Gå til innhold

Stilkræsj

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt tomannsbolig med samboeren og skal flytte inn til høsten. Jeg er allerede i gang med planleggingen, men synes det er vanskelig å finne ut hvordan jeg (vi) vil ha det. Jeg liker at det er minimalistisk og lyst, og det må ikke bli for søtt. Har dårlige erfaringer fra før med at det bare ser og blir rotete til slutt så vil prøve å unngå det nå.

Vi har nesten ikke møbler så det er vi rett og slett nødt til å ha, men jeg har ikke lyst til å bruke flere tusen kroner på noe som jeg går lei av om noen år. Vil derfor prøve å kjøpe ting brukt og kjøpe/få lopper som jeg restaurerer selv. Har ikke så mye erfaringer med sånt, men har lyst å gjøre et forsøk. Problemet med det er at samboeren er glad i nye ting.. Han har sterke meninger om hvordan han vil ha det, så frykter det kommer til å bli en kamp.

Noen gode råd på veien?

Anonym poster: c11085cd7f07b3b5a05688606e727ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innse at dere begge må inngå komromisser? Dere får diskutere til dere blir enige, jeg vil ikke anbefale deg og overkjøre mannen din helt, husk at dere begge skal bo og trives der.

• Liker 3
Skrevet

Innse at dere begge må inngå komromisser? Dere får diskutere til dere blir enige, jeg vil ikke anbefale deg og overkjøre mannen din helt, husk at dere begge skal bo og trives der.

Det hun skrev. Her kan ingen av dere vinne, men dere kan finne en kombinasjon som begge liker og som begge føler seg komfortabel med.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok større sannsynlighet for at det er jeg som blir overkjørt. Men siden det er jeg som er flink til å planlegge og som setter opp budsjett så kanskje jeg kan klare å lage et godt bilde på hvordan jeg ser det for meg og som han også kan like. Han liker også lyst og minimalistisk så sånn sett er det greit, men det kan komme til å bli uenighet om f.eks. at han vil ha alle møblene hvite, mens jeg mener det blir for mye hvitt.

Skrevet

Da får du stå på ditt på dine viktigste punkter og minne mannen din på at dere er to som skal bo og trives der, og at han på ingen måte kan regne med å bestemme alt alene. :)

Og som en kommentar til overskriften, det trenger ikke å bli stilkræsj om dere blander litt nytt og gammelt. Tvert i mot. Det ser ofte mye bedre ut enn om alt ser ut som det er tatt ut fra en katalog i hhv 2013 og 1950.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da får du stå på ditt på dine viktigste punkter og minne mannen din på at dere er to som skal bo og trives der, og at han på ingen måte kan regne med å bestemme alt alene. :)

Og som en kommentar til overskriften, det trenger ikke å bli stilkræsj om dere blander litt nytt og gammelt. Tvert i mot. Det ser ofte mye bedre ut enn om alt ser ut som det er tatt ut fra en katalog i hhv 2013 og 1950.

Blande nytt og gammelt er jeg ikke i mot, men der vi bodde før følte jeg stilen ble rotete. Og vi har fortsatt de samme tingene så frykter det blir likedan til høsten. Som jente så får jeg mye nips i gaver som har samlet seg opp gjennom årene. Er det noe vits å prøve å selge sånt?

• 2 uker senere...
Skrevet

Blande nytt og gammelt er jeg ikke i mot, men der vi bodde før følte jeg stilen ble rotete. Og vi har fortsatt de samme tingene så frykter det blir likedan til høsten. Som jente så får jeg mye nips i gaver som har samlet seg opp gjennom årene. Er det noe vits å prøve å selge sånt?

Til ditt siste spm. På kjøpe-selge-bytte-sider på facebook her jeg bor så selger folk all mulig slags brukt nips. De får nok ikke så mye penger for det, men de blir i allefall kvitt det.. Går også an å gi bort til loppemarked. Holder faktisk på å samle en del jeg skal gi til loppemarked nå, for vi overtar vår nye leilighet i neste uke :danse: Fin anledning til å bli kvitt ting man ikke liker lengre/ikke bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...