Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg lei, og rimelig desperat! Har slitt med angst og depresjoner i mange år, ble arbeidsledig fordi jeg ikke taklet jobben, sykemeldt ett år på dagpenger, ingen oppfølging fra NAV, arbeidsgivere får bot om de ikke følger opp sine sykmeldte, NAV trenger ikke gjøre en dritt, de slipper unna med absolutt alt for de er ikke ansvarliggjort. Men...så til saken, fra første stund ga jeg uttrykk om at jeg ønsket et spesielt kurs som gir jobb uten så mange mennesker rundt meg, kun en fast gruppe, fikk beskjed om at det var ventelister på kurset, greit nok det, ventet på å høre fra NAV hele året jeg gikk sykemeldt, søknad om kurs, måtte jeg ringe å mase om time til, og tok flere uker før jeg fikk time, fortalte der at jeg ønsket dette kurset for jeg vil jo ut i jobb, men som sagt venteliste. Sykemeldingsåret gikk ut, søkte da på AAP for jeg var fortsatt syk, fikk avslag fordi jeg ønsket meg ut i jobb....gikk over på dagpenger og fikk mast meg til et møte for pånytt høre hvordan det ble med kurset...lang ventetid fikk jeg svar på og de hadde ingenting annet til meg. Nå er dagpengeperioden straks over, ikke hørt noe fra NAV, fikk mast meg til en ny time, og får da vite hvorfor jeg fortsatt står i kø for kurset....fordi innvandrere går først!!!!! Fy faen, jeg har ikke problemer med innvandrere, men jeg skjønner jo godt dette hatet, når vi som er født og oppvokst i dette landet, har jobbet og skattet i flere år, må stille oss bakerst i køen til fordel for innvandrere. Det finnes jo ingen rettferdighet her, hvor lenge skal jeg slite og bli tråkket på før jeg får hjelp? Psykologen sa også klart ifra, jeg får dessverre ikke hjulpet deg videre før det blir orden hos NAV!!!!

Dagens utblåsning!

Anonym poster: fbde542dbc922c97b1c29ef959ab9c52

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan være frustrerende, men å ta det ut over enkeltpersoner på NAV er ikke riktig. Det er politikerne som har skapt og vedlikeholder systemet slik det er.

Derfor er det viktig at man selv gjør mesteparten av jobben for å komme ditt man vil.

-Jevnlig kontakt med NAV/saksbehandler for å forhøre seg om hva som kreves for å komme seg dit man vil. Hva slags informasjon og dokumentasjon trenger dem. FØLGE det som har blitt lovet fra deres side .

Hvis man setter seg ned og venter, skjer ingenting, Da er det gjort

Grunn; På grunn av arbeidsbelastningen NAV ansatte har er det umulig å kunne ha oversikt over alle brukere. Man blir glemt.

Vær alltid ryddig og saklig

Lykke til!

Anonym poster: 9a83e8c8f481426d69d0fab89c23593a

AnonymBruker
Skrevet

Hei! kjedelig at du ikke føler du får den hjelpen du trenger. Vet ikke om jeg har noe å bidra med, men jeg synes personen over gir veldig gode tips.

Jeg tenker at hvis det kun er et kurs du trenger for å komme tilbake i arbeid, kan det kanskje være mulig å ta dette på eget iniativ? Det vil fort lønne seg for deg økonomisk, i stedet for å gå på dagpenger eller arbeidsavklaringspenger. Prøv å se om du kan finne løsninger, er det noen andre kurs eller utdanninger som du kan ta som gjør at du kan komme deg tilbake i jobb?

Lykke til!

Anonym poster: ef531b4f2f4ecd503cbb0ff3f868ce4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får håpe du har stemt på politikerne som står bak slik at du får som fortjent. De andre av oss har advart mot og forsøkt å slåss mot dette idiotiske systemet som tar pengene våre for å "hjelpe hvis du får det vanskelig" i lang tid. Tenk deg så frustrerende det er å få det tvunget på deg når du ikke har valgt det engang!

Anonym poster: b3bcf3fb44e548b6cb336b0a9038f886

AnonymBruker
Skrevet

Får håpe du har stemt på politikerne som står bak slik at du får som fortjent. De andre av oss har advart mot og forsøkt å slåss mot dette idiotiske systemet som tar pengene våre for å "hjelpe hvis du får det vanskelig" i lang tid. Tenk deg så frustrerende det er å få det tvunget på deg når du ikke har valgt det engang!

Anonym poster: b3bcf3fb44e548b6cb336b0a9038f886

Rein idioti. Om høyresiden fikk det som de ville, så hadde jo ikke TS hatt noen som helst økonomisk støtte. Folk som TS vil få det MYE vanskeligere under en blå regjering.

Anonym poster: e0159733ebce31b19b23645afc4fa7e7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...