AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Hei. Ser at mange her gir så gode råd, så tenkte jeg skulle spørre om noe som alltid har vordet meg mange problemer. Selv er jeg en kvinne i 30 årene. Jeg er veldig godt utdannet , følsom og reflektert av type. Men jeg liker ikke menn som er det. Desverre må jeg si. Har hatt mange forhold i mitt liv, og det som kjennetegener disse mennene er null utdannelse, gjerne interesse for biler (amcars), motorsykkler, pistoler og litt skumle hunder (he he. alt som hører med). De har alle vært store og maskuline med mange tatoveringer.Lett for å hisse seg opp. Veldig lite modne og ansvarsbevisste. To av de mennene jeg har vært sammen med kan kanskje gå under betegnelsen "litt enkel" i hodet. De har alle fungert dårlig sammen med meg i lengden. Så hvorfor går jeg igjen og igjen i den samme fellen og blir sammen med en mann av denne typen? Er det noe jeg kan gjøre for å begynne å like menn som er mer lik meg selv? (Sier ikke at mine exer er dårliger enn meg på noen måte, bare annerledes) Er det noen av dere der ute som har greid å forandre "smaken" deres , slik at dere har funnet en partner som er mer passende? Dette plager meg sånn. Er singel nå, men merker at jeg er i ferd med å finne en slik type igjen. Forskjellen nå, er at jeg holder tilbake. Veldig takknemlig for råd og innspill. Anonym poster: 7f6c3614abacf5bf80387f98e43cf96c 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Kvinner tiltrekkes makt. Ren evolusjon. Slike menn kan beskytte deg. Du kan ikke noe for det, det ligger i genene dine. Anonym poster: 9620794abed262340cab193011055275 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Jeg står på den andre siden, ikke utdannet, men har alltid funnet meg noen som er det...og som hos deg har det jo funket dårlig I mitt tilfelle har det ikke funket fordi jeg følte jeg stadig ble overkjørt og sett på som "dum", mye krangling osv... Jeg er ikke noen enkel sjel..hehe..men jeg har adhd, som gjorde skolegangen ganske trøblete Men jeg ble også lei av å alltid gå i samme fella og bestemte meg for å se litt lenger enn bare rett foran meg. Da jeg møtte det som virket til å være en potensielt bra partner, var jeg også fast bestemt på å legge alle kort på bordet før det utviklet seg til noe seriøst, jeg fortalte ærlig hvordan jeg var, pyntet ikke på sannheten og lot h*n få et inntrykk av den virkelige meg. Det samme gjorde da h*n og jeg har ikke angret en dag på det! Det lønna seg å ikke være redd for å prøve noe nytt, nå er jeg i et forhold hvor det er en fin balanse mellom oss, vi utfyller hverandre. Min bedre halvdel har en utdanning og er nok mer "ordentlig" enn det jeg er, men likevel ikke så utdanna eller ordentlig at det utgjør en stor forskjell mellom oss Anonym poster: 3eba6c28c8db046fb809ba35fba353b3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Kvinner tiltrekkes makt. Ren evolusjon. Slike menn kan beskytte deg. Du kan ikke noe for det, det ligger i genene dine. Anonym poster: 9620794abed262340cab193011055275 Hvordan i all verden er menn som TS beskriver maktfulle? Hun sier jo selv de er enkle i hodet og har null utdanning? Fysisk beskyttelse er vel avleggs i dag. TS; prøvekjør litt andre typer menn. Det må ikke være enten eller:) Anonym poster: ae08b1cd9b33ec77bcbaf860c378015f 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Trådstarter her: Har dette med makt å gjøre? Dette er ikke menn som har mye penger. Noen av de hadde ikke jobb heller. Er jeg virkelig så primitiv , at jeg kun tenker fysisk beskyttelse? Anonym poster: b411babd330ff2d840d140d7ab30c619 1
Gjest extra Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Hvordan i all verden er menn som TS beskriver maktfulle? Hun sier jo selv de er enkle i hodet og har null utdanning? Fysisk beskyttelse er vel avleggs i dag. TS; prøvekjør litt andre typer menn. Det må ikke være enten eller:) Anonym poster: ae08b1cd9b33ec77bcbaf860c378015f Det ligger makt i å være kunnskapsrik også. De "enkle" mennene blir som oftest det, nemlig enkle og ikke bryr seg om annet sex og rock n roll. Mange mangler sosial etikette. Et esel som blir påkledd en dress blir ikke gentleman av den grunn. 1
Gjest extra Skrevet 21. mai 2013 #8 Skrevet 21. mai 2013 Trådstarter her: Har dette med makt å gjøre? Dette er ikke menn som har mye penger. Noen av de hadde ikke jobb heller. Er jeg virkelig så primitiv , at jeg kun tenker fysisk beskyttelse? Anonym poster: b411babd330ff2d840d140d7ab30c619 Det virker ganske sannsynlig at det er makt i bildet. En intellektuell mann vil argumentere logisk og saklig med deg. Han vil ha flere strenger å spille på og kanskje skremmer det deg. De "enkle" mennene kan ikke overgå deg intellektuelt så der er du sjefen. Har møtt en del akademiske kvinner og de vil ikke ha noe av hvermansen som gjerne blir ansett som nettopp "enkel". Du kjører en politisk debatt og den "enkle" mannen kommer ikke med annet enn demagogisk kunnskap fra Dagbladets kommentarfelter. Akademikeren kan det med å sette seg inn i tingene og forstå det store bildet. Så jeg tror ikke at det er snakk primitiv beskyttelse, men et ego som elsker å bli beundret. For det blir man når man dater en MC-gutt uten utdannelse som skryter foran sine venner om sin "akademiske" fangst. Du skriver at noen av de ikke hadde jobb en gang. Vet du hva de fine fruene i slavetiden i USA gjorde? De tvang sine mannlige tjenere til å ha sex med og dersom de nektet så kunne de bli drept. Diverse kongefamilier har historier av adelige som har sex med sine tjenere. Så det er nok maktfølelsen som ligger i bildet.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #9 Skrevet 22. mai 2013 Hei. Ser at mange her gir så gode råd, så tenkte jeg skulle spørre om noe som alltid har vordet meg mange problemer. Selv er jeg en kvinne i 30 årene. Jeg er veldig godt utdannet , følsom og reflektert av type. Men jeg liker ikke menn som er det. Desverre må jeg si. Har hatt mange forhold i mitt liv, og det som kjennetegener disse mennene er null utdannelse, gjerne interesse for biler (amcars), motorsykkler, pistoler og litt skumle hunder (he he. alt som hører med). De har alle vært store og maskuline med mange tatoveringer.Lett for å hisse seg opp. Veldig lite modne og ansvarsbevisste. To av de mennene jeg har vært sammen med kan kanskje gå under betegnelsen "litt enkel" i hodet. De har alle fungert dårlig sammen med meg i lengden. Så hvorfor går jeg igjen og igjen i den samme fellen og blir sammen med en mann av denne typen? Er det noe jeg kan gjøre for å begynne å like menn som er mer lik meg selv? (Sier ikke at mine exer er dårliger enn meg på noen måte, bare annerledes) Er det noen av dere der ute som har greid å forandre "smaken" deres , slik at dere har funnet en partner som er mer passende? Dette plager meg sånn. Er singel nå, men merker at jeg er i ferd med å finne en slik type igjen. Forskjellen nå, er at jeg holder tilbake. Veldig takknemlig for råd og innspill. Anonym poster: 7f6c3614abacf5bf80387f98e43cf96c Hvorfor, liker du ikke reflekterte og oppegående menn? Det er jo her hovedproblemet ligger åpenbart nok. Og du sier du vil snu på dette? Som tidligere nevnt, er det jo helt klart at det er maktfølelsen du liker. Å konsekvent ha overtaket i samtlige situasjoner, da en simplere mann aldri ville kunne ha argumentert verken logisk eller innholdsrikt nok for at det skulle ha blitt saklig. Som det ble nevnt tidligere. Og således vil han heller aldri kunne si deg i mot. Er det virkelig dette du foretrekker altså? Hadde du vært åpen og ærlig med dette for meg f.eks, ville jeg aldri ha vurdert deg en gang. Ikke fordi jeg nødvendigvis er så simpel og står uten akademisk utdanning, men fordi det grunnleggende ønsket ditt om hvordan 'maktfordeling' du vil ha ville vært så skjeiv. Jeg kunne derimot ha vurdert en med akademisk bakgrunn. Dette er slettes ikke noe problem. Jeg kommer heller bedre overens med den slags mennesker og flesteparten av vennene mine er akademikere selv. Men det er jo ikke her skoen trykker. Det skjønner du gjerne selv og. Anonym poster: 6b0b790a8bcae83410586b4b6e5ea432
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #10 Skrevet 22. mai 2013 Trådstarter her. Tror det blir litt for enkelt å si at det kun dreier seg om å ha makt.Selv om jeg ikke skal benekte det helt, så føler ikkejeg at det stemmer helt med meg.Jeg er ikke en som setter akademiske kunnskaper så fryktelig høyt. Kanskje fordi jeg har klart å få til en sånn utdannelse selv. Blir mer imponert over en snekker eller en handyman enn en lege. Er ikke en type som liker å diskutere når jeg er ferdig på jobb. Jeg synes det er helt greit å ha en kjæreste som jeg kan kose meg med , lage god mat , gå i joggedress og ha det bra sammen uten de store intellektuelle diskusjonene. jeg skiller meg nok litt ut fra andre akademikere på mange måter. Er veldig lite selvhøytidlig, liker å tulle og å ha det gøy. Drar til syden og harry turer til Sverige . Glad i en fest og er ganske så energisk. Nå sier jeg ikke at akademikere ikke er sånn, men at jeg har vanskeligheter med å se det. Har hatt det gøy med mine exer. Et forhold varte i nesten 6 år også, og jeg følte ikke at jeg hadde noe som helts makt over han. Det jeg egentlig trenger er å forandre tankegangen min, og åpne øynene for at også akademikere kan være sånn som meg. Og å kvitte meg med enten eller tankegang. Må da finnes en slags middelvei også når det kommer til dette:-) Anonym poster: b411babd330ff2d840d140d7ab30c619
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #11 Skrevet 22. mai 2013 Daddyissues Anonym poster: cedd121d19df1999ec50d4b4a6868987
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #12 Skrevet 22. mai 2013 Hvordan i all verden er menn som TS beskriver maktfulle? Hun sier jo selv de er enkle i hodet og har null utdanning? Fysisk beskyttelse er vel avleggs i dag. TS; prøvekjør litt andre typer menn. Det må ikke være enten eller:) Anonym poster: ae08b1cd9b33ec77bcbaf860c378015f Dummeste jeg har hørt. Det blir som å si at pene damer er avleggs i dag. Menneskehjernen forandrer seg ikke bare på noen år. Kvinner foretrekker fremdeles høye menn, selv om dette selvsagt er primitivt og avleggs. Anonym poster: c9bb4db4c84f33d702e4195a1c0a5a51
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #13 Skrevet 22. mai 2013 Trådstarter her. Tror det blir litt for enkelt å si at det kun dreier seg om å ha makt.Selv om jeg ikke skal benekte det helt, så føler ikkejeg at det stemmer helt med meg.Jeg er ikke en som setter akademiske kunnskaper så fryktelig høyt. Kanskje fordi jeg har klart å få til en sånn utdannelse selv. Blir mer imponert over en snekker eller en handyman enn en lege. Er ikke en type som liker å diskutere når jeg er ferdig på jobb. Jeg synes det er helt greit å ha en kjæreste som jeg kan kose meg med , lage god mat , gå i joggedress og ha det bra sammen uten de store intellektuelle diskusjonene. jeg skiller meg nok litt ut fra andre akademikere på mange måter. Er veldig lite selvhøytidlig, liker å tulle og å ha det gøy. Drar til syden og harry turer til Sverige . Glad i en fest og er ganske så energisk. Nå sier jeg ikke at akademikere ikke er sånn, men at jeg har vanskeligheter med å se det. Har hatt det gøy med mine exer. Et forhold varte i nesten 6 år også, og jeg følte ikke at jeg hadde noe som helts makt over han. Det jeg egentlig trenger er å forandre tankegangen min, og åpne øynene for at også akademikere kan være sånn som meg. Og å kvitte meg med enten eller tankegang. Må da finnes en slags middelvei også når det kommer til dette:-) Anonym poster: b411babd330ff2d840d140d7ab30c619 