LittleJ Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Noen som kan fortelle meg hva slags sele jeg burde kjøpe til å bruke ute når hunden står i bånd/løpestreng? Halsbånd funker muligens litt dårlig, rottiser er jo like tjukke i halsen som i huet =P
Gjest Spiderpig Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Halsbånd kan også være skadelig hvis hunden rykker i båndet eller får litt fart på seg. Y-sele fra hurtta er ganske ålreit Hvis hunden er en slik utbryterkonge som vrir seg ut av alt så har du Webmaster selen som er veldig vanskelig å komme seg ut av. Beste er å dra i en dyrebutikk og prøve diverse seler så du finner en som passer din hund
LittleJ Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2013 Halsbånd kan også være skadelig hvis hunden rykker i båndet eller får litt fart på seg. Y-sele fra hurtta er ganske ålreit Hvis hunden er en slik utbryterkonge som vrir seg ut av alt så har du Webmaster selen som er veldig vanskelig å komme seg ut av. Beste er å dra i en dyrebutikk og prøve diverse seler så du finner en som passer din hund Ja, jeg tenkte kanskje på sånn y-sele... De sitter vel bedre? Er liksom ikke vant til å måtte sette hunder i bånd siden min gikk løs uansett om det var sauer på jordet eller ikke. Den her trur jeg er litt mer ivrig på bæene =P
LittleJ Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2013 Halsbånd kan også være skadelig hvis hunden rykker i båndet eller får litt fart på seg. Y-sele fra hurtta er ganske ålreit Hvis hunden er en slik utbryterkonge som vrir seg ut av alt så har du Webmaster selen som er veldig vanskelig å komme seg ut av. Beste er å dra i en dyrebutikk og prøve diverse seler så du finner en som passer din hund Nå leste jeg nettopp en brukeranmeldelse på Hurtta Y-sele at den var lett å komme ut av... Noen erfaringer der? Er jo ekstremt viktig at hu ikke kommer ut av selen og inn til sauene =/
Gjest Spiderpig Skrevet 23. mai 2013 #5 Skrevet 23. mai 2013 Nå leste jeg nettopp en brukeranmeldelse på Hurtta Y-sele at den var lett å komme ut av... Noen erfaringer der? Er jo ekstremt viktig at hu ikke kommer ut av selen og inn til sauene =/ Den er vanskeligere å komme ut av enn f.eks en brystsele men hvis du er redd for det ville jeg som sagt gått for webmaster-selen
Rucula Skrevet 23. mai 2013 #6 Skrevet 23. mai 2013 Jeg ville brukt sele til vanlig også jeg Hundens nakke er veldig sårbar! svært mange hunder går rundt med ømme nakker pga halsbåndbruk..
LittleJ Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2013 Jeg ville brukt sele til vanlig også jeg Hundens nakke er veldig sårbar! svært mange hunder går rundt med ømme nakker pga halsbåndbruk.. Bruker sele til vanlig, men den jeg har er ikke noe jeg tør å la henne stå ute i bånd i =) Har bare sånn enkel som går rundt brystet og under magen...
LittleJ Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2013 Den er vanskeligere å komme ut av enn f.eks en brystsele men hvis du er redd for det ville jeg som sagt gått for webmaster-selen Ja, den kan gå an! Må bare se at str. passer både denne hunden og hunden til typen min... Den jeg har er egentlig ikke min, men kommer til å være her en del fremover. Kjipt å kjøpe masse dyrt til en hund som ikke er min =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå