Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 7 mnd beit meg i puppen med den ene tanna han har, så jeg begynte å blø! Fy F...å vondt! Han har småbiti litt før og, men ikke så hardt!

Har jo ikke kyst til å slutte med amminga heller, men....

Noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi hadde i den tiden en periode der hun bet. Jeg la handa over brystet og nektet pupp når hun gjorde det. Jeg sa strengt og mildt: "nei! Ikke bite!". Da begynte hun gjerne å gråte litt, fikk pupp og bet igjen. Da gjentok jeg det, men litt lengre. Det varte en liten periode, så gikk det over av seg selv.

Aner ikke om det er noe godt tips, men slik gjorde nå vi det.

Gjest navnelapp
Skrevet

Stikk fingeren (rein og utan så mykje negl) i munnviken på han slik at vakumet slepper. Når du har gjort det kvar gong han bit ei stund så sluttar han nok.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heldigvis ingen "biter", så jeg har ikke prøvd det selv. Men flere tipser om å dytte barnet "inn" i puppen når de biter, da tetter du for nesen litt, og de må slippe opp for å puste skikkelig. Dette hjelper også mot at ungen plutselig drar hodet til seg mens de biter. Om baby merker at det "mister pusten" når det biter, så er det sikkert ikke så spennende i lengden.

Anonym poster: 486a315c273f389be69b65ca725e82e8

Skrevet

Jeg skrek rett ut "aaauuu" da småen beit meg. Jeg hadde ikke ment å skrike så fælt, men det var så innmari vondt!! Han skvatt skikkelig og har aldri bitt igjen!

Så hvis du har hjerte til å skremme ungen litt så kan det hende det er effektivt!

• Liker 1
Skrevet

Nå er puppen min så sår og vondt at det er et helvete å amme! Å trykke nesa inn mot brystet har jeg gjort et par ganger, da har han slippt, men nå tok han liksom et skikkelig "jafs". Tror det er ei tann til på gang, sikkert derfor han klør så fælt.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kunne prøvd brystskjold i noen dager? Da slipper du i hvertfall at han kommer inn på huden. Huff, håper det ordner seg raskt!

Anonym poster: 486a315c273f389be69b65ca725e82e8

AnonymBruker
Skrevet

Lillegutt på 7 mnd beit meg i puppen med den ene tanna han har, så jeg begynte å blø! Fy F...å vondt! Han har småbiti litt før og, men ikke så hardt!

Har jo ikke kyst til å slutte med amminga heller, men....

Noen tips til meg?

Au, fy f***. Tips: slutt med ammingen. Han er 7 Mnd nå og BITER deg i puppen.

Anonym poster: dadd889c04f7207393a64828cc3bc9f6

Skrevet

Min gutt beit også sånn at jeg fikk sår, men det skjedde heldigvis bare en gang. Fortsatte å amme fra begge sider i et par dager, men så ble det forferdelig vondt til slutt. Vasket den såre brystvorten godt og smurte med Brulidin sårsalve fra apotek og lot være å amme fra det brystet i tre døgn før det ble bra igjen. Håndmelket brystet et par ganger i døgnet.

God bedring! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...