Gå til innhold

Første date, hvordan oppføre seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal avtale en date med en fyr jeg nettopp har truffet, vi har bare møtt hverandre en gang og jeg vet ikke helt hva vi skal ennå, men har tenkt på ulike ting og hvordan man eventuelt oppfører seg i disse situasjonene (er ganske uerfaren på datingområdet)

Dersom man f.eks skal gå en tur eller noe sammen må man jo ha noe å snakke om. Da jeg er ganske sjenert av meg, er jeg redd at det blir pinlig/stille og at vi bare går rundt liksom (håper han snakker litt da :P)

Samme tenker jeg dersom vi går ut og spiser sammen eller noe sånnt.

Eller dersom vi er hjemme hos en av oss og ser film eller noe, er det normalt å snakke mens man ser film? Om hva, filmen eller andre ting? Og er det normalt å sette seg litt på avstand fra hverandre eller nesten oppi hverandre (føler det er rart å sitte i hver sin ende av en sofa på date liksom), hehe, virker kanskje dum, men er som sagt ganske uerfaren når det gjelder dating og er skikkelig nervøs :fnise:

Hvordan avslutter man forresten daten? Er utrolig dårlig på å vite når jeg bør gå etter jeg har vært på besøk hos folk f.eks. Dersom de ikke viser tegn på at det begynner å bli sent, vet jeg liksom ikke når det er nok, eller hva jeg skal si for å komme meg avgårde :vetikke: huff, rett før jeg dropper hele greia :blush:

Anonym poster: 1f0b27db18c3abfd60cff87657c84e69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjeften går automatisk. Det er det siste du trenger å bekymre deg for. Jeg er som du, sjenert, men det med hva en skal prate om har aldri vært et problem for min del. Så det går greit. :)

Avslutt daten med en klem. :) Øyne sier mye, du trenger ikke bruke ord hvis du ikke vet hva du vil si.

La alt komme naturlig og av seg selv. Ikke anstreng deg eller tenk på hva du skal si. La alt komme av seg selv. :)

Anonym poster: 7ad211bdc093a6b4bd447b82cc92682a

Skrevet

Går man tur er det ikke så ille om det blir litt stille iblant. Man kan kommentere ting man ser på veien også, det gir jo litt å prate om. Ellers kan du jo tenke litt på forhånd på ting du kan spørre ham om. F.eks. hvor han har reist/hvor han ønsker å reise, hvilke bøker/filmer/serier/musikk han liker, spørre litt om familien hans, jobben/studiene osv. Han kommer sikkert også til å spørre om en del, og sannsynligvis går praten fint mellom dere :)

Å gå ut og spise sammen legger litt mer press på samtalen, men samme tips kan benyttes der :) Vanlig å begynne og avslutte daten med en klem for min del. Når man skal avslutte daten må man nesten kjenne litt på... Er det en bra date varer den ofte to timer eller mer for min del.

Vil ikke anbefale filmdate før man føler seg klar for å sette seg ganske nærme og krype inn i armkroken etter hvert.

Går sikkert bra, husk at han er sikkert like nervøs som deg!

Skrevet

Aww dating er gøy, men jo - kan være slitsomt, spesielt dersom man er nervøs og ikke føler seg trygg i "gamet". Jeg har vært på en del dater, så jeg kan jo dele mine erfaringer.

- Ikke ha første date hjemme. "Hjemme" er ukjent territorium for den besøkende og kan føre til ubødvendig nervøsitet og ukomfortabelhet. Dessuten, dersom du er den som blir besøkt og daten ikke går bra etter din smak, er det vanskelig å fjerne seg fra situasjonen ettersom det jo blir veldig frekt å kaste ham på dør.

- Film og kino er heller ikke å anbefale på første date. Det begrenser mulighetene for å bli kjent ettersom filmen hindrer dere i å ha en ordentlig samtale. Og det er jo nettop kjent dere skal bli. Jeg har gått i denne fella før: gått på kinodate som førstedate og følt at jeg virkelig ikke har lært personen å kjenne i det hele tatt etter at kvelden er slutt.

- Middag er noe av det vanligste, men kan også by på komplikasjoner. Her kommer det an på hvor attraktiv du finner daten og derfor hvor nervøs du er. Er du som meg hindrer denne nervøsiteten deg i å nyte maten - eller i det hele tatt få ned en ordentlig bit - og du blir da sittende å pirke i maten. Dette kan slå negativt ut på deg selv.

Min anbefaling? En cafétur. Og det trenger ikke være en kort, en-timersgreie som du har med venninner, men dere kan gjøre en kveld utav det med noen kopper te eller kaffe, noe å bite i på siden, og kanskje en øl eller to utover kvelden (men pass på inntaket så det ikke blir fyll utav det hele...).

Masse lykke til! :D

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her, vi har forresten ikke avtalt at vi skal på "date" men avtalt å møtes igjen, er det en date likevel eller legger jeg for mye i det? Er det forresten rart å klemme hverandre når vi møtes nå eller er det normalt? Kan jo eventuelt klemme hverandre når vi går dersom det har gått bra?

AnonymBruker
Skrevet

TS her, vi har forresten ikke avtalt at vi skal på "date" men avtalt å møtes igjen, er det en date likevel eller legger jeg for mye i det? Er det forresten rart å klemme hverandre når vi møtes nå eller er det normalt? Kan jo eventuelt klemme hverandre når vi går dersom det har gått bra?

Man bruker sjelden ordet date, man avtaler bare å møtes, det er likevel en date ja. Det er vel ikke så vanlig å klemme når man treffes, evt etterpå, dersom det ikke blir et kyss da. Jeg synes ikke du skal tenke for mye på dette, bare slapp av og ha det gøy, alt kommer av seg selv. Man kan ikke planlegge en date.

Anonym poster: 3e580114f45e8ca08f7cc5a03cf9d15b

Skrevet (endret)

Skal avtale en date med en fyr jeg nettopp har truffet, vi har bare møtt hverandre en gang og jeg vet ikke helt hva vi skal ennå, men har tenkt på ulike ting og hvordan man eventuelt oppfører seg i disse situasjonene (er ganske uerfaren på datingområdet)

Dersom man f.eks skal gå en tur eller noe sammen må man jo ha noe å snakke om. Da jeg er ganske sjenert av meg, er jeg redd at det blir pinlig/stille og at vi bare går rundt liksom (håper han snakker litt da :P)

Samme tenker jeg dersom vi går ut og spiser sammen eller noe sånnt.

I og med at du har møtt han en gang før, så foreslå gjerne å leie en film og se hjemme:)

Eller dersom vi er hjemme hos en av oss og ser film eller noe, er det normalt å snakke mens man ser film? Om hva, filmen eller andre ting? Og er det normalt å sette seg litt på avstand fra hverandre eller nesten oppi hverandre (føler det er rart å sitte i hver sin ende av en sofa på date liksom), hehe, virker kanskje dum, men er som sagt ganske uerfaren når det gjelder dating og er skikkelig nervøs :fnise:

Sett deg ved siden av han, det gjør det mye enklere for han å ta initiativ til å kysse deg. Og litt snakking under filmen er vel ok, men du vil vel helst kline eller??

Hvordan avslutter man forresten daten? Er utrolig dårlig på å vite når jeg bør gå etter jeg har vært på besøk hos folk f.eks. Dersom de ikke viser tegn på at det begynner å bli sent, vet jeg liksom ikke når det er nok, eller hva jeg skal si for å komme meg avgårde :vetikke: huff, rett før jeg dropper hele greia :blush:

Man gir minimum en klem både ved start og slutt, helt normalt.

Endret av Sommee
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...