Gå til innhold

syns litt synd i jenta mi idag jeg..

Anbefalte innlegg

Gjest lisha
Skrevet (endret)

når jeg henter henne i barnehagen er hun så glad og stolt over å ha fått bursdagsinvitasjon fra ei i barnehagen. Snakker hele resten av dagen om at hun skal kjøpe pakke og gi henne +++++++

hun gleder seg virkelig!

men, så er det samværshelg denne helgen. far er ikke interessert i å ta henne med dit. har prøvd å si at han kan kjøre henne dit,/jeg henter henne, jeg kan være der, og så kan han hente henne når det er ferdig - med det vil han ihvertfall ikke!

edit: må legge til at jeg spurte om han hadde noe planer i det aktuelle tidsrommet, og det hadde de ikke.. kun senere på dagen.. det er rett og slett at bare at han ikke vil, siden det er "hans" helg..

hva skal jeg si til jenta da?

Endret av lisha
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan du ikke få noen andre til å kjøre og hente henne, eventuelt avtale med en av de andre mødrene i barnehagen? Det er jo forferdelig dumt hvis ei lita jente skal bli skuffa fordi faren ikke vil kjøre henne dit :(

• Liker 3
Skrevet

når jeg henter henne i barnehagen er hun så glad og stolt over å ha fått bursdagsinvitasjon fra ei i barnehagen. Snakker hele resten av dagen om at hun skal kjøpe pakke og gi henne +++++++

hun gleder seg virkelig!

men, så er det samværshelg denne helgen. far er ikke interessert i å ta henne med dit. har prøvd å si at han kan kjøre henne dit, jeg kan være der, og så kan han hente henne når det er ferdig - med det vil han ihvertfall ikke!

hva skal jeg si til jenta da?

Du ska ÖVERTALA far på alla sätt och vis. Byta helg? Köra henne dit och levera henne direkt efteråt?

Han måste ju förstå hur viktigt detta är. Stackars jenta di :( Att en del vuxna inte förstår att barnas värld är minst lika viktig som vuxnas värld. Uff å uff..

• Liker 5
Skrevet

Nå får jeg antagelig så ørene flakser; for far bestemmer jo når det er hans helg; men jeg tror faktisk jeg hadde sagt at "sorry, da utgår samvær denne helgen. Hun er invitert i bursdagsfest, og om du ikke kan sørge for at hun får være med dropper vi samvær. Du kan heller ha henne neste helg."

• Liker 15
Gjest lisha
Skrevet

har diskutert litt over telefon frem og tilbake ikveld.. men han nekter, han er ikke interessert i å la henne dra..

Gjest lisha
Skrevet

Nå får jeg antagelig så ørene flakser; for far bestemmer jo når det er hans helg; men jeg tror faktisk jeg hadde sagt at "sorry, da utgår samvær denne helgen. Hun er invitert i bursdagsfest, og om du ikke kan sørge for at hun får være med dropper vi samvær. Du kan heller ha henne neste helg."

det går ikke an å bytte helg.. han skal ha sine helger samme f***.. spiller ingen rolle om vi skal noe, eller er iinvitert til noe.. vanligvis så bruker jeg bare å planlegge slik at vi får gjort dette utenom, slik at vi ikke har noe planer de helgene, men akkurat andres bursdager kan jeg ikke forandre noe på!

og sier jeg at samvær utgår, så blir det et helvete.. selv da jeg har holdt henne tilbake fra samvær, fordi far ikke var edru edru når han kom og skulle hente henne, så ble det et helvete.. da fikk jeg beskjed fra andre distanser (bl.a familievernkontoret om at da måtte jeg kjøre henne til samvær selv, så far fikk sitt samvær) så å bytte helg pga bursdagsselskap til vennene hennes, blir iallefall styr av!

Skrevet

har diskutert litt over telefon frem og tilbake ikveld.. men han nekter, han er ikke interessert i å la henne dra..

For et krapyl. Barnet har da fortsatt sitt liv, selv om det er pappa som har foreldreansvaret. Hva hvis hun begynner på noe aktivitet etterhvert, skal pappa torpedere det også? Nei, dette synes jeg var usselt.

• Liker 12
Gjest lisha
Skrevet

syns det er veldig synd! en barnebursdag liksom.. Nei da blir de spetakkel om det havner på hans helg og han må følge opp noe..

