Gjest GreenSky Skrevet 7. april 2004 #1 Skrevet 7. april 2004 Hvordan forholder jeg meg til det? Synes han gir meg en del oppmerksomhet som går utover hva som er vanlig for et sjef - ansatt forhold.. Han ringte meg for å gratulere på bursdagen, ringer ofte for å spørre hvordan det går, sender meldinger som ikke er jobbrelaterte, og inviterer meg med ut. Vi er jevngamle, og jeg har lenger fartstid i firmaet en han, derfor spør han meg ofte om råd. Føler vel helst at vi er likestilte enn at han er sjefen min. Det hele er nytt for meg, han er en hyggelig person, og jeg kunne godt tenke meg å bli bedre kjent med han. Som en venn. Men jeg føler altså sterkt at han er interessert, og at interessen strekker seg utover det vennskapelige. Så hva gjør jeg? Hvordan forholde meg til han? Vil gjerne bli bedre kjent med han, men som en venn. Er det lurt å være venn med sjefen sin, eller vil dette påvirke arbeidsforholdet i negativ retning på lang sikt? Og hvordan kan jeg på en grei måte la han skjønne hvor landet ligger. Jeg synes det blir litt teit å si det direkte, siden han ikke har sagt noe direkte heller.
Snuppelure Skrevet 7. april 2004 #2 Skrevet 7. april 2004 Venn med sjefen er helt ok. Faktisk bra for din del. Men mer enn venn er sjelden bra. Og blir det slutt en gang er det han som er sjefen, og du som er annsatt... ingen bra kombinason... Vær blid og bli venner men ikke noe mer. Har du kjæreste? Fortell om hvor glad du er i kjæresten din osv. Har du ikke kjæreste fortell at du skal på date. Til slutt tar han vel et hint om at du ikke er intresert i noe mer enn hans vennskap.
Gjest lurven Skrevet 7. april 2004 #3 Skrevet 7. april 2004 venner kan man vel være med sjefen sin men ikke kjempegode venner kanskje...
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2004 #4 Skrevet 7. april 2004 Enig- får i bunn og grunn er han sjefen din og hvis han engang må ta en besluttning som går utover deg jobbmessig, vil nok det også uteover vennskapet. Når det kommer til forhold så er det kanskje ikke verdens beste ide og det burde han kanskje forstå selv. :-)
Gjest GreenSky Skrevet 7. april 2004 #5 Skrevet 7. april 2004 Når det kommer til forhold så er det kanskje ikke verdens beste ide og det burde han kanskje forstå selv. :-) Ja, men jeg er jo så fin, så han har sikkert vansker med å holde fingrene av fatet.
Gjest GreenSky Skrevet 7. april 2004 #6 Skrevet 7. april 2004 Nei, men seriøst, takk for tipsene, folkens! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2004 #7 Skrevet 7. april 2004 Ja, men jeg er jo så fin, så han har sikkert vansker med å holde fingrene av fatet. Nei det er jo klart , jeg glemte jo at du er umotsåligt
Usikker Skrevet 7. april 2004 #9 Skrevet 7. april 2004 Er vel greit å være venner..........men jeg tror det kan by på problemer og konflikter senere hvis dere "strekker grensene" Ikke bare dere imellom - men også overfor andre ansatte/kollegaer. Men jeg synes ikke jobben skal komme "i veien for" et evt. kjærlighetsforhold..........dette kan jo være "det perfekte forhold" - men da tror jeg faktisk det er best at en av dere søker en annen jobb. :-? Det er jo kjedelig hvis begge trives i eksisterende jobber....... men jeg tror faktisk det må til! Selv har jeg et veldig godt vennskapelig forhold til min sjef. Vi er like gamle - jobbet i firmaet like mange år. Vi snakker åpent sammen......... både om private ting - og jobbrelaterte ting. For oss begge så er det godt å "tømme" seg for frustrasjoner og oppsamlede tanker.............. Vi snakker "samme språk". Så langt - etter 25 år isamme firma - så har det enda ikke kommet til konfrontasjoner eller vonde situasjoner mellom oss (han har ikke vært sjefen min i alle år - men de siste 4-5årene). Ønsker deg lykke til GreenSky
Gjest GreenSky Skrevet 7. april 2004 #10 Skrevet 7. april 2004 Takk for lykkeønskning og råd, usikker! tilbake!
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2004 #11 Skrevet 7. april 2004 Greensky: er det virkelig faktisk deg som er på bildet du presenterer? Isåfall kan vi jo alle forstå hvorfor sjefen din vil gifte seg.
Usikker Skrevet 7. april 2004 #12 Skrevet 7. april 2004 Isåfall kan vi jo alle forstå hvorfor sjefen din vil gifte seg. Hæææ - skal de gifte seg???? Jammen - de har jo'kke begynt å date engang :o Nei - dette skjønner jeg ingen ting av............. Må nok pusse brillene først tror jeg........ for å finne ut hvor det stod at de skulle gifte seg :klø:
Margit Skrevet 7. april 2004 #13 Skrevet 7. april 2004 Litt vanskelig spørsmål, ja. Men når du er klar på (som det virker at du er) at du kun liker ham som en venn, så må du jo gjøre dette klart også overfor ham - som du ville gjort overfor enhver annen. Tror ikke du bør tenke så mye på at han er sjefen din. Å være venn med sjefen sin gjør da ingenting? :o Jeg synes du skal oppføre deg som en venn - dersom du vil være det - men holde en viss distanse dersom du mener han blir for intim. Men du - en ting - er det deg på bildet? Jeg har kanskje ikke noe med det, men dersom det er det - føler du ikke at du henger ut vedkommende du snakker om litt da? Det vil jo være veldig åpenlyst for kjente hvem det er snakk om.
