Gå til innhold

Hvor lenge før bestille - bryllup i utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Vi planlegger å gifte oss i utlandet. Hvor lenge før bør vi bestille? Dette blir ikke midt i høysesongen.

Og vi skal gifte oss ca 1,5 år frem i tid. Og tar kun med oss nærmeste familie. Ville dere bestilt nå med tanke på at noen i nærmeste krets kan bli gravide, og kanskje ikke bli med?

Erfaringer og tanker noen?

Anonym poster: 985e296af3ec0273d95b43454421b2d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestille hva da? Lokale, hotell, vielse?

Vi giftet oss i europa, og bestilte og ordnet alt som om vi skulle ha gjort det i Norge. Ikke gikk vi rundt å tenkte på om noen ble gravide heller...

Dette med reservasjonstid avhenger jo om det er et populært sted osv. Generelt sett er det ingenting i veien for å bestille og reservere lokale og hotell nå, men om det er nødvendig vet jeg ikke. Selv er jeg en sånn som liker å ha ting i boks, og en reservasjon så lang tid i forveien er som regel ganske uforpliktende. Dvs. du har god tid på å evt. avbestille også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss "i smug", så trengte jo ikke ta hensyn til noen andre og hva slags situasjon de var i, og vi tok alt på sparket, hehe.

Dersom dere skal ha skikkelig bryllupsseremoni, leie lokale og slikt, så ville jeg kanskje begynt å sjekke ut sted og evt bestille et lite år i forveien. Er det "bare" vielse og middag på restaurant og rolige saker, så hadde jeg ikke gjort noe før et halvt år i forveien, tidligst. Men dersom det ikke er en overraskelse for familien som skal delta, så ville jeg vel kanskje funnet en dato relativt fort og gitt beskjed, så de kan "holde av datoen og planlegge ferie ut ifra det.

Anonym poster: 851d01cc6de80a0c9ce49e78f529a1c6

AnonymBruker
Skrevet

Ordet dere alt selv, eller hadde dere et byrå som ordnet det meste?

Noen tips generelt? Jeg har fått priser fra et byrå. Men der koster f.eks bare vielsen 17500. + 5000 hvis det skal være i hagen.

Og hvor enkelt er for enkelt?

AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss på en ambassade, bestilte ca 10 mnd i forveien.

Hva som skjer i livene til potensielle gjester, overlot vi til dem å finne ut av ;)

Anonym poster: 5dd95937b2fd322730634ac6a5709026

AnonymBruker
Skrevet

Vi vil jo gjerne ha de med oss :) Men vi kan vel ikke ta høyde for alt.

Ville dere hatt bryllupet på en vingård eller i en (liten?) by?

Skrevet

Ordet dere alt selv, eller hadde dere et byrå som ordnet det meste?

Noen tips generelt? Jeg har fått priser fra et byrå. Men der koster f.eks bare vielsen 17500. + 5000 hvis det skal være i hagen.

Og hvor enkelt er for enkelt?

Vi ordnet alt selv via telefon og mail.

Først så bør dere vel egentlig finne ut i hvilket land og hva slags type bryllup dere ønsker. Vi giftet oss i Wien; altså en storby for det var der vi ønsket. Men det finnes jo mange alternativer.

Gå inn på ud sine sider og finn de stedene hvor ambassaden har vigselsrett og evt. sjømansskirker om det er alternativet. Noen steder har de ingen av delene, men man kan likevel enkelt gifte seg for utenlandsk rett. Ring evt. landets ambassade for videre informasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Folk lar jo ikke være å bli gravide selv om dere evt bestiller utenlandsbryllup 1,5 år før. Skjønte ikke den....

Anonym poster: 6f64facd2e196f81c35b15e67bd4694d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var veldig vanskelig å forstå... Så var poenget hvor lenge vi kan vente med å bestille. For vi vil gjerne ha med søsken. Men hvis vi bestiller nå, er det ikke usansynlig at noen ikke kan bli med pga graviditet.

Hvis du må ha det inn med teskje: Vi vil vente lengst mulig med å bestille, så vi kan ta hensyn til eventuelle graviditeter. Skjønner du nå?

Skrevet

Hvis det var veldig vanskelig å forstå... Så var poenget hvor lenge vi kan vente med å bestille. For vi vil gjerne ha med søsken. Men hvis vi bestiller nå, er det ikke usansynlig at noen ikke kan bli med pga graviditet.

Hvis du må ha det inn med teskje: Vi vil vente lengst mulig med å bestille, så vi kan ta hensyn til eventuelle graviditeter. Skjønner du nå?

Men dette kan ikke noen av oss antagelig svare på. Det må du kontakte de ulike stedene. Usikker på om du tenker på selve lokalet eller vielsesstedet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestille hva???? Vielsessted, stedet for festen?? For en som kaller andre "enkle", virker det som du sliter sterkt med å klare med å svare på et veldig lett spørsmål.

Hva mener du med å ta hensyn til graviditet?

Anonym poster: 0692ac23fd75e1da56dbf756ce891de4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...