Gå til innhold

Sy egen veske

Imax

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg gjøre det, nemlig sy egen veske. Har stoff og mesteparten av designet klart i huet, men hva gjør jeg med mønster? Tenkte følgende:

*Ta en veske jeg liker formen på, og kopiere vesken over på papir og lage mønster av det

*Så lage en "dummy"-veske av et annet, billig stoff, for å teste ut hvordan det blir.

*Justere mønster og design for så å sy i vesken i stoffet jeg ønsker.

Tror også at jeg må stryke på vliselin i stoffet for at vesken skal bli litt stivere. Noen som har prøvd dette eller har forslag til andre måter å gjøre det på? Ser at en del vesker har plate i bunn, hva kan jeg lage en slik plate av? Og ikke si papp...

Andre som har gode lage-veske-tips/mønster som de vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opplevd pappbunner i vesker, jeg :wink:

Men som regel er det en slags svart plate. Litt bøyelig, men ganske stiv som er kledd med stoff.

Aner ikke hva det kan være, men jeg tipper at det er en eller annen form for plast(?)

Kanskje du finner noe på et byggvarehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp lånt boken Trendy vesker på biblioteket, og i går prøvde søstern og jeg oss på en av dem. Kjøpte ett ganske tykkt stoff på IKEA vi, så vi trengte ikke stryke på vliselin i denne. Det ble ganske bra :)

Så sydde vi en av olastoff, det var også tykt nok alene. Ble fin den og

Har planer om å kopiere en veske jeg har fra før jeg også, men har ikke kommet så langt ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er boken bestilt. Holder dere oppdatert!

PS! Har olastoff, men synes ikke det er tykt nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å bruke olastoff, men stive det opp med vliselin. Sikkert ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sydde en veske i olastoff for noen uker siden, klippet rett og slett over beinet på en gammel snekkerbukse jeg omtrent aldri har brukt og lagde vekse av den *ler*

Har brukt den masse, fungerer helt fint uten vliselin. Men det kommer seg jo ann på hvordan olastoffet ditt er da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...