Gå til innhold

prøver bli gravid, trenger hjelp og råd og tips. Aner ikke hvordan gjøre dette!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn fra før av og har aldri før prøvd å bli gravid før nå, hvordan skal jeg klare bli det og gi meg mest sjans for å få barn?

Har du noen gode råd til meg??

Anonym poster: 44d7841b31b2f811ebbcf1770d3352f6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sex annenhver dag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sex annenhver dag.

Helst uten prevensjon.

Anonym poster: 6b5534213e567089c20ec6c30d67e1ec

Skrevet

Og uten glidemiddel.

AnonymBruker
Skrevet

Jevnlig sex uten prevensjon er et greit sted å starte.

Ellers, om du vil ha mer kontroll kan du begynne med å kartlegge syklusen din. Bl a lengde fra mens til mens) og når eggløsningen finner sted(normalt midt i syklusen om den er på 28 dager, ellers ca 14 dager FØR neste forventet mens.).

Din fruktbare periode er normalt sett på 6 dager, 5 dager før eggløsning og 1 dag etter.

Egget lever ca 1 døgn etter at det er sluppet fra egglederen. Sædcellene kan leve ca 72-96 timer, så der er en sjanse for å bli gravid om man har sex også 3-5 dager før eggløsning. Sex annenhver dag i den fruktbare perioden gir stor sjanse for å bli gravid.

Anonym poster: 396a5f87837cd9b2797db698b2aad718

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er for at spermen skal rekke å bli best mulig? :)

Jeg leste et sted at man skal holde testikler kjølig?

ts

Skrevet

Ett svar:

Pul.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ts

Trenger vel ikke akkurat holde de kjølig(hvordan skulle det gå til, legge de på is?). Men ved noe nedsatt særkvalitet anbefales mannen å ikke gå med trange truser/boxere eller bukser.

• Liker 1
Skrevet

ts

Bare nyskjerrig på hvordan gutten skal klare å holde de kjølig?? Blir jo varmt i buksene uansett om ikke han lager noe kjølesystem. Da burde han i alle fall skaffe seg patent på det for det vil gi penger i kassa..

Skrevet

Ikke stress :) Nyt prøvetiden ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hyppig sex alene "hjalp ikke" på oss, første gangen jeg ble gravid(etter 8-9 pp+maaaaaange år uten prevensjon) var å time det etter EL kalkulator, og også time sex rundt selve eggløsningstidspunktet.

Dette var nok første gangen vi hadde sex nøyaktig på tidspunktet jeg ifølge kalkulatoren hadde eggløsning(jeg har stabil syklus) - utenom denne gangen er jeg ikke 100% sikker på om vi noensinne klaffet perfekt.

Jeg hadde også et par dårlige vitamin/mineralverdier hele veien frem til når jeg ble gravid(jern og dvitamin - de var blitt fine når jeg ble gravid) - så kan jo hende kroppen på en eller annen rar måte timet det best mulig selv - men akkurat det tror jeg ikke man vil finne forskningsmessig dekning for å påstå ;)

Husk å ta folat hele prøvetiden, selv om dere tar litt pause. Det er vannløselig - og man bør bruke det 3 mnd før man begynner å forsøke.

Anonym poster: 1c18ceb272b641463abd73507e67b453

AnonymBruker
Skrevet

Samme AB som over her: Jeg ville bare legge til at jeg hver prøveperiode visste om når jeg ca hadde eggløsning og brukte kalkulator, men første gangen jeg ble gravid var også første gangen jeg planla pinlig nøyaktig ;)

Du kan også kjøpe el-tester om du vil sjekke, men jeg anbefaler det ikke da jeg tror det øker stress og forventningspress noe veldig.

Vi nøt sex under hele perioden, og det var nok viktig - så det hadde ikke vært et alternativ å drive så nøyaktig planlegging hele perioden, det hadde nok knekt lysten for begge :)

Anonym poster: 1c18ceb272b641463abd73507e67b453

AnonymBruker
Skrevet

ts

De aller fleste blir gravide uten å ty til all slags råd. Som regel holder det, og man er dekket for hele perioden, ved å ha sex annenhver dag. Da har du alltid lagt inn en ladning som kan vente på egget.

Så du trenger ikke bry deg om kalde baller, eller alskens råd, bare å sette igang.

Anonym poster: 7504889cc0293c6d4871415c2d1266f7

Gjest lisha
Skrevet

er lurt å starte med folat og vitamintilskudd en stund før du slutter på prevansjon, så lagrene får fylle seg litt opp :)

Skrevet

Trenger vel ikke akkurat holde de kjølig(hvordan skulle det gå til, legge de på is?). Men ved noe nedsatt særkvalitet anbefales mannen å ikke gå med trange truser/boxere eller bukser.

Han kan gå med kilt? :fnise:

Neida, TS, du trenger ikke tenke på temperaturen til utstyret til din kjære, med mindre han bruker boxere med varmekabler eller noe i den duren. Det med at testiklene skal ha det litt kjølig har naturen tatt seg av på egen hånd - det er derfor de henger utenpå :) De trenger ikke ha det _kaldt_, bare litt kjøligere enn normal kropps-kjernetemperatur.

Husk å ta folat/folsyre. 400 mg om dagen, du får det på apoteket.

Skrevet

Spis folat, ha sex jevnlig, og kos dere!

Om det ikke fungerer etter noen måneder hadde jeg ville begynt å tenke litt på når du har EL osv.

Når det gjelder glidemiddel ville jeg ikke kuttet ut det om dere synes det gjør det bedre. Da vi hadde sex annenhver dag ei stund ble vi rett og slett litt lei, og hadde vanskelig for å få den store tenningen hver gang. Av samme grunn droppet vi sexen på de minst sannsynlige dagene, som rett før, under og rett etter mens. Høres ut som et luksusproblem, men vi hadde faktisk problemer med å beholde kosen med å "måtte" ha sex så ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...