AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Når skifta dere til bilsete nr.2? Har dere noen anbefalinger? Er min første og jeg er veldig usikker på hva jeg skal se etter. Det første setet var jeg opptatt av hvor praktisk og lett det var, for å kunne bære baby i det. I tillegg til sikkerhet selvsagt. Men nå vet jeg ikke hva som er viktig? Bør jeg bare gå for et best-i-test-sete kanskje? Noen kloke hoder som kan hjelpe meg? Anonym poster: 71e9916df53d078948d4b34e35d46f21
Gjest pysepusen Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Vi byttet da han var ti måneder. Kjøpte da BeSafe iZi KID x3. Skulle jeg kjøpt nå ville jeg nok gått for den eller Britax MaxWay. Det som er viktig for meg er at det er PLUS-godkjent og kun bakovervendt.
Stinelin Skrevet 22. mai 2013 #3 Skrevet 22. mai 2013 Vi bytta til Britax Maxway ved ca 10mnd, men vi har Maxicosien i bilen enda slik at vi veksler litt på. Synes Maxicosien virker mer behagelig å sove i. Selv med ryggen max bakoverlent har hodet lett for å tippe fremover i Britaxen når han sovner. Ikke helt fornøyd med det, men slik er det når det man handler på nettsalg uten å prøve det ut først.
Gjest pysepusen Skrevet 22. mai 2013 #4 Skrevet 22. mai 2013 Det er absolutt en fordel å prøve setet i butikken før man kjøper det
^^Belle^^ Skrevet 22. mai 2013 #6 Skrevet 22. mai 2013 Vi har Britax Multi-tech og er veldig fornøyde med det! Skiftet da jenta vår var rundt 10 måneder. Baksetet vårt er veldig bratt (Mazda 6 stasjonsvogn - Maxi Cosien til babyen står altfor bratt synes jeg), men hun både sitter og sover veldig godt i det. Til nestemann skal vi prøve Britax Maxfix, det nyeste deres med isofix.
Sumobryter Skrevet 22. mai 2013 #8 Skrevet 22. mai 2013 Kommer til å gå for britax maxway hvis det passer bra i bilen. Som en annen har nevnt så syns jeg det viktigste er at det er plus test-godkjent, at det kun kan brukes bakovervendt og i tillegg går det opp til 25 kilo. Førstemann hadde besafe izicombi, det gikk kun til 18 kilo så vi måtte kjøpe nytt sete da han var drøyt 2 år. Det er hvert fall greit å tenke på for de som har store babyer Førstemann byttet sete da han var 9 måneder.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #10 Skrevet 22. mai 2013 Mulig jeg er dum, hva betyr PLUS-godkjent..? Det er en slags ekstra testing, i tillegg til den vanlige godkjenningen. Testes i Sverige og har ekstra fokus på å beskytte nakken til barnet. Får ikke linket på grunn av nettbrett, men det står mer på trygg trafikk sine sider. Anonym poster: ff6648026101cea0a2609a1381d0cd11
Susa Skrevet 23. mai 2013 #11 Skrevet 23. mai 2013 Vi har bestemt oss for å kjøpe det nyeste setet til Besafe, kommer i juni/juli. Har blitt anbefalt Izi kid x3 fra flere her på forumet, men det går bare til 18 kg. Det nye går til 25 kg.
Gjest lisha Skrevet 23. mai 2013 #12 Skrevet 23. mai 2013 Jenta mi har Britax Multi-tec, skiftet når hun var tett på 10 mnd.
Adrianne Skrevet 23. mai 2013 #13 Skrevet 23. mai 2013 Vi har et Besafe izi combi x3 og et britax multitech 2. Vår gutt på 2,5 har faktisk bedre plass i besafen selv om denne bare går til 18 kg. Han er ca 90 cm nå. Vi byttet sete da han var rundt 6 mnd. Tror britaxen hadde blitt for bred i setet og for bratt i ryggen når han var så liten, mens Besafen passet veldig fint (siden man kan vippe setet i sovestilling). Men setene blir helt ulike forskjellige biler. For eksempel står vår Besafe i en VW Passat, og der passer den fint, mens i besteforeldrenes Mitsubishi Outlander blir setet mye brattere, og passer på langt nær så bra (synes jeg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå