Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Huldra
Skrevet

Min mann har vært utro mot meg, og jeg er fullstendig knust... Har alltid trodd at jeg ville kaste mannen på dør umiddelbart om han var utro, men nå sitter jeg her og har mest lyst til å krype inn i han.

Vi har vært gjennom et par tøffe år, og hendelsene vi har vært gjennom har knekt oss begge to psykisk. Jeg vet at det ikke er noen unnskyldning for utroskap, men ser jo at et menneske som er langt nok nede kan gjøre ting det ellers ikke ville gjort.

Vi har alltid hatt et godt forhold, på alle plan. Har barn sammen og føler begge to at vi vil jobbe videre med forholdet vårt. Men vi er litt uenige i hvordan vi skal gjøre det.

Jeg vil at han skal kutte ut ALL kontakt med dama han har vært utro med, og så at vi skal få hjelp gjennom familiekontoret. Han på sin side føler at det ville være bedre om vi flyttet fra hverandre en periode og at vi gjorde akkurat som vi ville. For så å finne tilbake til hverandre på et senere tidspunkt.

Hva tror dere er lurest å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For barna dine, burde du bare tilgi ham. Ville ikke søkt hjelp på et familiekontor, dette er noe du må jobbe med og heller håpe at han er trofast mot deg. Blande inn familiekontor, bringer du bare skam over dine kjære.

Skrevet

Vanskelig å svare på, det du innerst inne ønsker selv

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg tror at når den ene parten føler for å flytte litt bort må man nesten holde seg til det.

Skrevet

Vel, jeg har inntil nylig (uten at det har skjedd noe i mitt forhold) hatt samme oppfatning som det du hadde før; at man kaster mannen på dør ved utroskap. Men etterhvert som jeg har blitt eldre har jeg kommet fram til at jeg faktisk ikke vet hva jeg ville ha gjort. Et forhold bygges jo også på tilgivelse og som jeg forstår utfra innlegget ditt så har dere hatt en tøff periode. Folk sørger på forskjellige måter. MEN jeg sier ikke at det er greit at han er utro altså! Jeg bare sier at hvis dere elsker hverandre og du tror han ikke kommer til å gjøre det igjen, så er det kanskje verdt et forsøk?

Det jeg derimot reagerer på er måten han vil komme over dette på...... Her er jeg helt lik deg - han må bryte all kontakt med "fristelsen". Når han foreslår at dere skal ha en "pause", så virker det ut for meg at han vil fortsette med utroskapen, men da er det "lov". Spørsmålet er da hvor mye av forholdet som er igjen å redde hvis han vil ha et fripass til å gjøre som han vil.. Men dette må være opp til meg, bare deler mine tanker :)

Lykke til!

• Liker 6
Gjest Huldra
Skrevet

Tusen takk for svar :jolie:

Jeg føler ikke at jeg bringer skam over familien ved å involvere familiekontoret, men føler det er viktig å ha en tredjepart å snakke med.

Gjest Huldra
Skrevet

Vel, jeg har inntil nylig (uten at det har skjedd noe i mitt forhold) hatt samme oppfatning som det du hadde før; at man kaster mannen på dør ved utroskap. Men etterhvert som jeg har blitt eldre har jeg kommet fram til at jeg faktisk ikke vet hva jeg ville ha gjort. Et forhold bygges jo også på tilgivelse og som jeg forstår utfra innlegget ditt så har dere hatt en tøff periode. Folk sørger på forskjellige måter. MEN jeg sier ikke at det er greit at han er utro altså! Jeg bare sier at hvis dere elsker hverandre og du tror han ikke kommer til å gjøre det igjen, så er det kanskje verdt et forsøk?

Det jeg derimot reagerer på er måten han vil komme over dette på...... Her er jeg helt lik deg - han må bryte all kontakt med "fristelsen". Når han foreslår at dere skal ha en "pause", så virker det ut for meg at han vil fortsette med utroskapen, men da er det "lov". Spørsmålet er da hvor mye av forholdet som er igjen å redde hvis han vil ha et fripass til å gjøre som han vil.. Men dette må være opp til meg, bare deler mine tanker :)

Lykke til!

Han er egentlig enig med min måte å ville gjøre det på, men sier at han sliter så fryktelig med samvittigheten og at han føler at han må få "fristelsen" ut av blodet.... Han sier også at han elsker meg høyt og inderlig og at jeg fortsatt er nr en hos han, men han har dessverre klart å bli litt forelska i denne dama... Jeg vet jo av egen erfaring at det er mulig å forelske seg i andre selv om man elsker den man er gift med, men spørsmålet er jo hva du gjør videre med følelsene dine...

Når han sier at han tenker på å gjøre det på sin måte, så tror jeg egentlig det er fordi han håper at jeg skal finne en annen mann å være sammen med i mellomtiden, sånn at han kan bli sjalu og sånn at han vil føle at vi er "skulls"....

Men jeg tror nok jeg skal holde på min måte...

Gjest anonym
Skrevet

Enig med brud2014, han ber jo på en måte om å være fri mann, da vil han vel fortsette å møte henne han var utro med! Jeg tror uansett at siden han forslår dette, så bør dere bo fra hverandre en periode, siden utroskapen sikkert vil komme tilbake i hodet ditt flere ganger hvis dere fortsetter å være sammen. Tror det er viktig å markere et skille, en pause ette ren sånn hendelse. Hvis dere fortsetter å bo sammen, skal ha sex sammen osv, vil det være tøft for deg, tenker jeg, tror ikke jeg hadde klart det. Og er dette ei dame han har sett over tid? Ikke et engangstilfelle? Da hadde jeg uten tvil sagt at han må flytte og at dere tar en timeout fra hverandre! Jeg hadde ikke stolt på fyren! Du må være bestemt med han, ikke gi han i pose og sekk. Vis han at dette tar du ikke lett på, og at dere er borte fra hverandre en periode.

Skrevet

Tusen takk for svar :jolie:

Jeg føler ikke at jeg bringer skam over familien ved å involvere familiekontoret, men føler det er viktig å ha en tredjepart å snakke med.

Vel det gjør du, er helt unødvendig for "tredje part" å vite at mannen (som også er et menneske) har hatt sex med ei annen. Det vil ikke komme noe godt ut av det, og vil bare bringe skam over familien din. Er din plikt som kvinne å skåne dine kjære for dette. Fortell meg hva godt kan komme med ved å informere andre, om at mannen din har hatt et sidesprang, pga du har forsømt ham med sex?

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Vel det gjør du, er helt unødvendig for "tredje part" å vite at mannen (som også er et menneske) har hatt sex med ei annen. Det vil ikke komme noe godt ut av det, og vil bare bringe skam over familien din. Er din plikt som kvinne å skåne dine kjære for dette. Fortell meg hva godt kan komme med ved å informere andre, om at mannen din har hatt et sidesprang, pga du har forsømt ham med sex?

Tilbake til hulen med deg du!
Gjest Huldra
Skrevet

Oisann, forsømt han med sex?? Det har ikke vært et problem i vårt forhold.

Her er det ikke snakk om å informere hvem som helst, det er snakk om å få hjelp av en terapeut som jobber med sånne til på en daglig basis. Jeg er ikke ute etter å henge ut mannen min i det hele tatt... Jeg ønsker bare å få tilbake det vi hadde før..

Gjest Snuppi
Skrevet (endret)

Hva f...?

Hvem er det som har vært utro??

Hvem burde skånet kvinnen mot utroskap??

Å bringe inn fam.vernkontoret er faktisk det eneste som kan være til hjelp.

Snakk om å fremstille seg selv som en fjott!

Endret av Snuppi
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tilga min samboer etter han var utro i blindfylla. Det skjedde en gang, og han fortalte meg om det selv.

Aner ikke om det var riktig valg å gjøre, men vi har det veldig bra nå.

Anonym poster: 6c08f8bdcb34b756760516dd776c7d29

Gjest Huldra
Skrevet

Problemet mitt med å la han flytte ut er at jeg er livredd for å miste han for alltid. Selv om han sier at han er hundre prosent sikker på at vi vil finne tilbake til hverandre, så er jeg redd... Elsker jo denne mannen, til tross for det han har gjort mot meg...

Huff, føler meg egentlig som et fjols som i det hele tatt vurderer å tilgi han...

Skrevet

Oisann, forsømt han med sex?? Det har ikke vært et problem i vårt forhold.

Her er det ikke snakk om å informere hvem som helst, det er snakk om å få hjelp av en terapeut som jobber med sånne til på en daglig basis. Jeg er ikke ute etter å henge ut mannen min i det hele tatt... Jeg ønsker bare å få tilbake det vi hadde før..

Det er da svært ubehagelig for mannen din, stirre en ukjent tredje part i øynene, å forklare sidespranget sitt. Det er jo også å bare bite det i seg, å gå tilbake slik det engang var. Helt unødvendig prossess å blande inn familiekontor, de har viktigere saker, f.eks familie vold osv. Enn å ydmyke en forsømt mann.

Respekter mannen din.

Gjest Huldra
Skrevet

Det er da svært ubehagelig for mannen din, stirre en ukjent tredje part i øynene, å forklare sidespranget sitt. Det er jo også å bare bite det i seg, å gå tilbake slik det engang var. Helt unødvendig prossess å blande inn familiekontor, de har viktigere saker, f.eks familie vold osv. Enn å ydmyke en forsømt mann.

Respekter mannen din.

Tanken er jo ikke at han skal sitte å forklare sidespranget sitt, det har han gjort til meg. Det som er tanken er at vi skal få noen råd til hvordan vi kan bygge opp forholdet vårt igjen.

Mannen min er langt i fra forsømt, men jeg forstår at du må være det siden du har piggene så ute.. Som jeg skrev i hovedinnlegget så har vi vært gjennom et par bein tøffe år som har slitt på psyken til oss begge, men vi er fortsatt like glad i hverandre og jeg respekterer mannen min, men føler ikke at han respekterer meg etter å ha vært utro mot meg!

Skrevet

Hva f...?

Hvem er det som har vært utro??

Hvem burde skånet kvinnen mot utroskap??

Å bringe inn fam.vernkontoret er faktisk det eneste som kan være til hjelp.

Snakk om å fremstille seg selv som en fjott!

Familie vernkontor skal først og fremst hjelpe folk som trenger det. Som alkohol misbruk og vold innan familien. Det er med andre ord svært respektløs å kaste vekk tiden deres og familier som virkelig sliter, bare pga hun ikke har behaget mannen sin tidligere. Mannen har lovet henne å avslutte sidespranget, da trenger hun bare å tro på det. Ikke noe varige men har skjedd her.

Skrevet

Tanken er jo ikke at han skal sitte å forklare sidespranget sitt, det har han gjort til meg. Det som er tanken er at vi skal få noen råd til hvordan vi kan bygge opp forholdet vårt igjen.

Mannen min er langt i fra forsømt, men jeg forstår at du må være det siden du har piggene så ute.. Som jeg skrev i hovedinnlegget så har vi vært gjennom et par bein tøffe år som har slitt på psyken til oss begge, men vi er fortsatt like glad i hverandre og jeg respekterer mannen min, men føler ikke at han respekterer meg etter å ha vært utro mot meg!

Råd kan du få fra google, mange som har vært i din situasjon der ute. Da har du også muligheten til å beholde privatsaken for dere selv.

AnonymBruker
Skrevet

Råd kan du få fra google, mange som har vært i din situasjon der ute. Da har du også muligheten til å beholde privatsaken for dere selv.

Gode råd, er mannen utro, bruk google! Hvis du ikke har noe mer konstruktivt å bidra med enn å rakke ned på ts så finn deg en annen tråd.

Anonym poster: 8c37f86c1f3f67d19502b1ad53a0f181

• Liker 4
Skrevet

Gode råd, er mannen utro, bruk google! Hvis du ikke har noe mer konstruktivt å bidra med enn å rakke ned på ts så finn deg en annen tråd.

Anonym poster: 8c37f86c1f3f67d19502b1ad53a0f181

Du kan nok få mer kunnskaper ut fra google, enn det du noen gang kan få fra en såkalt "fagmann". Samt man kan holde denne saken innenfor de 4 veggene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...