Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Er det oftest kvinnene eller mennene som foreslår forlovelse? Hvis dere har bestemt dere for å gifte dere (men ikke satt dato enda).
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #3 Skrevet 22. mai 2013 Jeg synes ikke noen skal "foreslå" forlovelse. Jeg synes en skal fri. I mitt tilfelle håper jeg kjæresten min frir. Jeg kommer ikke til å ta det opp. Jeg er langt fra gammeldags og tradisjonsbundet sånn ellers, men akurat på dette området er jeg. Vet ikke helt hvorfor. Tror kanskje det har noe med at jeg må vite at han elsker meg høyt nok til å selv ønske å leve resten av livet sitt med meg, og ikke spør fordi han tror det er noe jeg ønsker og fordi jeg har foreslått det. Anonym poster: 5e427153b8f400bde00b46a4011f62ed
Pinto2013 Skrevet 22. mai 2013 #4 Skrevet 22. mai 2013 Jeg syns egentlig det er litt merkelig når folk forlover seg uten å ha planer om å gifte seg. Mulig det er jeg som er litt sær, men jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal fr/foreslå forlovelse hvis man ikke ønsker å gifte seg? Når det gjelder spørsmålet ditt så er det vel kanskje mannen som tradisjonelt sett står for de fleste frierier? 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #6 Skrevet 22. mai 2013 Det må jo to enige personer til for at man skal bli forlovet Og ofte er det vel vanskelig å vite hvem som først "foreslo" noe i et forhold, da man gjerne snakker om temaer over lang tid. Tror det med fremtidig giftemål ble nevnt etter kun få måneder som par. Men forlovet ble vi ikke før etter 3,5 år. Så når det gikk fra å være et difust tema til et "forslag" i løpet av disse tre årene er litt vanskelig å si Anonym poster: 1f6379937d4a0f71ba4377f72c496d36
Gjest Ahs Skrevet 22. mai 2013 #7 Skrevet 22. mai 2013 (endret) Vi var enige om å gifte oss, og det ble offentiggjort gjennom en forlovelse - som han tok initiativ til. Så det kom ikke akkurat som julekvelden på kjerringa - men var en svært hyggelig og rørende seanse. Nå er det full planlegging på gang. Ser på forlovelse som en offentliggjøring av en allerede gjennomdiskutert sak mellom to mennesker. Hvem som "bestemmer" når det blir offentlig er i grunn likegyldig og relativt kontekstuelt. Endret 22. mai 2013 av Ahs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå