Gå til innhold

supersunne smoothies, oppskrifter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

noe som har oppskrifter på supersunne smoothies?

Anonym poster: 6ec8ea9674c3bd5ed97a1fdd06b2ca51

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

http://www.smoothiexchange.com

Gå på "Menu", velg hvilken kategori du vil din smoothie skal inneholde, så kommer det innholdslister opp. Så er det bare å velge hvilken smoothie du foretrekker og lage den utifra innholdslista, eller blande det du vil ha, med de kategoriene du vil smoothien skal inneholde. :)

Endret av Memoria
  • Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Det er vel bare å putte supersunne ting oppi en blender og legge til litt vann det :)

Jeg gjør det slik:

-2 håndfuller med grønne grønnsaker (for eksempel agurk, brokkoli, fersk spinat, ruccola)

-1 håndfull grønne frukter (for eksempel eple, pære)

-Ca 1-2 dl kaldt vann

*blend

Eller slik:

-2 håndfuller med røde grønnsaker (tomat, paprika)

-1 håndfull med røde frukter (for eksempel jordbær, vannmelon, rabarbra)

-Ca 1-2 dl kaldt vann

Eller:

-2 håndfuller gule eller orange grønnsaker (gulrot, paprika, gul squash)

-1 håndfull gule frukter (mango, ananas)

-Ca 1-2 dl kaldt vann

Som du ser så følger meg samme fremgangsmåte, men bytter litt på hva jeg putter oppi, alt ettersom hva jeg har for hånden. Jeg varierer også mellom ferske og frosne grønnsaker. Har jeg noe grønnsaker jeg ikke får spist opp før det går dårlig kutter jeg det opp og fryser ned i sånne zip-lock poser :)

Skrevet

Jeg har denne blåbærsmoothien som fast innslag til frokosten, og blir aldri lei ;)

85 g frosne blåbær

85 g mager kesam

50 g skummet melk

litt kanel og noen dråper stevia

Skrevet

Jeg har denne blåbærsmoothien som fast innslag til frokosten, og blir aldri lei ;)

85 g frosne blåbær

85 g mager kesam

50 g skummet melk

litt kanel og noen dråper stevia

Det hørtes godt ut :)

Skrevet

Alle veganske smoothier er utrolig sunne. Bare bland frossen frukt, banan og juice.

Skrevet

En annen favoritt med ganske lik konsistens som blåbærsmoothien, er denne:

80 g frossen mango

40 g mager kesam

40 g tyrkisk yoghurt

50 g melk

+ noen dråper stevia

Smaker godteri!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Men når 80% av smoothien er melkeprodukter kan den ikke kalles supersunn, vel?

I mine øyne er det værtfall grønnsaker med høyt vitamin/mineral-innhold som burde være hovedingrediensen om det skal kvalifiseres som supersunt.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Vet denne tråden er delvis gammel, men så SmoothieXchange bli nevnt her:

Via nettsiden deres, så finner jeg ikke liste over næringsinnholdet, eller viktigst av alt, kaloriene, som er i hver enkelt Smoothie de har, eller bare generelt.

Noen som har en tanke på hva det ligger hen i der? 100? 500? 1000?

Og hvor ofte pleier dere selv å kjøpe der? Hva kjøper dere?

Skrevet

Og hvordan styrer de prisene? Jeg så ingen prislapp noe sted på noen av produktene. Finner de den bare på?

AnonymBruker
Skrevet

Alle veganske smoothier er utrolig sunne. Bare bland frossen frukt, banan og juice.

Det der er jo bare sukker, omtrent.. At noe er vegansk er ikke ensbetydende med at det er sunt.

Bytt ut mesteparten av frukta (og spesielt juicen) med grønnsaker, og sleng på litt fett og proteiner, så nærmer du deg et skikkelig, sunt, måltid. ;)

Bare grønnsaker (og evt litt frukt) + vann, er sunt det, men det metter jo null og niks. Med mindre man bruker noe slikt som avocado eller annet fettholdig, eller har i ekstra proteiner, må man spise mer for å ha noe å gå på.

Anonymous poster hash: f132b...5dc

Skrevet

Men jeg lurer virkelig på prisene i SmoothieXchange, noen steder så er prisene forskjellig enn andre steder. Og det står ingen prislister...

• 2 uker senere...
Skrevet

Det der er jo bare sukker, omtrent.. At noe er vegansk er ikke ensbetydende med at det er sunt.

Bytt ut mesteparten av frukta (og spesielt juicen) med grønnsaker, og sleng på litt fett og proteiner, så nærmer du deg et skikkelig, sunt, måltid. ;)

Bare grønnsaker (og evt litt frukt) + vann, er sunt det, men det metter jo null og niks. Med mindre man bruker noe slikt som avocado eller annet fettholdig, eller har i ekstra proteiner, må man spise mer for å ha noe å gå på.

Anonymous poster hash: f132b...5dc

Fruktsukker bør ikke sees på som noen fiende. ;) Var "fruiterian" i 5-6 uker grunnet allergi, og har aldri vært så full av energi og hatt en så flott figur (ble aldri oppblåst).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lett å glemme ofte at man trenger fett også, og da kan det være greit å få denne fra en vegetabilsk olje. Pleier ofte å tilsette dette i smoothien spesielt hvis den kun inneholder kalorifattige grønnsaker. Hampfrøolje (f.eks kjøpes her http://www.naturalis.no/vegetabilske-oljer-smor/hampfro-olje-260ml-detail) er bra siden den inneholder alle de essensielle fettsyrene.

For å søte opp grønnsakssmoothier pleier jeg ofte å bruke en ganske god eple og mango juice som fåes kjøpt i de fleste butikker (mulig det er Tine som har den, eller Synnøve...)

Anonymous poster hash: e3440...82a
Skrevet

Men må nesten banne her: Hva FAEN er prisene på produktene til SmoothieXchange? Det står jo ikke pris noe sted... NOE sted...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...