AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 gutten vår sover litt om hverandre på kvelden fram til kl ca 23 - 24. Da tar jeg han rett fra stuen (uten stell) og i sengen og ammer han. Da varierer det litt om han sovner eller ikke etter amming. Nå vil vi begynne å innføre litt kveldsrutiner. Kan jeg legge han f eks kl 22 fast hver kveld uavhengig av hvordan dagsøvnen har vært? Når han nå ikke sovner etter pupp kl 23, vil dette gå seg til når han skjønner at det er natt? At han da vil sovne med puppen istedefor å kvikne til igjen etter amming? syns det er vanskelig dette med å lage rutiner jeg Anonym poster: 49357c4d65fa1440d56c5cdf85e9a72e
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Ja, det er vanskelig, men plutselig en dag går det seg til av seg selv! Minien her på snart 4 måneder begynte å ta kveld tidligere og tidligere da hun rundet 3 måneder. Inntil da hadde vi hatt henne hos oss på stua om kvelden (i senga hennes), fordi hun sovnet og våknet mange ganger før vi la oss. Da hun ble 3 mnd, tok jeg siste amming inne på soverommet der det var mørkt og stille, og la henne i senga. Da sovnet hun og sov godt uten å våkne. Ang. dagsøvn, så har vi ikke noen faste klokkeslett på det, hun sovner når hun er trøtt. Prøver å ikke la henne sove alt for sent på dagen i forhold til leggetid, men på 17. mai sovnet hun 17.30 (leggetid kl 19), og det gikk likevel greit å legge henne til vanlig tid. Du kan jo prøve å forskyve tidspunktet for når du ammer på soverommet noen kvelder, og se om han sovner gradvis tidligere?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #3 Skrevet 22. mai 2013 det var et godt tips, takk. men du sier du tok siste amming på soverommet. Varierte klokkeslettet da hvis måltidet også varierte, eller ammet du til fast kl.slett?ts Anonym poster: 49357c4d65fa1440d56c5cdf85e9a72e
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 22. mai 2013 #4 Skrevet 22. mai 2013 Det regulerte hun egentlig selv, til å begynne med var det kl 20, så ble det 19.30 og nå er det 18.45 slik at hun sovner 19.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå