Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kommet hjem fra salongen hvor de fjernet mine gelenegler og la på gelish ( hun brukte merket harmony). Jeg tenkte at dette må jeg da kunne gjøre hjemme?? Noen som har erfaringer med det? Har googlet og googlet både shellac, soak of nails og gelish men blir liksom ikke helt klok på forskjellen?

Hun brukte en basecoat, la på gele med pensel, la hvit tipp og så basecoat. Alt hedret i lampe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

langvarig/permanent neglelakk får man satt på hjemme.

Dette med en tipp som er ekstern vil jeg ikke gjøre selv. Har fått det gjort i en periode i to år i salong i mine tidlige 20år.

Greia er tyngdepunktet på negelsengen/øverste punktet midt på neglen. Det skal være på toppen, og når neglen vokser blir det skyvd fremover... Da kan hele neglen knekke, -om man ikke passer på at tyngdepunktet ikke overgår det naturlige.

Etter to uker finner du ut om jobben var bra. Det skal ikke sprekke opp i noen kanter eller lage noen glipper mellom negel og tipp...Etter litt bruk skiller klinten seg fra hveten.

Endret av Wonders
Skrevet

Åja, var ikke sånn hvit tipp jeg mente, hun la bare på hvit tipp på min egen:-) erfaring med å gjøre det hjemme wonders? Evt merker osv.

AnonymBruker
Skrevet

De forskjellige merkene er alle av det samme konseptet, gelish og shellac er de mest brukte tror jeg. De forskjellige anbefaler å ha UV lampe fra samme merke man bruker gelelakken fra ellers garanterer de ikke for holdbarheten, samme gjelder base- og topplakk. Lampene koster som regel 800 kr og oppover.

Du trenger isopropyl alkohol, baselakk, farger, topplakk og aceton for fjerning. Man må alltid preppe neglene godt ved å dytte ned neglebånd og file lett over for å fjerne rester, eller egen neglebåndsfjerner. Tørk med alkohol og lofrie pads.

Tynt strøk baselakk og herd. Tynt strøk farge og herd (gjenta så mange ganger som nødvendig, hvit tupp regnes som et eget lag og behøver egen herding. Du kan rydde opp kanten på det hvite med en pensel dyppet i alkohol). Tynt strøk topplakk og herd. Påfør gelelakken utfor tuppen så du får forseglet kantene. Fjern det klissete laget på neglene med alkohol og lofri pad. Unngå å søle gelelakk på huden da det kan føre til løfting av gelen slik at den faller av.

Er du stødig på hånden er det lekende lett å ordne slikt selv.

Anonym poster: de9557d1ad8971b7a776352b54447954

Skrevet

Tusen takk for svar! Noe spesielt merke du anbefaler?

Skrevet

Skrevet

Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Både shellac og gelish er to gode merker. Alessandro lac sensation er også et stabilt og profft merke, men kan være noe vanskeligere å få tak i for forbrukere. Et annet merke som kommer sterkere frem for tiden er Orly gel fx.

Personlig bruker jeg shellac, hovedsaklig fordi det er de som kom først og det "alle" vet om og vil ha.

Anonym poster: de9557d1ad8971b7a776352b54447954

Skrevet

941108_10152840906310285_110584997_n.jpg

Har bare prøvd denne....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...