Gå til innhold

To bokser lettrømme som går ut i dag

Grooo

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvordan vi fikk det til, men nå har vi altså to bokser lettrømme som går ut i dag. De holder seg sikkert noen dager til ettersom de ikke er åpnet ennå, men siden jeg skal bort både i dag og en del av dagen i morgen bør jeg få brukt dem til noe på torsdag kveld/fredag...

Forslag?

Er ikke glad i rømmegrøt (kan man forresten lage det av lettrømme?), og heller ikke i rømmevafler. Hvis jeg ikke får noen gode forslag ender jeg opp med dobbelt porsjon med ostemuffins, men de har jeg jo mage av i fryseren fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnbiff

Dressing

Dipp

Saus

Taco

Rømmevafler

Dessuten så holder de lenger enn til i dag. Ville tippe du i hvert fall kan bruke dem til og med lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hvis rømmeboksene er uåpnet og har stått i kjøleskap hele tiden kan du trygt bruke dem også på lørdag som tusenfryd sier.

De kommer også til å være helt fine til langt ut i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera

Dette er en nydelig sjokoladekake i langpanne!

6 egg

8 dl sukker

1/2 liter rømme

3 dl vann

4 toppede ts bakepulver

4 toppede ss kakao

ca. 7-8 dl hvetemel

Glasur: 300 g Firkløversjokolade (el. COOP sin nøttesjokolade, som er

mye billigere), varm kaffe, melis

Pisk egg og sukker til eggedosis. Tilsett rømme og vann. Sikt sammen det tørre og ha det i røren. Hell røren i bakepapirkledd langpanne (den store). Stek nederst i ovnen ved 200 grader i ca 30 min.

Glasur: Smelt sjokoladen i kaffen, ha i melis til passe konsistens. Smør glasuren over kaken, gjerne mens den er litt lunken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære søte, rømme i uåpnede bokser blir ikke dårlig får månedsvis etter at datoen har gått ut! Den er jo allerede syrna, så sur kan den ikke bli. Eneste måten den kan bli dårlig på er at den mugler, og det skjer ikke så lenge den er lukka. La dem stå i kjøleskapet, og bruk dem når du kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste her, har dere ikke hørt dette spørsmålet som en vits (som "hvor mange runder er det på Bislett, hvor lang er summetonen osv):

How can sour cream go sour? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda vet at de holder lenge ennå ettersom de ikke er åpnet. Men liksom, det er to bokser og jeg tenkte altså å finne noe å bruke dem opp til ettersom de nok ikke egner seg til "åpen boks som man tar litt av etter hvert til taco og lignende"... Er stort sett det vi bruker rømme til ellers...

Men denne sjokoladekaka så bra ut, og jeg har alt som trengs så jeg tenker jeg prøver meg på den i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...