AnonymBruker
Skrevet

For en drittsekk, egosentriske jævel,

Jeg hadde sagt sorry men da utgår samværshelga denne gangen.

Litt av et familievernkontor som tvinger ungen til å være sammen med en far som ikke er edru?! Hva faen.. Er hensynet til foreldrene liksom viktigere enn hensynet til barna? Den der kjøper jeg bare ikke.

Anonym poster: 07f0a0fa0ec9cb15f6be3329945b633d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

selv da jeg har holdt henne tilbake fra samvær, fordi far ikke var edru edru når han kom og skulle hente henne, så ble det et helvete.. da fikk jeg beskjed fra andre distanser (bl.a familievernkontoret om at da måtte jeg kjøre henne til samvær selv, så far fikk sitt samvær) så å bytte helg pga bursdagsselskap til vennene hennes, blir iallefall styr av!

Så om han er dritings skal han likevel få ha ungen hos seg? Stakkars unge, det med selskapet er ille, men om det er sånn at han kan drikke seg snydens og at du da blir nødt til å frakte henne dit, det er det verre...for et svin han er.

Anonym poster: 6139668dccccb68ef00f398954912947

Skrevet

Uff, stakkars deg som har fått barn med en slik mann. Gled deg til datteren deres blir fjortis at hun ikke trenger deg for å stå opp for henne. En fjortis is hus er vell ikke akkurat noe noen foreldre ser fram til :P

Men her er mine idèer til løsninger:

- Be faren om å få bytte helg.

- Be far om å fortelle til datteren deres at hun ikke kan gå i bursdagsfesten, siden det faktisk er hans skyld (forhåpentligvis syns han det blir så vanskelig at han lar henne dra).

- Du kan arrangere en vennefest for datteren din helga etter for å gjøre opp. Dette er jo ikke hennes skyld! Jeg syns også ganske synd i henne...

• Liker 1
Skrevet

Det du skulle ha gjort, var å si til datteren din med engang hun fortalte om bursdagen at den helgen skal du til jo pappa, du får ringe han å spørre om du kan gå i bursdagen...

Dessverre MÅ du la han bestemme hva de skal gjøre i helgen..

Men å levere barnet mitt til en som var full, hadde jeg aldri gjort,uansett hva andre hadde sagt/kjeftet..

forstår ikke helt at familievernkontoret kan påstå noe annet.. det trodde jeg faktisk ikke de hadde myndighet til.

• Liker 1
Gjest regine
Skrevet

Som Xinnia sier - du må overlate til FAR å fortelle jenta at hun ikke kan gå i denne bursdagen. Det er nemlig sånn det er å ha ansvar - dvs. når FAR har samvær, så må han også takle ungens evt. skuffelse over ikke å få være med på ting. Og dette er viktig at du også gjør i framtiden, fordi samvær har også en del forpliktelser i seg. Det er ingen grunn til at ungen skal ta ut skuffelsen på deg, når det er ting du absolutt ikke kan gjøre noe med. Jeg mener ikke at du skal snakke dritt om far, men rett og slett bare si til jenta at sånn og sånn kan faktisk ikke du bestemme, fordi det er det pappa som gjør.

Hva gjelder samvær generelt og fam.vernkontor/BVs agering når det gjelder å la far få gjøre som han selv vil, så tror jeg deg så gjerne. Det er dessverre et faktum at fars rettigheter står langt sterkere enn barnets. Og dere som tviler på det har vært forskånet fra den virkeligheten som en del av oss dessverre har altfor mye erfaring med.

Sender deg en klem, jeg vet akkurat hvordan det er når far har alle rettigheter og systemet som skal være der for barna, gang på gang støtter far og gir f*** i ungens ve og vel.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det dessverre her også. Men heldigvis så har faren forstått at det er viktig for barnet å delta i bursdager og aktiviteter etterhvert som hun ble eldre, så han lar henne få dra. Men; jeg eller mannen min må hente og bringe henne tilbake (bor i samme by).

Hadde aldri latt eksen min hatt samvær hadde han vært beruset!! Kan ikke tenke meg at familievernkontoret kan si noe sånt. Eksen til ei venninne av meg mistet faktisk nettopp samværsretten sin pga han til stadighet benyttet alkohol mens han hadde samvær, og var veldig ofte beruset/full sammen med barnet. Nå har han barnet en gang i mnd, under tilsyn av en fagkyndig.

Anonym poster: d41ea6d0b5209df63e57866545ac812e

AnonymBruker
Skrevet

Helt forbaska idiotisk system, du burde ha lov til å "spolere" samvæt når han tar avgjørelser som går ut over barnet.

Anonym poster: 53052769d96cd8e67edbef1d80d618a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en far! Har han ikke selv vært barn og gledet seg til bursdagsselskaper?

For meg virker det som om far er en bitter mann som ønsker å "straffe" mor, uten å ha forstand nok til å se at det ikke er moren han straffer, men sitt eget barn!

Å sette seg sånn i vrange blir for dumt. Det selskapet varer nok ikke mange timene, og når mor da attpåtil tilbyr seg å stille opp burde det ikke være problem...han gjør seg jo bare vanskelig og det går dessverre ut over barnet.

Han må jo bare fortsette som han gjør, men det kan fort ende med at han pusher barnet fra seg. Når ungen blir eldre er det ikke sikkert hun er interessert i å ha noe med han å gjøre lenger, da kan han jo angre på at han ikke tenkte seg mer om.

Enig med andre her, du bør overlate til ham å skuffe ungen. Det er han so nekter å la henne gå i selskap, dermed er det også hans ansvar å bite i det sure eplet å fortelle henne at han ikke vil la henne gå.

Om han nekter bør du bare la være å fortelle noe til ungen og la han få det helvete som følger når ungen innser at hun ikke får gå i selskap.

Kanskje han da lærer at det faktisk innebærer et ansvar for BEGGE foreldrene å ha barn, ikke bare mor.

Anonym poster: 9f90e68b6c39af47c19003c9d2a002f9

Gjest bardsen
Skrevet

Familivernkontoret, barnevern osv. Hva med retten?

Du er mamma og lar barnet ditt være hos en far som drikker?

Slikt går man rettens vei med.

Og når far i tillegg nekter barnet sosial omgang med jevnaldrende, så tar man det helt klart videre.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn var det hos oss også i mange år, helt til ungene faktisk nektet selv å dra til far når de ble bedt i noe. Han var også veldig flink til å si at det var jeg som måtte fortelle det til ungene, for han ville ikke ta ansvar for sånt. Han skulle jo bare kose seg.

Men familievernkontoret kan IKKE pålegge deg å sende et barn til en beruset far for samvær. Den eneste som kan pålegge deg noe som helst er retten!

Skjer sånt igjen så ringer du barnevernsvakten og hører hva du skal gjøre. Du har (ihht loven) også ansvaret for at barnet har det bra under samvær. Og ingen barn har godt av å være sammen med fulle foreldre (snakker ikke om et par øl eller et glass vin her).

Anonym poster: 61a0bdd250940183016a94f690593629

• Liker 1
Skrevet

Stakkars liten,selvfølgelig skal hun få gå i selskap som hun gleder seg til.Hos oss så skjønner heldigvis eksen min at datteren vår må få gå i bursdag,så hos oss er det ingen problem.Jeg håper det ordner seg så hun får kommet i selskapet til venninnen sin.

Gjest lisha
Skrevet (endret)

Familivernkontoret, barnevern osv. Hva med retten?

Du er mamma og lar barnet ditt være hos en far som drikker?

Slikt går man rettens vei med.

Og når far i tillegg nekter barnet sosial omgang med jevnaldrende, så tar man det helt klart videre.

jeg har vært rettens vei også. dommeren sa at far da måtte drikke andre helger når han ikke hadde samværshelg, far sa ok - og så ble det ikke noe mer..

Men det er snart på tide med nytt rettsmøte, så jeg får bare fortsette å samle opp alt som er.. håper vi fåt samme dommeren, som faktisk kan høre på meg denne gangen!

Nå er han ikke til stadighet bakfull når han henter henne, det har skjedd et par ganger.. og da har jeg holdt henne igjen! han har fra jenta var lita, festet mye! og det har han fortsatt med enda.. men nå når han har fått mer overnattinger (som dommeren påla) så aner jeg ikke om han drikker fredags/lørdagskvelden eller hvem som passer på jenta om morgenen. jeg må bare anta at han ikke gjør det.. (for i følge alle instanser er det ingen problem når far har familie i nærheten, da kan de bare stille opp om det er noe)

det er et helt sykt system spør du meg!

Men jeg syns det er veldig usselt at han oppfører seg slik når det gjelder noe jenta gleder seg til!

Endret av lisha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...