Det finnes jo mange akademikere i dag, tror du virkelig alle er en klisje av en forhistorisk oppfatning av akademikere? Dessuten er det mange fagfelt, en akademiker innen f. eks juss fremstår ikke nødvendigvis på samme måte som en akademiker innen realfag. Og så må dere slutte å anta at premisset for å kunne tenke logisk og reflektere er en akademisk utdannelse. Jeg har det selv, men kjenner også mange som er oppegående uten å ha tatt en slik utdannelse. Du har nok bare valgt feil menn, for jeg kan garantere deg at det også finnes mange brautende menn (og kvinner) i akademikerkretser. Drittsekkoppførsel er ikke en funksjon av utdannelsesnivå. Anonym poster: 6903c1c4ee79a4ced8a051e8f2cb148d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #14 Skrevet 22. mai 2013 Hei. Ser at mange her gir så gode råd, så tenkte jeg skulle spørre om noe som alltid har vordet meg mange problemer. Selv er jeg en kvinne i 30 årene. Jeg er veldig godt utdannet , følsom og reflektert av type. Men jeg liker ikke menn som er det. Desverre må jeg si. Har hatt mange forhold i mitt liv, og det som kjennetegener disse mennene er null utdannelse, gjerne interesse for biler (amcars), motorsykkler, pistoler og litt skumle hunder (he he. alt som hører med). De har alle vært store og maskuline med mange tatoveringer.Lett for å hisse seg opp. Veldig lite modne og ansvarsbevisste. To av de mennene jeg har vært sammen med kan kanskje gå under betegnelsen "litt enkel" i hodet. De har alle fungert dårlig sammen med meg i lengden. Så hvorfor går jeg igjen og igjen i den samme fellen og blir sammen med en mann av denne typen? Er det noe jeg kan gjøre for å begynne å like menn som er mer lik meg selv? (Sier ikke at mine exer er dårliger enn meg på noen måte, bare annerledes) Er det noen av dere der ute som har greid å forandre "smaken" deres , slik at dere har funnet en partner som er mer passende? Dette plager meg sånn. Er singel nå, men merker at jeg er i ferd med å finne en slik type igjen. Forskjellen nå, er at jeg holder tilbake. Veldig takknemlig for råd og innspill. Anonym poster: 7f6c3614abacf5bf80387f98e43cf96c Hadde du et dårlig forhold til din far? Anonym poster: 8616874626caf94d21fef0e1df5d57be
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #15 Skrevet 22. mai 2013 En ting slår meg, er ikke dette et slags motstykke til bygdeharryer i 30årene som finner seg "kjærester" på 17-18år? Der er det også snakk om et forhold med skjevfordelt makt, men den typen forhold blir sett veldig ned på. Forholdene til ts er nok en mer akseptabel variant, men prisippet er i store trekk likt. Anonym poster: 8616874626caf94d21fef0e1df5d57be
kubrak Skrevet 22. mai 2013 #16 Skrevet 22. mai 2013 Hvordan i all verden er menn som TS beskriver maktfulle? Hun sier jo selv de er enkle i hodet og har null utdanning? Fysisk beskyttelse er vel avleggs i dag. TS; prøvekjør litt andre typer menn. Det må ikke være enten eller:) Anonym poster: ae08b1cd9b33ec77bcbaf860c378015f ligger fremdeles i genene var det vel han sa. Når man snakker om dyr og instinkter sierman at det ikke skjer over natten at de tilpasser seg, men etter.. ja gud vet... hundrevis av år. Kvinner foretrekker fremdeles sterke store menn sånn at de føler seg "beskyttet". Uansett hvor irrasjonelt og tåpelig det måtte høres... det er deres egne ord
Gjest .-L-. Skrevet 22. mai 2013 #17 Skrevet 22. mai 2013 (endret) Em, du kan jo finne deg en som er smart, men som virker enkel. Altså, jeg er enig med deg at smarte folk kan være slitsomme, da det fort kan bli mye kverulering. Dog, de virkelig smarte , er flink til å tilpasse seg, og vet at det å kverulere er lite smart. Så finnes det smarte menn som kan være litt røffe med deg i senga osv, selv om man ikke har tattoveringer og skrur på biler. Endret 22. mai 2013 av .-L-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå