AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Skal kjøpe nytt kjøkken i sommer, og ønsker IKEA veddinge grå. Problemet nå er at jeg rett og slett ikke skjønner meg på IKEAs kjøkkenplanlegger, synes ikke jeg får det til. Kjøkkenet mitt skal ha en L-form på ca. 2.50 x 2.20 m. Skal kjøpe hvitevarer separat. Er det noen som har kjøpt et IKEA-kjøkken i den formen og størrelsen, og kan si hva det ca. kostet? Og, tar det lang tid fra man bestiller/kjøper et IKEA-kjøkken til man får det levert? Anonym poster: 4e5913be4f2d0b5b708a9a4f8bea8bc0
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Vi bestilte et kjøkken i fjor, og avtalte levering fire uker etterpå. Det kostet ca 25 000,-. Selv om de lovet å levere i tide, ble det likevel levert to uker over tiden. Så jeg hadde ikke et kjøkken på to uker på grunn av at de hadde gjort en feil. Når det først kom, manglet det et par ting i leveringen OG benkeplaten var ødelagt. Da jeg klaget, ga de meg valget mellom et gavekort på 500 kr eller en ny benkeplate som det hadde tatt tre uker å levere...... Jeg anbefaler deg å holde deg langt unna IKEA, og heller legge pengene i et HTH-kjøkken som ikke er så altfor mye dyrere. Jeg VET at jeg var uheldig ved min bestilling og at dette ikke skjer for alle, men den servicen jeg opplevde, gjør at jeg aldri mer skal legge igjen noen penger på deres varehus. Anonym poster: 8454fc2355ec208a7cae8569c44840d3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Vi tegnet kjøkkenet selv, reiste nedover å fikk med oss helekjøkkenet (- kjøl og frys) hjem samme dag. Kjøl og frys kom på den dagen det var lovet. Vi har stooort kjøkken, og betalte 60 000 for alt inkl. alle hvitevarer:-) Anonym poster: c988d22dc8b507c233b38bfbd2d0462f 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 Vi bestilte kjøkkeninnredning fra IKEA for 30.000. Dette er et ganske stort kjøkken, 6 høyskap, 10? benkeskap og noen overskap. Ingen benkeplate eller hvitevarer. Alt ble levert den dagen det ble lovet. Anonym poster: d2e80f381ab97fafc7980a785b9b2e07
Steget Skrevet 23. mai 2013 #5 Skrevet 23. mai 2013 Vi bestilte kjøkken fra IKEA og fikk god service hele veien. tok ca fire uker med levering da vi ikke ønsket å plukke det selv. betalte ca 80 000 inkl hvitevarer, valgte de dyreste hvitevarene så de kostet mye. vil absolutt anbefale IKEA! vi sjekket pris hos norema også, det landet på over dobbelt så mye.
Gjest oreokaka Skrevet 23. mai 2013 #6 Skrevet 23. mai 2013 Mine besteforeldre skaffet seg akkurat nytt kjøkken. Bittelitt større enn det du snakker om, og da var det nytt med hvitvarer også. Innebygd vaskemaskin og komfyr osv. Alt sammen kom til en prislapp på ca 30 000 kr
Bjørn88 Skrevet 23. mai 2013 #7 Skrevet 23. mai 2013 Kvalitetsmessig så er ikke IKEA kjøkken langt bak de mer kjente kjøkkenmerkene som HTH/Norema o.l Prismessig er det en del rimeligere 20-30% omtrent, kan selvfølgelig variere en del utifra hvilket kjøkken du vil ha, hvitevarer m.m Selv så hadde jeg ikke nølt med å kjøpe og sette inn et IKEA kjøkken i mitt eget hus, har montert en del kjøkken på jobb, både IKEA og andre merker og har ikke noe spessielt negativt å si om de. Om du sliter med å bruke planleggerløsningen til IKEA på nett så kan du dra til ett varehus å få hjelp med det der. 1
FantasDick Skrevet 25. mai 2013 #8 Skrevet 25. mai 2013 Kjøpte IKEA-kjøkken til den første leiligheten min i 2007, betalte i underkant av 40.000,- inkludert innebygde hvitevarer, dempere, innredning i skuffer/skap og håndtak. Rimelig lik størrelse. Frontene var riktignok satt ned i pris (utgått produksjon), men de var i utgangspunktet av de dyreste. Kjøkkenet er like fint i dag (kjenner han som bor der).
Gjest Liza_80 Skrevet 26. mai 2013 #9 Skrevet 26. mai 2013 Jeg anbefaler også IKEA. Alt ble helt riktig levert, ned til hver minste lille del. Selve kjøkkenet med hvitevarer kom på ca 40.000 og så leide vi inn noen snekkere til montering i tillegg. Det nye kjøkkensystemet som selges på Ikea nå er visst nok mye lettere å montere selv. Kommer med skinner du monterer på veggen, for så å feste skapene på disse etterpå. Men anbefaler å bestille vask og blandebatteri andre steder. Jeg bestilte dette annet sted på nett siden jeg ville ha en spesiell type vask og fordi alle rørleggere jeg snakket med nektet å ta på seg garanti for monteringen da det har vært så mye lekkasjesaker med disse IKEA produktene. Bestilte også benkeplate på nettet utenom, da IKEA sine ble dyrere etter mine mål, og de hadde ikke akkurat sånn jeg ville ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå