AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Hei Hvordan skal man kle seg i barnedåp? Er det vanlig å gå i bunad? Eller bør jeg finne en kjole, som rekker under knærne og er litt fargerik? (Og ikke for mye kløft) Man kan vel ikke akkurat stille i lårkorte skjørt i dåpen Det er jo så greit for mennene som kan bruke dressen sin til enhver anledning Anonym poster: 0d60e25d4e718e1c5d914a8e53ee3b88
Gjest Eurodice Skrevet 22. mai 2013 #3 Skrevet 22. mai 2013 Pynte seg, og ikke for sexy:-) Mange bruker bunad. Hvorfor skal sex trekkes inn i alle mulige og umulige sammenhenger? Under familiebegivenheter er vel ikke poenget å kle seg sexy? Til TS, bunad er et plagg som passer ypperlig i en barnedåp. Det er en høytidelig anledning. Ellers kan du selvfølgelig bruke en kjole slik som du beskriver, eller skjørt og en fin overdel, eller en pyntet buksedrakt. Mange muligheter. Hvis det er knallvarmt i været, kan kanskje bunad bli for tett.
Djungelvrål Skrevet 22. mai 2013 #4 Skrevet 22. mai 2013 I en slik kjole f.eks: http://www.zalando.no/oasis-sommerkjole-bla-oa221c02p-917.html Den er litt utringet men du bestemmer selv iom at du kan ha forskjellige bher.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2013 #5 Skrevet 22. mai 2013 Du kler deg akkurat slik du vil. Ingen bestemmer over deg og kroppen din. Andre skal bare drite oppi hva du har på deg.
Gjest Eurodice Skrevet 22. mai 2013 #6 Skrevet 22. mai 2013 Du kler deg akkurat slik du vil. Ingen bestemmer over deg og kroppen din. Andre skal bare drite oppi hva du har på deg. Det er noe med å kle seg etter anledningen, vet du. Ville du ha kommet i en barnedåp i shorts og magetopp for eksempel, hvis det var det du trivdes best i?
Djungelvrål Skrevet 22. mai 2013 #7 Skrevet 22. mai 2013 Du kler deg akkurat slik du vil. Ingen bestemmer over deg og kroppen din. Andre skal bare drite oppi hva du har på deg. Nei men hvis du ikke skal drite ut foreldrene og dåpsbarnet så er det kanskje greit å troppe opp i kirken uten at rumpa og puppene henger på utsiden av klærne. En dåp er IKKE den rette arenaen å kle seg sexy i. Det kan du gjøre de 364 andre dagene i året i stedet. 1
LukaFrost Skrevet 22. mai 2013 #8 Skrevet 22. mai 2013 Man kler seg pent og anstendig. Gjerne i bunad.
Gjest oreokaka Skrevet 22. mai 2013 #9 Skrevet 22. mai 2013 Jeg bruker bunad når jeg er i barnedåp Om det er på sommeren og kjempevarmt, kan det hende at jeg evt skifter etter kirka eller noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå