Gå til innhold

Blir man automatisk seende ut som en satanist hvis..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes du de fleste med farget sort/mørkbrunt hår ser ut som "satanister" eller at det ser veldig unaturlig ut? Selv synes jeg det er en del som kler det, hvis de ikke bruker alt for mye sminke osv og ikke har den "gothiske" stilen. (mange som kler gothisk også, det er bare ikke min smak..)

Grunnen til at jeg spør er at jeg har hørt mange kommentere jenter med svart hår på byen. "ooh, så tøff hu var osv.."

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg synes svart hår er tøft, og har hatt det selv, MEN:

Det krever at man bruker endel sminke, spesielt rouge og solpudder, hvis ikke kan man lett se "grå" og sliten ut. Dessuten er svart kanskje best på kort hår, hvis ikke blir det lett litt for Nemi. Og det er grunnen til at jeg nå har skiftet til mørk brun...

Gjest Poirot
Skrevet

Kjenner en søt jente som hadde langt mørkt hår før. hun ble ofte ropt satanist etter på gaten.

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

jeg hadde helt svart før, og er naturlig bleik som en fisk, så det var ikke noe gøy før, men har satt 18 røde extentions i håret, da er det mer "se mamma på prinsessa" enn se på satan sjøl! Huhu. Nei fysj man må sda kunne få gå sånn man vil uten å bli satt i bås. Selv lurte tanta til typen min på om stripene i håret mitt betydde at jeg var med i en slags sekt.. herre! :roll:

Jeg vil heller si det motsatte enn de andre; ikke bruk mye sminke, selv er jeg fordomsfull og ser jeg noen med sort hår og masse sminke tenker jeg automatisk "noen prøver og sliter for å komme inn i et eller annet miljø her ja"

alle er fordomsfulle.

Skrevet

Helt svart hår synes jeg ser unaturlig ut på de fleste (om det ikke er den naturlige hårfargen dems da).

Det blir veldig hardt og strengt.

Mørk brunt er bedre. Eller brun-svart.

Jeg synes at det blir litt satanistisk med farget kull-svart hår, ja.

Det er som regel veldig tydelig at håret er farget og jeg antar derfor at denne personen står for noe. Men det har mye med frisyren å gjøre også. Kort hår ser som regel OK ut.

Skrevet

Håret alene gir ikke satanist-inntrykk men hvis du samtidig kler deg i sorte klær og mørk sminke og ser litt lumsk ut så tenker hvertfall folk at du er litt "sånn"....

Hvis du spriter opp klærne med litt knæsje farger og mild pen sminke blir d kjempepent! (knallrosa og blått går fint til svart)

Skrevet

NB: når man farger håret mørkere er det veldig viktig å følge opp etterveksten ofte (hvis man vil se pen ut da - det er jo ikke nødvendigvis målet for alle).

Hår som er farget mørkt og som er lysere ved røttene ser helt utrolig tynt ut, som om man nesten er skallet på toppen.

ugh, skikkelig ekkeltstygt!

Skrevet

Jeg hadde langt, veldig stritt kullsvart hår lenge mens jeg bodde i USA, og der var det ingen sak. Jeg var litt "goth" da. For meg handler det om hvordan en kler seg, ikke bare håret liksom. Synes det kan ble fint men har ikke planer å gjør det igjen.

De jentene som jeg har sett på gata med kullsvart hår, synes jeg automatisk ikke satanist men jeg tenker, ja, de er nok goth eller litt "toffe rocka stil".

Gjest Cuddly
Skrevet

Alt like langt med midskill + masse svart sminke og svarte klær, da snakker vi satanist-aktig.

Har en venninne som har langt, krøllete hår som hun farger sort (er mørk blond). Syns hun med fordel kunne farget det mørkebrunt heller, men satanist - nei :ler: Hun bruker jo fine klær og ok make up.

Det kommer helt ann på helheten!

Skrevet

Helt svart hår setter i gang tankeprosesser hos meg, men skal jeg være ærlig så synes jeg det ser unatutlig ut og synes ikke at det er noe pent.

Skrevet

Man blir jo så forferdelig bleke med farget kullsvart hår?

Dessuten er det usannsynlig vanskelig å få ut igjen når man blir lei.

Det sliter voldsomt på håret.

Sats heller på en mørkere brunfarge. :wink:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg synes ikke man ser ut som satanister selv om man har svart hår. Men om man derimot har masse mørk sminke og svarte klær så kan man ve lett assosiere med det.

Skrevet

Man blir da ikke nødvendigvs stemplet som satanist dersom man har kullsvart hår, vel? Det er som TinaK sier, resten av stilen har også en del å si. Personlig synes jeg kullsvart hår er utrolig pent, og dersom man appåtil har melkehvit hud.

Gjest Ethereal
Skrevet

Det kommer helt ann på helheten!

Der er jeg enig med deg; jeg har og kommer nok alltid til å ha en forkjærlighet for svart hår, men nå som håret mitt er lengre, ville det rett og slett vært for dominant. Nå satser jeg heller på sjokoladebrunt, som ser mer naturlig ut.

Som svarthåret fikk jeg ALDRI kommentarer om at jeg var satanist eller gother, men jeg sminket meg etter hårfargen, og selv om jeg gikk endel i svart, ble det ikke helt samme stil.

hmm, fikk nesten lyst på svart hår igjen, men frisøren ville DREPT meg, det tok masse tid og energi å få ut fargen:roll:

Gjest Tristessa
Skrevet

Svart hår er pent på mange, og trenger ikke å se satanist ut. Men de fleste kler mørkebrunt bedre, svart kan bli veldig hardt på typiske skandinaver. Har hatt veldig mørkt brunt hår selv, men jeg kler det egentlig ikke. Nå venter jeg (u)tålmodig på at det skal vokse ut. :roll:

• 2 uker senere...
Gjest seroxata
Skrevet

Svart hår betyr ikke satanist, og jeg tviler på at alle folk går rundt og tenker "see, satanisten, hu har svart hår". Da er det ikke lett å være japaner da:O) Stilen har en helhet over seg, det er ikke bare hår som forteller noe om en person. Selv har jeg hatt svart hår i nærmere fem år nå, og jeg trives kjempegodt med det.. Men ble litt lei av helt svart, så har gått mer inn på en slags "cybergoth" stil. Har masse knallilla og spygrønne striper i håret, og klippa en liten trekantlugg for noen dager siden. Mye mer fargerikt! Men så lenge jeg har gått i svart og med svart hår, så har det alltid blitt ropt "satanist" etter meg. Dette fordi folk ikke vet bedre, de dømmer uten å ta en tredje titt.. (jeg ersånn selv og jeg, så den er grei) Men! De aller færreste er satanister, de er nok goth,metal eller mc-folk skal du se:O) goth miljøet vokser jo stadig så... Men har du mye svart tøy i tillegg til svart hår, blir du nok fort sett på som noe annerledes, og hvis du ikke henger innen det miljøet, er det kanskje ikke like gøy å bli assossiert med en..:/

Gjest gjest1
Skrevet

Syns du hadde knall-kult hår eg, Seroxata!! :) Knæsj! (ja, dersom det er du som er på bildet, altså...?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...