AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Vi har vært sammen i 5 år. Hatt det litt ustabilt den siste tiden her og gjort det slutt to ganger denne siste tiden. Første gangen ble vi enige, men gikk bare noen dager så fant vi tilbake igjen. Men det siste bruddet var det han som tok steget. Vi kranglet og plutselig sa han at han ikke elsket meg lengre. Men det var ikke første gangen han sa det, men andre gangen. Han har sagt det før, tidligere i forholdet vårt da vi holdt på å gjøre det slutt en kveld, men klarte å roe oss ned før det gikk så langt. Men han sa den gangen at han ikke mente det, han var bare så forbanna. Han sier noe lignende nå. Men det er fortsatt litt annerledes denne gangen. Det har gått omtrent to uker siden vi gjorde det slutt, to uker siden han sa "tror ikke jeg elsker deg lengre" men det ser ut som vi prøver å bli sammen igjen, bare at vi har bestemt oss for å ta det langsomt denne gangen. Vi treffes 2-3 ganger i uka, men bor hver for oss, så det er "lett" å være venner ettersom vi ikke bor sammen. I dag så spurte jeg han om han elsket meg, og da sa han "Jeg kan jo ikke si det. Vi er jo bare venner nå" Og det gjør meg usikker... jeg spurte også om han egentlig ville bli sammen med meg igjen, og da sa han "Ja, det er jo derfor vi prøver nå." Han ønsker å ta det langsomt og føle på ting før vi tar en beslutning om å bli sammen igjen. Jeg selv elsker han fortsatt og har vel alltid gjort det, men samtidig er jeg ikke så sikker på om jeg virkelig vil være sammen md han. Og det er pga. usikkerheten min om han virkelig elsker meg og så ikke minst grunnen til at vi krangler og gjør det slutt: MIsbruk av tillit. Han er ikke til å stole på, han lyver om penger, småting, hva han gjør og lignende. Jeg vet at han ikke er utro eller lyver om det, men jeg vet at han lyver om omtrent ALT annet. Så på grunn av det stoler jeg ikke på han. Selvfølgelig blir det vanskelig for meg å stole på han når han skal ut på byen eller dra bort på guttetur (ikke at han noengang gjør det, han holder seg helst hjemme) men hvis han skulle gjøre det en dag, så ville jeg gått rundt og vært usikker og nervøs. Redd for at han skal være utro osv. Det er veldig synd, veldig slitsomt. For han er ellers veldig snill og god. Jeg har ingen problemer med å si "Jeg elsker deg" til han selv om vi ikke er helt sammen nå. Men det virker som han bare "skrur det på" og "av" om når han elsker meg eller ikke. Det er jo ikke sånn det fungerer? Jeg begynner å lure på om han noengang har elsket meg... eller om han egentlig vet hva det er å elske. Han har aldri hatt en ordentlig kjæreste før og vi er i starten av 20 årene. Ble sammen på videregående. Jeg hadde en kjæreste før han som varte i et halvt år, men det var ikke noe veldig seriøst og jeg fikk aldri veldig sterke følelser for han. Men for kjæresten min eller hva jeg skal kalle han nå, har jeg veldig sterke følelser for. Jeg kan se for meg en framtid med han, men samtidig vet jeg ikke om jeg vil... pga. løgnene hans og det at han har sagt før at han ikke elsker meg, sånn helt ut av det blå. Jeg blir så forvirret over følelsene hans og er ikke sikker på om jeg er den rette for han. Kanskje noen kan hjelpe meg? Kanskje noen forstår hans tankegang eller noe...? Hvorfor vil ha fortsatt prøve med meg egentlig? Jeg føler meg ikke så verdifull når jeg er sammen med han, da jeg ikke føler meg elsket av han. Anonym poster: 765eea0494bef2401150543843cef8cd
Liveurlife Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Grunnen til at han prøver med deg no er vel fordi han elsker deg og vil prøve å ordne opp. Kanskje er han like usikker som deg og kanskje han ikke er klar over hva det er å elske. Det er ikke alltid like lett å forstå seg på mennesker som har vært i ett forhold og som ikke har fungert. Man blir forvirret og usikker men alle fortjener en ny sjanse synes no jeg. En annen ting er det du sier at du ikke kan stole på han pga de små løgnene hans. Mitt svar på det er; Kan man ikke stole på partneren sin så bør man revurdere forholdet for husk at du må tenke litt på deg selv og hva som er greit for deg. Konfronter han med at du er usikker pga løgnene så ser du om han er villig til å forandre seg for din skyld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå