Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå trenger jeg desperat noen råd!!

Har en baby på nesten 7 mnd. Han har vært en storgulper helt siden han ble født.

Jeg har prøvd å få hjelp hele tiden, men kommer ingen vei:(

Ble henvist til barne avd. på sykehuset når han var 4 mnd, men de ville bare prakke på han en feilaktig melkealergi.... Så etter det har vi forsøkt med Nutramigen og melkefri grøt i 6 uker, men ingen bedring!!

Nå har han begynnt å snu seg over på magen, og nå har det gått fra ille til verre med gulpingen, han formelig bader i gulp hele dagen, og lukter rett og slett oppkast! Jeg kan sjifte på han 10 ganger om dagen til ingen nytte.

Jeg er overbevist om at det er lukkemuskelen det er noe i veien med, men legene nekter å høre.

Hva skal en stakkar gjøre??? jeg er så lei av denne ekstreme gulpingen.

Noen som har opplevd det samme og har noen råd?? Hva fungerte evt. for dere??

Anonym poster: 84f3788160df78002458a1c7dd597045

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor mye fast føde spiser han? Jeg kunne også bytte heeeele tiden og gadd nesten ikke pynte henne opp fordi jeg måtte skifte med en gang igjen. Nå er vi oppe i 4 måltider og har merket stor bedring! Hun har *bank i bordet* gulpet EN gang siden i går morges..

Hun er også 7 måneder.

Endret av Orchideae
AnonymBruker
Skrevet

TS

Han får 3 måltider med fast føde, men gulper like mye fordet:(

Jeg hadde nemlig også håpet det skulle hjelpe...

AnonymBruker
Skrevet

Er det refluks pleier det å være mye gråt ved mating, nedsatt matlyst og "smerter" Jeg har 3 gutter som har hatt refluks og har blitt medisinert for dette.

Om det er tegn på refluks tar både lege og i alle fall barneavdelingen på sykehuset tak i dette.

Anonym poster: e16f0d7bd0999ff3be8f8e1cd54b53ef

Gjest RockOn
Skrevet

Nå trenger jeg desperat noen råd!!

Har en baby på nesten 7 mnd. Han har vært en storgulper helt siden han ble født.

Jeg har prøvd å få hjelp hele tiden, men kommer ingen vei:(

Ble henvist til barne avd. på sykehuset når han var 4 mnd, men de ville bare prakke på han en feilaktig melkealergi.... Så etter det har vi forsøkt med Nutramigen og melkefri grøt i 6 uker, men ingen bedring!!

Nå har han begynnt å snu seg over på magen, og nå har det gått fra ille til verre med gulpingen, han formelig bader i gulp hele dagen, og lukter rett og slett oppkast! Jeg kan sjifte på han 10 ganger om dagen til ingen nytte.

Jeg er overbevist om at det er lukkemuskelen det er noe i veien med, men legene nekter å høre.

Hva skal en stakkar gjøre??? jeg er så lei av denne ekstreme gulpingen.

Noen som har opplevd det samme og har noen råd?? Hva fungerte evt. for dere??

Samme her. Pappa'n her hadde ekstrem reflux. Så det kan i tilfeller være at barna får det også.

Men så lenge ikke barnet har veldig vondt, gråter mye osv så vil de nok ikke gjøre noe før han blir eldre. For de må igjennom en gastroskopi for å få noen svar, og dette er smertefullt. Jeg har gjort det selv...

Pappan'n til lille her hadde ganske ille reflux. Han kastet opp alt, han hadde sprutoppkast hele veien, han gråt av smerte mange timer om dagen og la ikke på seg på mange måneder.

De tok gastroskopi på han da han var et år tror jeg og var innstilt på å operere. Men etter undersøkelsen ble det en liten bedring, så de utsatte det. Ikke vet jeg hvorfor de aldri opererte, for han slet med oppkast omtrent daglig til han var 7 år, og han har mye halsbrann og vondt enda den dag i dag.

Så derfor har ikke jeg stresset ettersom lille ikke har vist tegn på å ha det vondt, ikke har hatt mye sprutoppkast (har hatt det altså, men ikke mye). Og han legger på seg. Han er snart ett år og det er kun noen få uker siden han sluttet å kaste opp/gulpe hver dag. Nå så kommer det fortsatt litt, men veldig sjeldent..

Men jeg venter ofte et kvarter opp til en halvtime med å legge han på gulvet etter han har spist. Dette hjalp på mye.

Vi har også skiftet mye klær, han hadde aldri på seg samme body en hel dag. Og jeg måtte kjøpe 20 bodyer i samme størrelse, og omtrent like mye gulpekluter og snekker for å ikke hå tomt for klær på en dag. Og vi vasket på det verste en til to rene baby klær maskiner hver dag. Han gulpet jo gjerne på alt, for det kom jo opp igjen mye. Folk var alltid overraska over hvor mye det kom ut av den lille ungen.

Jeg vet ikke hva jeg skal si annet enn at du må se det an. Hvis dette fortsetter så vil legene se på han. Men han er så liten at det er vanlige å gulpe.

Jeg hadde bok fått samme beskjed hvis ikke pappa'n her hadde ekstremt reflux.

AnonymBruker
Skrevet

TS

Tusen takk for svar.

Legene sier de ikke vil gjøre noe enda, for de mener han vil vokse det av seg...

Så da får jeg vel bare prøve å holde ut en stund til!

Storesøster gulpet også mye, men aldri så ille, og hun sluttet ved 7 mnd alder, så vi får håpe det snart gir seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...