Pusekatt Skrevet 7. april 2004 #14 Skrevet 7. april 2004 Men du - en ting - er det deg på bildet? Jeg har kanskje ikke noe med det, men dersom det er det - føler du ikke at du henger ut vedkommende du snakker om litt da? Det vil jo være veldig åpenlyst for kjente hvem det er snakk om. Tja, jeg for min del har sju eller åtte lag med sjefer mellom meg og CEO i firmaet jeg jobber i, så hvis jeg begynte å snakke om "sjefen", kunne det jo vært hvemsomhelst av de egentlig. (nå sier jeg sjefen, sjefen-til-sjefen, sjefen-til-sjefen-til-sjefen osv når jeg omtaler de da, for at det skal bli lett å holde styr på for min stakkars kjære, men allikevel)
Margit Skrevet 7. april 2004 #15 Skrevet 7. april 2004 Tja, jeg for min del har sju eller åtte lag med sjefer mellom meg og CEO i firmaet jeg jobber i, så hvis jeg begynte å snakke om "sjefen", kunne det jo vært hvemsomhelst av de egentlig. (nå sier jeg sjefen, sjefen-til-sjefen, sjefen-til-sjefen-til-sjefen osv når jeg omtaler de da, for at det skal bli lett å holde styr på for min stakkars kjære, men allikevel) Joda. Jeg vet bare at jeg selv ikke ville satt pris på å være èn av ti aktuelle sjefer heller - så jeg begynte å lure litt.
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2004 #16 Skrevet 8. april 2004 Jeg er helt sikker på at han ikke er interessert! Du er nok bare litt for innbilsk til ditt eget beste. Og hva så om han er det? DU er det jo ikke.........Og da kommer han jo ikke videre, ikke sant? :-? Dessuten er han nok bare ute etter råd og tips fra deg, siden du har lengre fartstid i firmaet, og dette kan jo også være basert på vennskap! :oops: Slapp av, han er ikke interessert, da ville han oppført seg HELT annerledes! Kanskje det er DU som er interessert egentlig? Forbuden frukt, også videre........
Gjest Greensky halloo?! Skrevet 8. april 2004 #17 Skrevet 8. april 2004 Hei Greensky :-) Nå er vi 3 som lurer på om det faktisk er deg på bildet...for hvis det er det, henger du jo på én måte ut arbeidsforholdene og sjefen din litt. Hva sier du? Lykke til med sjefen!
Veslejenta Skrevet 8. april 2004 #18 Skrevet 8. april 2004 Å være venner med sjefen er det jo ikke noe i veien med. Bare vær på vakt på sosiale aktiviteter med jobben hvor det drikkes litt osv. Det blir lett snakk hvis sjefen bruker ekstra mye oppmerksomhet på deg, og det er jo ikke noe hyggelig. Ihvertfall ikke hvis du ikke vil være noe annet enn venner med sjefen. Hvis han liker deg ekstra godt pga ikke jobbting så vil det også skaffe misunnelse/andre problemer fra andre hvis du skulle få en forfremmelse o.l. selv om du skulle fortjene det. Jeg har ikke noen gode råd til deg. Vil bare ønske deg lykke til!
Gjest Pterodactylkake Skrevet 8. april 2004 #19 Skrevet 8. april 2004 Jeg er helt sikker på at han ikke er interessert! Du er nok bare litt for innbilsk til ditt eget beste. Og hva så om han er det? DU er det jo ikke.........Og da kommer han jo ikke videre, ikke sant? :-? Dessuten er han nok bare ute etter råd og tips fra deg, siden du har lengre fartstid i firmaet, og dette kan jo også være basert på vennskap! :oops: Slapp av, han er ikke interessert, da ville han oppført seg HELT annerledes! Kanskje det er DU som er interessert egentlig? Forbuden frukt, også videre........ Akkurat et slikt gjesteinnlegg ventet jeg på. Tåpe.
Gjest Seleena Skrevet 8. april 2004 #20 Skrevet 8. april 2004 Jeg er helt sikker på at han ikke er interessert! Du er nok bare litt for innbilsk til ditt eget beste. Og hva så om han er det? DU er det jo ikke.........Og da kommer han jo ikke videre, ikke sant? :-? Dessuten er han nok bare ute etter råd og tips fra deg, siden du har lengre fartstid i firmaet, og dette kan jo også være basert på vennskap! :oops: Slapp av, han er ikke interessert, da ville han oppført seg HELT annerledes! Kanskje det er DU som er interessert egentlig? Forbuden frukt, også videre........ He he, man MERKER jo egentleg lett på mannfolka når de er forelska/interessert. Du må vere mann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå