AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Del Skrevet 22. mai 2013 Hei! Jeg jobber i helsesektoren, har gjort dette de siste 4 årene. Jeg jobber 100% stilling i hele fjor, men gikk over til 50% stilling fra januar 2013 da jeg ville ta opp fag (for å skaffe meg spesiell studiekompetanse). I sommer skal jeg jobbe 100% i sommerferien, utenom de 4 ukene jeg skal på ferie i juni/august. Spørsmålet mitt er som følger: hvordan blir ferien trekt?Blir jeg trekt for "hele" uker siden jeg er ansatt i sommerferien 100%, eller blir jeg trekt som om jeg jobber 50%? Håper noen kan svare meg, og ikke minst skjønner hva jeg spør om! Anonym poster: 631fe693c8c57ab3556ffc341b5a38d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Offensive Pie Skrevet 22. mai 2013 #2 Del Skrevet 22. mai 2013 Blir man ikke trekt på samme måte om man jobber 100% og om man jobber 50%? Det var det inntrykket jeg fikk da jeg var i helsesektoren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariie Skrevet 22. mai 2013 #3 Del Skrevet 22. mai 2013 I min kommune blir du trukket 25 feriedager ut i fra den stillingsprosenten du står inne med i juni. Så står du inne med 50 % stilling, blir du trukket for 25 dager a lønn pr dag i 50 % stilling og visa versa i 100 % stilling. Men det du må være obs på hvis din arbeidsgiver praktiserer justert ferietrekk kan du få en overraskelse på lønnslippen hvis du tar ferie når du får lønn i 100 % stilling og kun er trukket for 50 % stilling - for da må du betale mellomlegget ved en senere anledning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå