AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Støvsuget opp det som så ut som to edderkopper, men er nå usikker på om det kanskje kan ha vært egg? Uansett hva det er er jeg redd for at de skal komme krypende ut av røret.. De var ganske store.. Støvsuget opp en bolle ostepop og litt grus utenfra etterpå for å være sikker, men er det nok til å slå de i hjel? Troller ikke, er bare ekstremt redd edderkopper.. Anonym poster: 8084875afb79b6ddb54aed4bf893a668
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Klart edderkopper kommer seg ut av støvsugere! Anonym poster: c8c6bb14e4631092a3a12a9e5c72897d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Det er langt ifra optimal atmosfære for edderkoppegg inni en støvsugerpose, så jeg ville tatt det med knusende ro. Anonym poster: 6d88e7e2cad9c41cee613ef135ff060f 2
Lutetium 71 Skrevet 22. mai 2013 #6 Skrevet 22. mai 2013 Stapp en sokk i røret, og ikke bruk den etterpå.
Gjest Fluttershy Skrevet 22. mai 2013 #7 Skrevet 22. mai 2013 Jeg støvsugde en eddis en gang. Satte støvsugeren ut etterpå og dusjet innsektspray inn i røret. Lot den stå ute over natten sånn i tilfelle den skulle komme ut igjen. Jeg er overhysterisk for edderkopper selv så min metode var helt sikkert litt overdrevet
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #8 Skrevet 22. mai 2013 hehe... jeg satte teip over "munnstykket" på støvsugeren etter å ha sugd opp en edderkopp Nå merker jeg at jeg at jeg begynner å kikke rundt i rommet etter edderkopper bare fordi skapningen ble nevnt. *grøss* Anonym poster: 77d665f7e0a54ebdc03d5df7eec83452
Gjest Roskva Skrevet 22. mai 2013 #9 Skrevet 22. mai 2013 Haha så godt å se det ikke bare er jeg som er så hysterisk Jeg våger knapt å støvsuge dem en gang, jeg er så syk at jeg blir et gissel om en edderkopp f.eks. er ved baderomsdøra når jeg er inne på badet. Jeg våger ikke gå forbi og våger i alle fall ikke ta den selv med papir. Da venter jeg enten på at den skal forsvinne, eller så må samboeren min "redde" meg mens jeg nærmest kryper gjennom veggen på andre siden av rommet Men en gang var jeg "tvunget" til å støvsuge en. I panikk slapp jeg røret, stappa en stor dott tørkepapir i enden så den ikke skulle komme ut og så satte jeg stævsugeren i kottet. Må påpeke at det ikke var et sjakktrekk da jeg hadde glemt dette da jeg skulle støvsuge neste gang...jeg satte papiret fast og måtte leite meg ihjel etter noe som var langt nok til å fjerne papiret, som heller ikke var en ønskelig situasjon da jeg hele tiden var redd for at det ekle krypet på mystisk vi hadde overlevd og ventet på hevnens time Kast helle posen, det er nok det tryggeste! 1
Gjest Raindrops Skrevet 22. mai 2013 #10 Skrevet 22. mai 2013 (endret) Det skal ganske mye til for at en edderkopp skal overleve ferden inn i støvsugerposen. Det er ikke som at den flyr igjennom slangen i reneste supermannstil båret av luftstrømmene, den blir gjerne slått inn i veggene, truffet av andre partikler og ender opp i et støvete miljø med dårlig luft begravd i søppel og drit. Egg er det enda mindre sannsynlig at overlever der inne, for ikke å snakke om sannsynligheten for at edderkoppen er dum nok til å legge egg inni støvsugerposen om den mot all formodning skulle overlevd. Jeg er selv usannsynlig redd for edderkopper, og det er det eneste levende vesenet jeg dreper uten et snev av dårlig samvittighet, det er den eller meg. Men er den først inni støvsugeren så tenker jeg ikke mer på det. http://snm.ku.dk/pro...logi/stovsuger/ Endret 22. mai 2013 av Raindrops 1
Lutetium 71 Skrevet 22. mai 2013 #11 Skrevet 22. mai 2013 Jeg pleier ikke å drepe edderkopper, da jeg vet de er min fiendes fiende, dvs de spiser fluer. Flinke dyr! 1
Thorn Skrevet 22. mai 2013 #12 Skrevet 22. mai 2013 (endret) Jeg har sett på at en edderkopp jeg hadde støvsugd kom krypende ut igjen av munnstykket... Så de kan overleve den ferden, ja! I tillegg er det visst en instinktiv handling å slippe egget i en faresituasjon, så hvis småkoppene er gamle nok kan du få støvsugeren full i babyer. Jeg ville ha kastet posen, helt klart. Jeg sluttet å støvsuge dem etter at den ene kom ut igjen, nå roper jeg enten på katten eller koster dem og slipper dem ut. Vil helst ikke drepe dem, selv om jeg er dritredd dem Endret 22. mai 2013 av Thorn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå