Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2013 #1 Del Skrevet 22. mai 2013 Hei Lurer på om noen kan gi noen gode tips om hvordan fjerne hår nedentil. Barbering har jeg nærmest gitt opp snart, da jeg får så mange såre prikker, og det blir skjeggstubber igjen med en gang. Voksing vet jeg ikke om jeg våger, og tror ikke det er noen her i nærheten som gjør det heller. Gjør dere dette selv, og i såfall hvilke produkter bruker dere? Så det jeg har et lite håp om; går det an å bruke hårfjerningskrem nedentil, eller blir man veldig sår da? Jeg har litt ømfindtlig hud, og har reagert med sviende (nærmest brannsår) på hårfjerningskrem under armene før. Men dette er kjempelenge siden, de har kanskje fått bedre produkter siden da. Men om dette går an; hvilke hårfjerningsprodukter anbefaler dere da? Er det noen som merker seg ut som bedre, eller noen man skal holde seg unna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #2 Del Skrevet 22. mai 2013 Hadde det samme problemet inntil ganske nylig. Fikk alltid røde prikker og sår hud. Men så prøvde jeg med bareberskum, i tillegg begynte jeg å barebere med hårene og ikke mot. Når det da bare er "stubber" igjen bareberer jeg skrått over hårene, og det har jammen funka! Nå er jeg glattbarbert uten å se ut som en pizza nedentil Ikke minst barbere rolig, ta seg god tid. Blir fort sårt om man er litt for kjapp Anonym poster: acbd072a6d3c922575d33e01ab9f784a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #3 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg brukte hårfjerningskrem (kjøpt i utlandet faktisk) første gang jeg fjernet hår nedentil. Da var det så lange hår at jeg så på det som enklest å fjerne med hårfjerningskrem. Prøvde på et lite område av huden først, og jeg reagerte ikke og det gikk helt fint å fjerne alt. Nå barberer jeg jevnlig slik som AB ovenfor beskriver. Bruker ikke barberskum da, men asan sin såpe som skummer og er beregnet til barbering. Fungerer veldig bra! Anonym poster: e5827f4c33393e6bdfb87ce04c80f191 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #4 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg bruker Veet sin mildeste hårfjerningskrem, og det det går fint det... Men pass på å ikke ha den på for lenge, da blir det krisevondt i mange dager etterpå. Anonym poster: ac46344e7b222f5b879d312b94eb5840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #5 Del Skrevet 22. mai 2013 Man skal ikke bruke hårfjerningskrem der nede! Jeg ville anbefale voksing.. Det gjør vondt, men det holder lenge og blir helt glatt :) Anonym poster: 77ef7007ca2da0ef772259cf94117656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #6 Del Skrevet 22. mai 2013 Finnes det ikke en egen hårfjerningskrem fra RFSU e.l. for fjerning av hår nedentil? Anonym poster: 640ff62be48ea6755c19473b72647564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #7 Del Skrevet 22. mai 2013 Du KAN selvsagt ta en pinsett og nappe ut alt sammen, men jeg tviler på at det ville vært noe moro. Har selv forsøkt noe voksing (hjemmegreier), hårfjerningskrem (spesielt for intime områder), og barbering. Og av disse så er det faktisk bare barberingen som fungerer.. (Gjelder forøvrig ellers på kroppen min og..) Men, om du ikke vil ha røde nupper, så hjelper det litt med sånn etterbarberingsgreie (https://www.kondomeriet.no/produkt/unirens-etterbarbering/9760687) Kan jo også prøve barberkremen deres, og se om det blir bedre..? Anonym poster: bdba9a4168cf3ae0ed23e5689737f03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2013 #8 Del Skrevet 23. mai 2013 Takker for alle svar! Da forstår jeg det slik at hårfjerningskrem kanskje ikke er det riktige å bruke, spesielt siden jeg har reagert (ganske mye) på den tidligere også. Da er vi tilbake til barbering, så jeg får kanskje bare innfinne meg med det da. Jeg bruker alltid barberskum (er ikke det et must da??) Mener dere at noen ikke bruker noe som helst? Det må da gjøre vondt. Såpen fra Asan og den etterbarberingsgreien som nevnes, kan jo være verdt et forsøk også. Jeg brukte ett eller annet lignende, og det fungerte ganske fint. Problemet oppstår når man like etterpå må barbere igjen (og igjen) på de små skjeggstubbene som kommer frem allerede neste dag. Da blir det barbering på allerede sår hud og nupper, og man "skreller" jo da av tuppene på nuppene, og blir enda sårere. I perioder der jeg ikke har barbert så ofte, har det gått mye bedre. Men da går man jo rundt med skjeggstubber også da... Ikke lett å bli klok på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #9 Del Skrevet 23. mai 2013 http://www.side2.no/sexogsamliv/article382067.ece Funker som bare det! Anonym poster: c41659a53481cd69bbb91058a62c8c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #10 Del Skrevet 23. mai 2013 Et tips er kun bruke rene engangshøvler og barbere på ren, nyvasket hud. Om man bruker en høvel man tidligere har brukt, kan det bli røde prikker pga bakterier. Det kan også hjelpe å bruke en peelingkrem (en mild for ansikt e.l) et par dager etter at man har barbert seg. Voksning må være ekstremt smertefullt om man gjør det over hele underlivet. Svimer nesten av bare jeg gjør det på bikinilinja (men vokser der uansett Anonym poster: a13df2770d83b9c3a15aeaa4c9f8a964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #11 Del Skrevet 23. mai 2013 Samme AB igjen; Hadde ikke barbert så ofte og ikke på nupper. Da blir det sår når man kutter av nuppene. Så lenge det er kort, så kan man vel leve med det? Om man bruker barberskum eller mild såpe er ikke så nøye, men ren høvel er alfa og omega. Anonym poster: a13df2770d83b9c3a15aeaa4c9f8a964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #12 Del Skrevet 23. mai 2013 Glemte å si at peelingkremen kan forebygge inngroode hår. Og antibac eller etterbarbering for underliv for å ta knekken på de siste bakteriene (men kun ytterst, om du får det på urinrøret osv så svir det veldig, veldig mye). Siden man fjerne mye av den naturlige beskyttelsesfloraen (mange bakterier er jo "snille" og beskytter mot de "slemme", så kan det bli lettere infeksjoner med sopp og bakterier, så selv barberer jeg maks en gang i uka... Anonym poster: a13df2770d83b9c3a15aeaa4c9f8a964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2013 #13 Del Skrevet 23. mai 2013 Samme AB igjen; Hadde ikke barbert så ofte og ikke på nupper. Da blir det sår når man kutter av nuppene. Så lenge det er kort, så kan man vel leve med det? Om man bruker barberskum eller mild såpe er ikke så nøye, men ren høvel er alfa og omega. Anonym poster: a13df2770d83b9c3a15aeaa4c9f8a964 Nei, jeg tror ikke det nytter å barbere så ofte. Men når planen er å være helt glattbarbert (over det hele), så er de små skjeggstubbene verre enn å ha hår. (Og de røde stygge prikkene er myye verre enn å ha hår..) Sånn sett synes jeg faktisk ikke det er så galt å ha litt hår jeg, men siden alle andre virker å være så glattbarbert og myke hele tiden, så tenkte jeg at jeg også kanskje burde være det, he he. Nei, det beste er nok kanskje å gjøre det en gang i uken eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #14 Del Skrevet 23. mai 2013 Jeg barberer maks to ganger i uka. Litt ru stubber blir det, men helt levelig. Synes ikke enangshøvler er skarpe nok, så jeg bruker vanlig høvel fra Gillette (ikke no damegreier, men manneutaven!). Bruker denne kun nedentil, og skyller den godt i glohett vann etter bruk. Bytter blad hver til annenhver uke. Bruker en såpe som skummer godt og en sånn 'tyllball'-sak, fungerer mye bedre for meg enn alskens barberskum osv. (Vasker meg aldri der nede med vanlig såpe, men til barbering funker det best synes jeg.) Etter barbering skyller jeg godt, og avslutter med så kaldt vann jeg klarer. Klapper tørt med rent håndkle. Jeg har aldri brukt kremer/salver etter barbering. Min erfaring er at dette bare øker sjansen for røde nupper og småkviser. Akkurat som om salven legger seg i evt kutt og 'kapsles inn' når det gror... Anonym poster: 7dd34cb7acb5c49b8fa68fd4b9529358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #15 Del Skrevet 23. mai 2013 Og la aldri høvelen ligge i dusjen konstant. Da kan det bli noen stygge bakterier på den. Vet om en som fikk infeksjon pga det. La den tørke helt om du skal bruke den på nytt. Anonym poster: a13df2770d83b9c3a15aeaa4c9f8a964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #16 Del Skrevet 23. mai 2013 Har en venninne som sverger til sinksalve etter barbering. Hennes logikk er at siden man kliner det i ræva på babyen, funker det vel på musa også. Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke, men hun synes iallfall det er Guds gave til menneskene. Noen synspunkter, kjære KGere? Selv barberer jeg litt hist om pist. Bruker samme barberhøvel (mannetypen) som ellers på kroppen, men skyller den selvsagt godt med glohett vann. Skulle gjerne vokset, iallfall bikinilinjen, noen som vet om en god voks til slikt bruk? Har rimelig bastante hår (om noen fikk bilder i hodet nå; mohahahah!) så det trengs tungt skyts til. Anonym poster: 57514d424713daf1ab55d5cb66667d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 23. mai 2013 #17 Del Skrevet 23. mai 2013 Jeg sleit med kløe, nupper og generell uffe da jeg brukte barberhøvel. Gjorde et par halvhjertede forsøk på voksing også, men fyttigrisen så vondt det gjorde. XD Jeg fikk en ladyshave til bursdagen min det året. Glatt som en sel de første to dagene og pusepels til det blir langt nok til at jeg kan barbere igjen. Beste tingen som finnes i mitt baderomskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakiana Skrevet 23. mai 2013 #18 Del Skrevet 23. mai 2013 Jeg slet selv mye med røde prikker/nupper etter barbering, noen av dem ble til og med til store byller. Fikk da et tips av legen om å vaske meg med HibiScrub (fås kjøpt reseptfritt på apoteket, det er en operasjonssåpe for leger/sykepleiere og den er derfor desinfiserende og skal drepe alt av bakterier). HibiScruben dreper derfor alle bakteriene som lager de røde nuppene og gjør at jeg slipper å plages med røde nupper lengre! Smører meg også med etterbarberings gel fra rfsu for å tilføre litt fuktighet. Funker som bare det og er mindre smertefullt enn voksing og hårfjerningskrem (jeg også reagerer). Håper det er noe som kan hjelpe deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyElixir Skrevet 23. mai 2013 #19 Del Skrevet 23. mai 2013 Pyriseptsalve etter barbering; hindrer nupper og rødhet veldig effektivt for meg! Ellers synes jeg Kondomeriets produkter er meget bra, de er utviklet for akkurat dette med intimbarbering. Mannehøvler er bedre enn kvinnehøvler, mye bedre. Aloe Vera er også effektivt, jo høyere innhold av ren Aloe Vera, jo bedre. Føler også at dersom jeg lar det være igjen en liten korthåret søt "dusk" så gjør de korte stubbene seg mindre merkbare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 23. mai 2013 #20 Del Skrevet 23. mai 2013 La meg toppe ladyshave'n med å gå god for neste smertehel*te på stigen: Nemilig å investere i en Wet&Dry epilator og enkelt og greit epilere dem bort. Ja, den første og den andre gangen er mindre behagelig, - for å si det meget forsiktig, men så gjør det ikke vondt lenger (akkurat som det var for leggene en gang for... veldig mange år siden). De første gangene bør huden gås over med Unirens etter epileringen. Etter en måneds tid trenges ikke det lenger, da er huden vant til behandlingen og reagerer ikke med å gi hverken nupper eller andre problemer. Asan "Shower and shave" kombinert med en wet&dry epilator er verd gull. Ingen nupper, ingen stikkende stubber, bare ganske myk tilvekst etter noen dager og stort sett like glatt som vokset når ny-epilert nøyaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå