Gå til innhold

Saus som passer til kylling?

Gjest Xavia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Skal du lage sausen i lag med kylllingen i formen eller ved siden av.

Min favoritt saus til kylling er syrlig sjampinjongsaus, som er kjempeenkel og snar å lage.

1 pk fløte

skall av 1 sitron(bare det ytterste gule) og litt saft

Skivet sjampinjong

salt og pepper

Svisj soppen litt først, ha i fløten og sitronskall, smak til med salt og pepper og litt sitronsaft. La det hele koke opp og server.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bearnaisesaus er også godt til kylling, samt rosépeppersaus.

Men Bretagne-sausen er kjempefin til også!

Choronsaus (oppskrift står på Toro Bearnaisesauspose) funker også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal lage sausen ved siden av, er denne veldig god:

En kartong fløte slås opp i gryte/ stekepanne.

Tilsett ganske mye basilikum, 1 til 1 1/2 ss balsamicoeddik, en halv terning med kyllingbuljong (eller fond). La det koke så vidt opp, og smak til med salt og pepper. Dette er kanskje verdens beste saus etter min mening...

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bretagne kyllingsaus er utrolig god!

:Nikke:

.. enig jeg også...

og så helt nydelig hvis du har ferdigstekt kylling .. masse stekt sopp og det får godgjøre seg i sausen... mmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valmue i.i.
Hvis du skal lage sausen ved siden av, er denne veldig god:

En kartong fløte slås opp i gryte/ stekepanne.

Tilsett ganske mye basilikum, 1 til 1 1/2 ss balsamicoeddik, en halv terning med kyllingbuljong (eller fond). La det koke så vidt opp, og smak til med salt og pepper. Dette er kanskje verdens beste saus etter min mening...

Amarone

Denne skal jeg prøve Amarone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amarone foreslår en nydelig saus her, og den blir (etter min smak) enda bere hvis man i tillegg koker en hel hvitløk med, og lar sausen koke til passe tykkelse før man knuser hvitløken...Kylling, tagliatelle og den slags saus... Det er snaddermat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amarone foreslår en nydelig saus her' date=' og den blir (etter min smak) enda bere hvis man i tillegg koker en hel hvitløk med, og lar sausen koke til passe tykkelse før man knuser hvitløken...Kylling, tagliatelle og den slags saus... Det er snaddermat.[/quote']

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

prøvde en ny saus i dag som var kjempegod, mild sennepssaus fra Toro. Den kan kanskje passe til kylling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sausen jeg foreslo kan varieres i det uendelige - som med hvitløk - men skal man ta helt av, kan man tilsette litt gåselever/andelever... Da snakker vi himmel, hav og alt i mellom! :-)

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er veldig godt med soya og litt sitronsaft på kyllingen jeg :oops: Men den bretagnesausen må jeg nesten prøve :-)

god påske alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...