler!Altfor mange jenter som er redde for å i det hele tatt se på frivektsavdelingen i frykt for å bli svææær over natta. Om hun kan bidra til at noen jenter får et annet syn på det så er det kjempeflott!

reagerer dog på det du skrev i begynnelsen. "en så tynn jente", jeg synes hun ser frisk ut! greit hun veier bare 47 kg, men hun ser ikke undervektig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Så du liker ikke at hun sier at det er viktigere å være veltrent enn tynn, men du liker at hun vil trene mer og at hun vil motivere andre til å gjøre det? Hæ?

Jeg ser at du mener at det er dobbeltmoral.

Min oppfatning av hennes utsagn om at fit er det nye skinny, er at det kan virke som en mote-greie. At dette er noe hun gjør fordi det ikke er kult å bare være tynn lenger. Kom det bedre frem nå?

• Liker 4
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg synes det er helt greit at hun både vil bli sprekere, mer trent og at hun blogger om det i bilder. Så lenge hun ikke fremmer et usunt ideal er det helt ok. Og kroppen hennes er på ingen måte usunt tynn i mine øyne. Hun ser sprek og slank ut, og hvis hun vil bli sprekere er det helt OK.

Jeg synes heller ikke det er noe problem at hun nevner "strong is the new skinny" - selv om jeg også synes disse slagordene er ekstremt ekle. Disse slagordene i seg selv kan være kraftige spiseforstyrrelsetriggere, spesielt med bruk av bilder. Men akkurat i dette tilfellet, hvor hun bare nevner det, synes jeg ikke det er noe ille.

Om hun derimot hadde blogget en hel del bilder hvor hun skriver ting som "hunger is only a feeling" og masse bilder av flate mager og knoklete rygger hadde jeg derimot reagert kraftig.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

47 kg, ja...

Anonym poster: ac84a1ca1c438d686541c39f6d84ab60

AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager er dette? En blogger uten trutmunn?

Anonym poster: 89db0a0affed23329f5ebd6fe56e7c39

Skrevet

47 kg, ja...

Anonym poster: ac84a1ca1c438d686541c39f6d84ab60

Hun er 160 cm da. Så 47 kg med minimalt med muskler er ikke så lite. Og uansett - du ser jo hvordan hun ser ut - hun ser ikke avmagret ut selv om tallet ser lavt ut for deg.

• Liker 7
Skrevet

Jeg ser at du mener at det er dobbeltmoral.

Min oppfatning av hennes utsagn om at fit er det nye skinny, er at det kan virke som en mote-greie. At dette er noe hun gjør fordi det ikke er kult å bare være tynn lenger. Kom det bedre frem nå?

Tror nok ikke hun gjør det fordi det er en "motegreie". mange bruker den frasen, meg selv inkludert. Bra at folk får opp øynene for noe annet enn "spis ett eple i dagen og gå ned til 40 kg"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det rareste det med den bloggen er at hun har lagt ut et bilde hvor hun og en annen jente poserer smilende i korte kjoler rett foran noen gravsteiner på en kirkegård, hvor man kan lese navna på steinene. Merkelig bakgrunn for et slikt bilde. En blogger bør nok kunne litt mer om bilderedigering ;)

Anonym poster: 8a5029ee0064538997c6b43fbd12be4b

Skrevet

Sunt fokus.

Jeg synes hun er slank, men ikke direkte tynn og det kan da ikke finnes noe negativt med trening (med forbehold om et normalt forhold til trening - som med alt annet).

Skrevet

Jeg synes hun var fin nå, og synes ikke hun skal trene altfor mye styrke. Men trene styrke; absolutt!

Jeg synes bare ikke noe om at man skal være så veldig muskuløs for tiden, det er bare en trend. Kunne man ikke bare vært passelig slank og passelig trent, istedet for at alt skal være så ekstremt?

Men for å svare TS, så synes jeg alle burde trene styrke, håper bare hun ikke blir ekstrem, for hun er kjempefin som hun er nå! Hun ser naturlig slank ut.

Gjest celebi
Skrevet

"Syns ikke at det å kun være slank er så veldig fint. Fit is the new skinny, right? Jeg syns i alle fall det."

Jeg synes det er synd at det virker som hun mener kroppen hennes i dag ikke er noe å være stolt av. De fleste jenter skulle nok ønske de hadde hennes kropp. Hun ser verken utrent eller avmagret ut. Da jeg var ung ville man kalt det drømmekroppen, men i disse dager er det tydeligvis ikke nok å være perfekt. Man må være "fit" også, holde seg til et trenings- og kostholdsregime som om man trente for å vinne OL-gull, og hvis man ikke mestrer det har man visst ingen grunn til å være stolt av hvordan man ser ut... Jeg liker ikke denne trenden :(

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Syns ikke at det å kun være slank er så veldig fint. Fit is the new skinny, right? Jeg syns i alle fall det."

Jeg synes det er synd at det virker som hun mener kroppen hennes i dag ikke er noe å være stolt av. De fleste jenter skulle nok ønske de hadde hennes kropp. Hun ser verken utrent eller avmagret ut. Da jeg var ung ville man kalt det drømmekroppen, men i disse dager er det tydeligvis ikke nok å være perfekt. Man må være "fit" også, holde seg til et trenings- og kostholdsregime som om man trente for å vinne OL-gull, og hvis man ikke mestrer det har man visst ingen grunn til å være stolt av hvordan man ser ut... Jeg liker ikke denne trenden :(

Du liker ikke at folk tenker på kosthold og trening?

Anonym poster: 6bfed9c34bbdd7cba7cdf9cdf0f45467

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...